تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۷
کد خبر : 77992

در جلسه هیئت دولت تصویب شد؛

کاهش ساعت کار ادارات در روز‌های ۱۹ و ۲۳ رمضان

کاهش ساعت کار ادارات در روز‌های ۱۹ و ۲۳ رمضان

هیئت دولت مقرر کرد کار کلیه وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، شرکت‌ها و مؤسسات دولتی در روز‌های ۱۹ و ۲۳ رمضان با دو ساعت تأخیر آغاز شود.

به گزارش پیک هشترود؛ هیئت دولت در جلسه عصر یکشنبه به ریاست حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور، تصویب کرد که به منظور توفیق بیشتر در احیاء و شب زنده‌داری شب‌های قدر، کار کلیه وزارتخانه‌ها، سازمانها، شرکت‌ها و مؤسسات دولتی در روز‌های نوزدهم و بیست و سوم ماه مبارک رمضان با دوساعت تأخیر شروع شود.

همچنین در این جلسه، در راستای تامین حقوق مصرف‌کنندگان نهایی و حذف واسطه‌ها، ماده ۴ آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو برای فروش فوق العاده و پیش فروش خودرو به تصویب رسید.

احتساب برق مصرفی مناطق زلزله‌زده کرمانشاه به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی شرکت توزیع نیروی برق استان

با موافقت هیئت دولت، برق مصرفی مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه در سال‌های ۱۳۹۶، ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ به صورت رایگان، محاسبه و به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی شرکت توزیع نیروی برق کرمانشاه تلقی می‌گردد.

موافقت دولت با امضای موافقت‌نامه تأسیس مرکز مقوله دو علوم پایه مرتبط با سلامت و تغذیه انسانی تحت پوشش یونسکو

هیئت وزیران با انجام مذاکره، پیش امضا (پاراف) و امضای موقت “موافقت‌نامه تأسیس مرکز مقوله دو علوم پایه مرتبط با سلامت و تغذیه انسانی تحت پوشش یونسکو در دانشگاه علوم پزشکی مشهد” به مسئولیت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موافقت کرد.

هدف از تأسیس مرکز مزبور، ارتقای سطح تحقیقات در علوم پایه پزشکی و تقویت ظرفیت‌ها و همکاری‌ها در سطح منطقه در زمینه‌های شناسایی، فهرست‌برداری، مستندسازی و مطالعه علوم پایه پزشکی و تغذیه انسانی می‌باشد و این مرکز، تنها مرکز جامع در زمینه علوم پایه است که تمامی رشته‌های علوم پایه را پوشش خواهد داد.

تصویب آیین‌نامه اجرایی قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکزآموزشی و پرورشی غیردولتی

هیئت وزیران به منظور تعیین شاخص‌های آموزشی و پرورشی و تدوین محتوا و نظارت بر مهدکودک‌ها و هم‌چنین، صدور مجوز و ارائه برنامه، آیین‌نامه اجرایی قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکزآموزشی و پرورشی غیردولتی را تصویب کرد.

بر اساس این آیین‌نامه، سازمان بهزیستی کشور موظف است با همکاری دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط، مقررات (استانداردهای) ایمنی ساختمان‌های مهدکودک‌ها را تدوین و بر اساس برنامه زمانی مشخص برای انطباق ساختمان مهد کودک با مقررات یادشده، ابلاغ نماید.

هم‌چنین، اجرای دوره پیش دبستانی در مهدکودک‌ها با اخذ مجوز دوره مذکور از مراجع ذی‌ربط وزارت آموزش و پرورش امکان‌پذیر است.

انتهای پیام/م.ا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.