تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۹:۳۷
کد خبر : 77385

شهردار هشترود در نشست خبری با خبرنگاران و مدیران رسانه:

کمبود نیروی متخصص در شهرداری/ در خیابان دانشگاه بدنبال مصالحه هستیم/ افتتاح پارک شهر در اسفند ماه/ اجرای طرح ممیزی املاک در روزهای آتی/ بدنبال شهرداری الکترونیک هستیم/ سال آینده نهضت آسفالت و فضای سبز خواهیم داشت/ افتتاح پارک جوان در دهه فجر/ برای تکمیل طرح ها نیازمند مشارکت مردم هستیم

کمبود نیروی متخصص در شهرداری/ در خیابان دانشگاه بدنبال مصالحه هستیم/ افتتاح پارک شهر در اسفند ماه/ اجرای طرح ممیزی املاک در  روزهای آتی/ بدنبال شهرداری الکترونیک هستیم/ سال آینده نهضت آسفالت و فضای سبز خواهیم داشت/ افتتاح پارک جوان در دهه فجر/ برای تکمیل طرح ها نیازمند مشارکت مردم هستیم

مهدی پورصادق گفت: سیستم نرم افزاری شهرسازی و درآمد شهرسازی هم خریداری شده تا شهروندان بدون مراجعه به شهرداری از خدمات آن بهره ببرند چراکه ما بدنبال ایجاد یک شهرداری الکترونیکی هستیم.

به گزارش خبرنگار پیک هشترود، مهدی پورصادق شهردار هشترود صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران و در تشریح برنامه های در حال اجرای شهرداری گفت: وضعیت اکثر معابر عمومی سطح شهر هشترود در شان شهروندان نیست و در تلاش هستیم بزودی همه آنها را رفع کنیم.

 

وی در مورد علل عدم آسفالت خیابان های سطح شهر در سال جاری نیز افزود: متاسفانه امسال برخلاف سال های قبل هیچ گونه حوال قیر به شهرداری های زیر ۵۰ هزار نفر تخصیص داده نشد و ما نتوانستیم با توجه به قیمت بالای قیر آن را بصورت آزاد خریداری کنیم اما وعده هائی داده شده و مامنتظرر عملی شدن انها هستیم.

 

پورصادق در پاسخ به نارضایتی ها در خیابان دانشگاه نیز اظهار داشت: در خیابان دانشگاه بدنبال عملیات اساسی هستیم و چون در قسمت انتهای بلوار این خیابان هنوز مصالحه ای صورت نگرفته هر گونه احداث جدول و آسفالت ریزی هدر رفت منابع است هرچند قبل از بارش ها چاله های این خیابان را پر کرده بودیم ولی با تکمیل مصالحه ها اقدام اساسی صورت خواهد گرفت تا یک خیابان ۲۴ متری در آنجا داشته باشیم.

 

 

 

شهردار هشترود در مورد حفاریهای خیابان شهید رجائی نیز ادامه داد: حفاریهای صورت گرفته در این مسیر برای تکمیل شبکه فاضلاب مدرن شهری از سوی اداره آب و فاضلاب است هرچند ما می توانستیم مجوز حفاری ندهیم از طرفی این مسیر در اولویت چندم اداره آبفای شهرستان بود که با درخواست ما و همکاری فرماندار محترم این مسیر در اولیت اصلی قرار گرفت تا با تکمیل آن ما بتوانیم برای برنامه استقبال از بهار آنجا را به یک ورودی مناسب برای شهر تبدیل کنیم.

 

وی در مورد ریفیوژ خیابان امام در محله سیلو نیز تاکید کرد: این طرح در آن زمان اجرا شده اما ما قصد داریم این طرح را تا ورودی خیابان دانشسرا ادامه داده و با نصب علائم ترافیکی و چراغ های روشنائی و ایجاد فضای سبز به زیبائی آن بیفرازئیم.

 

پورصادق همچنین تصریح کرد: متاسفانه شهرداری از کمبود نیرو رنج می برد و ما بدلیل نبود روابط عمومی نتوانسته ایم از رسانه ها در انعکاس فعالیتهایبیشمار شهرداری استفاده کنیم چراکه اعتقاد داریم با اطلاع رسانی بیشتر برای مردم میزان مشارکت آنها نیز افزایش می یابد.

 

این مقام مسئول در مورد پروژه بهسازی پارک شهر نیز یاداور شد: ما در آن مکان به واقع پارک جدیدی احداقث کردیم و علاوه بر فضای سبز در انجا فرهنگسرا، آمفی تئاتر روباز و سرویس بهداشتی ایجاد کردیم و تققریبا پیشرفت کاری خوبی داشته اما برای تکمیل آن نیازمند شرایط جوی مناسبی هستیم اما در اسفند ماه آن را افتتاح خواهیم کرد.

 

شهردار هشترود همچنین در مورد پروژه های مطالعاتی نیز خاطرنشان کرد: این پروژه ها توسط شهروندان لمس نمی شوند اما اساسی هستند و از ان جمله می توان به طرح مطالعاتی جمع آوری آبهای سطحی کل شهر هشترود که در ایام بارندگی به یک معضل تبدیل شده بود، طرح مطالعات بهسازی کانال سیددرسی که این تهدید را به فرصت سرمایه گذاری تبدیل خواهد کرد، طرح بهسازی گزری درسی و طرح تفصیلی شهر که بیش از ۵ ماه است روی آن کار کارشناسی صورت می گیرد.

 

پورصادق ادامه داد: طرح ممیزی املاک که هم باعث توسعه مدرن شهر و هم باعث توزیع عادلانه خدمات شهری می شود و از طرفی به منابع مالی شهرداری نیز کمک می کند نیز در دست اجراست و با همکاری دانشگاه تبریز کل واحدهای مسکونی و تجاری و خدماتی شهر ممیزی خواهند شد.

 

وی بیان کرد: سیستم نرم افزاری شهرسازی و درآمد شهرسازی هم خریداری شده تا شهروندان بدون مراجعه به شهرداری از خدمات آن بهره ببرند چراکه ما بدنبال ایجاد یک شهرداری الکترونیکی هستیم.

 

 

 

شهردار هشترود همچنین از تکمیل پروژه محوطه سازی مسکن مهر در اردیبهشت ماه ۹۹ خبر داد و ابراز کرد: پارک جوان نیز در دهه فجر امسال با مساحت ۲۶۷۰ مترمربع به بهره برداری خواهد رسید تا مردم مخصوصا اهالی مسکن مهر و دانشگاه و همچنین مراجعان به بیمارستان از ان استفاده کنند.

 

وی در مورد عملیات احداث دیورا ساحلی نیز گفت: برای این طرح ۱۲ میلیارد تومان اعتبار اولیه تصویب شده بود که در فاز اول ۴ میلیارد تومان اوراق مشارکت به ان تخصیص داده شده بود که ۱۱۰۰ متر دیوار ساحلی احداث شود و ۲۳ روز نیز فرصت داشیتم که با تلاش همکاران توانستیم آن را بخوبی اجرا کنیم.

 

پورصادق ادامه داد:  در انتهای خیابان طالقانی نیز چون ورودی شهر محسوب می شود و مسیر قلعه ضحاک بشمار می آید احداث جدول و پیادهر و سازی خواهیم داشت و اگر مالکان زمین در انجا زمینی اختصاص دهند می توانیم پارکی هم در آنجا احداث کنیم.

 

وی یاداور شد:‌امسال علیرغم مشکلات مالی با رویکرد خاصی برنامه های استقبال از بهار را خواهیم داشت.

 

پورصادق از اجرای نهضت آسفالت ریزی و فضای سبز در سطح شهر هشترود نیز برای سال آینده خبر داد.

 

شهردار هشترود همچنین از آغاز اجرای طرح ساماندهی تابلوهای مشاغل و اصناف نیز خبر داد.

 

 

 

وی خاطرنشان کرد: چون مردم حرکتی در شهر از سوی شهرداری مب بینند خوشبختانه مراجعه مردم برای دریافت پروانه ساختمان و تفکیک به شهرداری افزایش یافته است. هرچند ما برای تکمیل طرح های آغاز شده در سطح شهر به کمک مردم نیاز داریم.

 

پورصادق افزود: چندین پروژه مشارکتی نیز طراحی کرده و سرمایه گذار آن را نیز پیدا کرده ایم تا شهرداری بتواند درآمد پایدار داشته باشد.

 

وی در پایان از همکاری مجدانه اعضای شورای شهر، فرماندار، نماینده مردم هشترود در مجلس و دکتر هوشیار مدیرعامل سازمان همیاری شهرداریهای استان برای پیشبرد فعالیتهای شهرداری تقدیر کرد.

 

گزارش از مهدی اسمعیل نژاد

 

 

انتهای پیام/م.ا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.