تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰
کد خبر : 77998

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی استان خبر داد؛

بالابودن جمعیت آفت سن در شهرستان های هشترود، میانه و اهر

بالابودن جمعیت آفت سن در شهرستان های هشترود، میانه و اهر

محمود کیا با اعلام اینکه در شهرستان های هشترود، میانه و اهر جمعیت سن غلات زیاد است بر تداوم مبارزه با این آفت تاکید کرد.

به گزارش پیک هشترود، محمود کیا روز پنجشنبه در جلسه کمیته گیاهپزشکی استان آذربایجان شرقی اعلام کرد: در سال ۹۹ تا زمان حاضر در حدود ۵ هزار و ۹۰۴ هکتار از مزارع استان جهت مبارزه و پیشگیری از آفت سن گندم سمپاشی شده است.

وی از مبارزه شیمیایی، زراعی و مکانیکی در ۵۸ هزار و ۲۸۳ هکتار از اراضی کشاورزی در طول سال ۹۸ در استان خبر داد و افزود: از این میزان حدود ۴۲ هزار و ۱۳۱ هکتار با انواع آفات گندم آبی و دیم ، هشت هزار و ۸۳۶ هکتار با آفت های جو آبی و دیم و برای کلزا هم حدود ۵ هزار و ۱۱۰ هکتار مبارزه شده است و حدود ۲ هزار و ۲۰۶ هکتار هم شامل مبازره با دیگر محصولات کشاورزی می باشد.

کیا با اشاره به اجرای ۱۲ طرح پیش آگاهی نوین براساس مجموعه درجه حرارتهای موثر روزانه در مورد آفات کلیدی استان با اعتبارات ملی، در خصوص زنگ گندم مناسب ترین روش مبارزه با آفات را استفاده از ارقام مقاوم اعلام کرد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی با اشاره به وجود آفت ملخ در شهرستان پارس آباد تاکید کرد: باید به صورت کارشناسی شده در سریعترین زمان با این آفت مبارزه شود تا در محل مزارع هم مرز با استان به مزارع کشاورزان خسارت وارد نکند.

وی در ارتباط با میزان مبارزه با ملخ در استان گفت: از خرداد ۹۸ تا پایان سال گذشته حدود ۱۰ هزار و ۱۰۶ هکتار از اراضی ملخ زدایی شده است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی استان در ارتباط با بعضی آفات مثل شته مومی کلزا نیز عنوان کرد: در پاییز این آفت به صورت گسترده وجود داشت که امسال به دلیل بارش باران و دیگر فاکتورها جمعیت پایینی دارد.

انتهای پیام/م.ا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.