تاریخ انتشار : شنبه ۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۶
کد خبر : 78043

اطلاعیه شبکه بهداشت و درمان هشترود بمناسبت جلوگیری از تجمعات به بهانه عید فطر

اطلاعیه شبکه بهداشت و درمان هشترود بمناسبت جلوگیری از تجمعات به بهانه عید فطر

شبکه بهداشت و درمان هشترود بمناسبت جلوگیری از تجمعات به بهانه عید فطر اطلاعیه ای منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار پیک هشترود، متن این اطلاعیه بدین شرح است:

 

ضمن تبریک فرا رسیدن عید سعید فطر و آرزوی قبولی اطاعات و عبادات جمیع شهروندان و اهالی شهرستان ، تقدیر و تشکر از آحاد اهالی شهرستان برای همکاری ها و همراهی هایشان در رعایت مسائل بهداشتی و کنترل بیماری کرونا، آرزوی صحت و سلامت برای تمامی مبتلایان و درخواست غفران و رحمت از درگاه الهی برای درگذشتگان، به اطلاع عموم مردم شریف و فهیم شهرستان هشترود می رساند که نظر به شیوع بالای بیماری کرونا در سطح شهرستان هشترود و وضعیت قرمز شهرستان در روزهای اخیر از نظر شیوع بیماری کرونا ، شبکه بهداشت و درمان شهرستان جهت کنترل وضعیت موجود و کاهش موارد بروز بیماری ؛ رعایت موارد زیر را از عموم شهروندان و اهالی محترم موکداً درخواست می نماید:

۱-در خانه بمانند و از ترددهای غیر ضروری در سطح شهر، روستاها و اماکن عمومی خودداری نمایند.

۲- در صورت ضرورت برای خروج از خانه، حتما از وسایل حفاظت فردی مثل ماسک و دستکش استفاده نماید. در هنگام برگشت به منزل نیز دستهای خود را با آب و صابون بشویند.

۳- ضمن رعایت موارد بهداشتی فردی مثل گرفتن جلوی دهان و بینی هنگام عطسه و سرفه، شستشوی مرتب دستها، حتما سطوح منازل خود را نیز بطور مرتب ضد عفونی نمایند.

۴- از مسافرت به سایر شهرها خودداری نموده و از بستگان و اقوام خود نیز که در سایر شهرها هستند، بخواهند که از مسافرت به هشترود خودداری نمایند.

۵- از برگزاری هر گونه مراسم تدفین ٬ ترحیم و احسان بصورت گروهی خودداری نموده و احسان های خود را به شکل های دیگری مثل اهدا به کمیته امداد، بهزیستی، مراکز خیریه، عام المنفعه و … ادا نمایند.

۶- از توزیع هرگونه نذورات خودداری نمایند.

۷- از برگزاری هرگونه مراسم افطاری، مهمانی، جشن و عروسی به هر نحو ممکن تا اطلاع ثانوی خودداری نموده و هر گونه دعوت برای شرکت در اینگونه مراسم ها را نپذیرند.

۸- در صورتیکه خود یا یکی از بستگان دارای علائم بیماری مثل سرفه، تب، لرز، تنگی نفس، گلودرد، بدن درد و علائم سرما خوردگی دارند، حتما به مراکز بهداشتی درمانی و یا بیمارستان مراجعه نموده و یا با شماره ۴۰۳۰ تماس حاصل نمایند.

۹- چنانچه خود و یا از بستگان افرادی هستند که به آنها اعلام شده است نتیجه تست کرونای آنها مثبت است، در خانه بمانند و مسائل بهداشتی گفته شده را دقیقا رعایت نمایند و داروهای تجویزی را به صورت مرتب مصرف نمایند.

۱۰- منفی بودن نتیجه آزمایش افرادی که از آنها نمونه گرفته شده است به معنای عدم ابتلای آنها به کرونا نیست. لذا لازم است که اگر از کسی نمونه گرفته شده است (نتیجه چه مثبت باشد و چه منفی)، مدت چهارده روزه قرنطینه در منزل را رعایت نمایند.

۱۱- از شهروندان محترم خواهشمند است در صورت مشاهده ی هر گونه اجتماعات ٬ برگزاری مراسمات گروهی با شماره ۰۴۱۵۲۶۲۶۴۵۳ یا ۴۰۳۰ تماس حاصل نمایند.

امید است با خودمراقبتی تک تک همشهریان عزیز و مشارکت فعال آنها در امور مربوط به پیشگیری از بیماری؛ بتوانیم به مدد الهی بیماری را در منطقه کنترل و مدیریت نماییم. بدیهی است که عدم رعایت موارد فوق موجب شعله ور شدن بیماری در شهرستان شده و عده ای را گرفتارخواهد کرد که آن موقع دیگر ۷پشیمانی سودی نخواهد داشت.

و من اله توفیق

✅روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان هشترود

انتهای پیا/م.ا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.