تاریخ انتشار : شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۱
کد خبر : 78019

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه هشترود:

سبک زندگی و سیاست‌های راهبردی امام علی(ع) در حکومتداری بر پایه عدالت‌خواهی و عدالت‌محوری بود

سبک زندگی و سیاست‌های راهبردی امام علی(ع) در حکومتداری بر پایه عدالت‌خواهی و عدالت‌محوری بود

حجت الاسلام امیرنژاد گفت: سبک زندگی و سیاست‌های راهبردی امام علی(ع) در حکومتداری بر پایه عدالت‌خواهی و عدالت‌محوری بود.

به گزارش خبرنگار پیک هشترود، حجت الاسلام حسن امیرنژاد مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه هشترود در مراسم عزاداری حضرت علی علیه السلام در جمع کارکنان سپاه هشترود، افزود: امیرالمؤمنین(ع) تبعیت محض از پیامبر(ص) داشت و کلام، دستور و رفتار پیامبر(ص) برای علی(ع) حجت تمام بود و اگر آن حضرت به این درجات رسید به خاطر آن است.

وی اضافه کرد: اگر ولایتمداری ایشان را الگوی زندگی خود قرار دهیم در تمام ابعاد زندگی اعم از اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و… پیشرفت خواهیم کرد.

حجت الاسلام امیرنژاد ادامه داد: از دیگر سیاست‌های راهبردی امام علی(ع) در حکومت داری و  سبک زندگی ایشان عدالت‌خواهی و عدالت‌محوری است. همین عنصر نیر بسیاری را از وی و حکومتش دور می‌کند؛ زیرا اجرای عدالت در حق خود و خویشان بسیار سخت و دشوار است؛ این در حالی است که آموزه‌های اسلامی تاکید دارد که عدالت را حتی در حق دشمنان چنان اجرا کنید که به وی ظلمی روا نشود و به خاطر خویشان و دوستی با افراد از عدالت عدول نکنید

وی با اشاره به فضیلت های ماه مبارک رمضان و شب های احیا، گفت: در  همه سال، ماهی به عظمت ماه پربرکت رمضان نیست؛ چراکه ماهی است که خداوند آن را جهت اهدای بالاترین هدیه خود به جهان بشریّت، یعنی «قرآن  مجید» برگزیده است. همچنین ماهی است که شب قدر در آن واقع شده، شبی که مقدّرات یک سال انسان‌ها بر حسب شایستگی‏‌ها و لیاقت‌هایشان تعیین می‏‌گردد و عبادت آن برتر از عبادت هزار ماه است.

انتهای پیام/م.ا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.