ساعت: ۰۸:۳۲ منتشر شده در مورخ: ۱۳۹۸/۱۱/۱۷ شناسه خبر: 77577

وزارت راه و شهرسازی در راستای کمک به تامین مسکن در قالب “اقدام ملی تامین مسکن” ثبت نام می نماید.

Print Friendly

به گزارش خبرنگار پیک هشترود، متقاضیان می توانند جهت ثبت نام به سامانه طرح اقدام ملی به ادرس tem.mrud.ir مراجعه نمایند.
الف – شرایط متقاضیان:
۱- متقاضی و افراد تحت تکفل، فاقد زمین مسکونی یا واحد مسکونی (از ۱۳۸۴/۰۱/۰۱ به بعد) بوده و از تاریخ ۲۲/۱۱/۱۳۵۷ از هیچ یک از امکانات نهادهای عمومی غیر دولتی مربوط به تامین مسکن  شامل زمین، واحد مسکونی و یا تسهیلات یارانه ای خرید و یا ساخت واحد مسکونی استفاده نکرده باشد. به عبارتی سبز بودن فرم” ج” در استعلام از سامانه مربوطه (موضوع ماده یک آیین نامه اجرایی قانون ساماندهی عرضه و تامین مسکن).
۲-متقاضی متاهل و یا سرپرست خانوار.
۳- زنان خودسرپرست مشروط به داشتن حداقل ۳۵ سال سن.
۴-دارای حداقل ۵ سال سابقه سکونت در پنج سال اخیر در شهر مورد تقاضا.
*در شهرهای جدید سابقه سکونت حداقل ۵ سال در شهر جدید مورد تقاضا و یا در شهر مادر ملاک است.
۵-نداشتن منع قانونی برای دریافت تسهیلات بانکی ( نظیر چک برگشتی، تسهیلات معوقه و …)
۶- توانایی تامین هزینه  ساخت مسکن(مازاد بر تسهیلات بانکی)
۷- امکان سپرده گذاری حداقل سی درصد هزینه ساخت مازاد بر تسهیلات بانکی، در خصوص متقاضیان واجد شرایط بر اساس اعلام دستگاه یا نهاد مربوطه.
۸- توانایی پرداخت اقساط ماهیانه بانکی تسهیلات دریافتی.
ب- امکانات طرح
۱- تسهیلات وام بانکی به مبلغ ۷۵۰ تا ۱۰۰۰ میلیون ریال با نرخ ۱۸درصد با دوره مشارکت مدنی ( ساخت) حداکثر دوساله و بازپرداخت تسهیلات در قالب فروش اقساطی به مدت حداکثر ۱۲ سال پرداخت میگردد.
۲- تامین زمین در شهرهایی که امکان آن فراهم شده باشد، مطابق با مقررات و ضوابط توسط سازمان ملی زمین و مسکن و شرکت عمران شهرهای جدید و بر اساس قوانین جاری عرضه میگردد.
ج- پایش و اطلاع رسانی
۱- متقاضی با ثبت نام نهایی و دریافت کد رهگیری می تواند وضعیت تمامی مراحل کار خود را از طریق سامانه طرح اقدام ملی به آدرس tem.mrud.ir پیگیری نماید.
۲- اطلاعات هویتی متقاضی و افراد تحت تکفل از طریق سامانه ثبت احوال کنترل می شود.
۳- بررسی عدم دریافت زمین، مسکن و تسهیلات یارانه ای توسط متقاضی از طریق سامانه فرم ” ج” وزارت راه و شهرسازی صورت می گیرد.
۴- بررسی سابقه مالکیت از طریق سیستم ثبت اسناد و سامانه تسهیلات شبکه بانکی صورت می پذیرد.
د- مدارک مورد نیاز:
در زمان ثبت نام به صورت فایل اسکن شده ( در قالب jpg و حداکثر حجم ۲۰۰ کیلوبایت) به شرح زیر:
۱- ارائه گواهی سابقه سکونت در شهر محل تقاضا در پنج سال اخیر( اجاره نامه معتبر، گواهی اشتعال به کار، گواهی تحصیلی فرزندان و …)
۲- ارایه اصل کارت ملی متقاضی و افراد تحت تکفل
۳- ارائه اصل شناسنامه متقاضی و همسر
۴- ارائه گواهی کفالت ( سرپرستی) در صورت ضرورت
۵- ارائه اصل سند مالکیت برای متقاضیان داری زمین.
تذکر: مدارک فوق در زمان مراجعه به اداره کل یا دیگر نهادها و دستگاهای مربوطه به صورت فیزیکی ارائه می گردد.

 

انتهای پیام/م.ا

Print Friendly

لینک کوتاه:
نظرات
هنوز نظری برای این مطلب ارسال نشده