تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۹:۱۲
کد خبر : 77452

مدیر جهادکشاورزی هشترود خبر داد؛

پلاک‌کوبی بیش از ۲۳ هزار راس دام در هشترود

پلاک‌کوبی بیش از ۲۳ هزار راس دام در هشترود

مدیرجهاد کشاورزی هشترود گفت: به منظور هویت‌دار کردن دام در این شهرستان، ۲۳ هزار و ۷۱۰ راس دام پلاک‌کوبی شده است.

به گزارش خبرنگار پیک هشترود، مجید احمدی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۸ هزار و ۴۱۰ راس در بخش نظرکهریزی و ۱۵ هزار و ۳۰۰ راس در بخش مرکزی پلاک کوبی شده اند و این امر از سوی عوامل شرکت های تعاونی و توزیع نهاده های دامی منطقه در حال انجام است.

وی هدف از هویت دارکردن دام را تاکید مرکز اصلاح نژاد دام و معاونت تولیدات دامی وزارت جهادکشاورزی دانست و افزود: به منظور برنامه ریزی صحیح در راستای تسهیل در ارائه خدمات به دامداران و آگاهی کامل از وضعیت و میزان تولید مواد لبنی وگوشتی و جلوگیری از قاچاق و سرقت دام، این امر مهم در شهرستان انجام می شود.

احمدی گفت: اهمیت هویت گذاری دام به منظور آگاهی از وضعیت جمعیت دامی شهرستان و برنامه ریزی های لازم جهت جلوگیری از سرقت و قاچاق دام ضروری بوده و ارایه هرگونه خدمات به دامداران شامل تسهیلات بانکی، توزیع نهاده های دامی، خدمات بیمه ای، صدور و یا تمدید هرگونه پروانه صنفی دامداران داخل روستا و یا دامداران نیمه صنعتی و صنعتی دارای پروانه بهره برداری خارج روستا منوط به انجام پلاک کوبی و هویت دار نمودن دام است.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان هشترود خاطر نشان کرد: تعداد پنج اکیپ در سطح شهرستان و۲ اکیپ در بخش نظرکهریزی زیرنظر تعاونی های دامداران با نظارت و پیگیری مدیریت جهاد کشاورزی، عملیات پلاک کوبی را انجام می دهند.

انتهای پیام/م.ا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.