تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۶
کد خبر : 77703

از برج ایفل فرانسه تا آکروپلیس در سفر به اروپا

از برج ایفل فرانسه  تا آکروپلیس   در سفر به اروپا

  قاره سر سبزاروپا را می توان یکی از دیدنی ترین نقاط دنیا دانست زیرا این قاره با توجه به وسعت کمی که نسبت به سایر نقاط جهان و قاره ها که دارد اما توانسته است به یکی از در بازدید ترین مقاصد گردشگری در دنیا تبدیل شود و سالانه تعداد زیادی از گردشگران را

 

قاره سر سبزاروپا را می توان یکی از دیدنی ترین نقاط دنیا دانست زیرا این قاره با توجه به وسعت کمی که نسبت به سایر نقاط جهان و قاره ها که دارد اما توانسته است به یکی از در بازدید ترین مقاصد گردشگری در دنیا تبدیل شود و سالانه تعداد زیادی از گردشگران را ب سمت خود جذب کنی. این قاره از نظر تعداد گردشگر در صدر قرار دارد و همین موضوع سبب شده است تا در این مطلب به جاذبه های گردشگری این قاره کوچک اما سر سبز و پر جاذبه بپردازیم. قاره اروپا دارای کشور هایی مانند اسپانیا، فرانسه، اتریش، آلمان، ایتالیا و انگلستان و تعداد زیادی از ممالک دیگر است که دارای تعداد زیادی جاذبه ی فرهنگی و گردشگری می باشد. این کشور ها به دلیل آنکه همگی عضوی از پیمان شینگن هستند و توریست اگر ویزای یکی از کشورهای عضو این پیمان را داشته باشد می تواند به راحتی در تمامی این قاره سفر کند به همین خاطر این قاره را به موقعیتی بسیار مناسب برای سفر کردن تبدیل کرده است. در ادامه با ما همراه باشدی تا شما را با تعدادی از جاذبه های گردشگری این قاره بسیار زیبا بیشتر آشنا کنیم.

برج ایفل فرانسه

در صدر تمامی جاذبه های گردشگری فرانسه در تور اروپا  می توان به برج ایفل این کشور اشاره کرد. این برج توانسته است به تنهایی تعداد زیادی از گردشگران خارجی و همینطور داخلی فرانسه را در طول سال به خود جلب کند. این جاذبه در صدیم سالگرد انقلاب کبیر فرانسه ساخته شده است و در یمان تمامیس معماران ه هنرمندانی که طرح های خود را به شهرداری پاریس فرستادند طرح یکی از معماران نه چندان به نام آن دوران به نام گوستاو مورد تایید واقع شد. این برج در ده ی آخر قرن ۱۹ ساخته شده است و از آن زمان تا کنون چندین بار مورد مرمت و بازسازی قرار گرفته است. و اتفاقات نادر زیاد دیگری در آن رخ داده است مثلا یکی از آنها امتحان کردن اولین چتر های نجات بر روی این برج بوده است که سازنده آن چتر نجات بعد از پریدن ناموفق از بالای این برج تماما فلزی جان به جان آفرین تسلیم کرد. از نظر زیبایی شناسی بسیاری از استادان اهل فن و صاحب نظران بر این عقیده هستند که این برج تا حد بسیاری زیادی زشت بوده و از زیبایی چندانی برای قرار گیری در میدان شان دو مارس ندارد.

آکروپلیس

یکی از زیبا ترین آثار هنر معماری هلنسیم در دوران یونان باستان در شهر اتن این کشور قرار گرفته است و می توان آن را بعد از برج ایفل پاریس دومین جاذبه ی بسیار زیبای اروپا و همینطور اولین جاذبه ی این کشور دانست کهسالانه تعداد زیادی از گردشگران را به خود جلب می کند. این بنای بسیار زیبا که دردوران امپراطوری پریکلس در یونان ساخته شده است در اوایل قرن ۲۱ در مسراث جهانی یونسکو به ثبت رسید و در آن زمان ها بود که توجه بسیاری از مردمان جهان را به یونان معطوف کرد. این بنا در بالای کوه های مشرف به آتن قرار گرفته است و همانطور که از نام آن مشخص است شهری است که در ارتفاعات زیاد و بالا بنا شده باشد. در بخشی از این بنا و شهر زیبا موطه ای وجود دارد که در آن آثار بسیار زیبا و دارای تاریخی بزرگ نگهداری می شود که همه ی آنها گوشه ای از تاریخ پر فراز و نشیب امپراطوری یونانیان را بازگو می کند. قیمت تور روسیه سفر باتو چند است؟

ساگرادا فامیلیا

این کلیسای بسیار زیبا را نه در فرانسه می توان پیدا کرد و نه در ایتالیا و نه درالمان یا اتریش این کلیسا در یکی از شهر های خود مختار دنیا یعنی کاتالان ساخته شده است و قبل از کلیسای بسیار زیبا و تاریخی نوتردام فرانسه در جایگاه سوم زیبایی شناختی در اروپا قرار گرفته است. این کلیسا ممکن است به دلیل آن برای ما ایرانیان ناشناخته باشد که ما مردم فوتبال دوست این ایلت خودمختار را تا حد زیادی به خاطر تیم بسیار محبوبش یعنی بارسلونا می شناسیم. اما جالب است که بدانید ساخت این بنای بسیار زیبا و خیره کنند در قرن ۱۹ میلادی شروع به ساخته شدن کرده است و همکنون نیز که در قرن ۲۱ به سر می بریم ساختش به پایان نرسیده و همین موضوع سبب میشو تا به جذابیت این بنا بیش از پیش افزوده شود. نام این بنا در زبان اسپانیایی به معنای خانواده مقدس است که در شهر بارسلون قرار دارد و علاوه بر جاذبه توریستی یک مکان مذهبی برای مردمان این ایالت و شهر خود مختار نیز محسوب می شود. پیش بینی هایی که انجام شده است هاکی از ان است که این بنا در سال ۲۰۲۶ تکمیل میشود. معمار این کلیسای بسیار زیبا یک هنرمند بسیار معروف به نام آنتونیو گائودی است که دو دهه از اواخر عمر خود را وقف ساخت این اثر هنری بسیار زیبا کرده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.