تاریخ انتشار : پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۵
کد خبر : 77348

گزارشی از ترویج سبک زندگی اینستاگرامی؛

رواج جشن‌های مختلف و حسرت فالوورها/ اینفلوئنسرها و درآمدهای میلیونی

رواج جشن‌های مختلف و حسرت فالوورها/ اینفلوئنسرها و درآمدهای میلیونی

اینفلوئنسرهای اینستاگرامی این روزها با تبلیغات متعدد در حال سبک‌سازی زندگی هستند آن هم از نوع اشرافی و لوکس!

به گزارش پیک هشترود به نقل از آناج؛ شاید شما هم کلمه اینفلوئنسر را شنیده باشید و یا صفحاتی را در اینستاگرام دنبال کنید که شخص مورد نظر را در دنیای واقعیت نشناسید اما در صفحات مجازی دنبال کنندگان میلیونی داشته باشند، اینها همان افرادی هستند که به آنها اصطلاحا اینفلوئنسر گفته می‌شود. این واژه به افراد شناخته شده و یا تاثیرگذار در صفحات اجتماعی گفته می‌شود اما این اینفلوئنسرها چه میزان اهمیت دارند و چرا این روزها مورد توجه هستند؟

پاسخ این مساله ساده است؛ با توجه به رواج شبکه‌های اجتماعی و سپری شدن بخش اعظمی از زمان ما در شبکه‌های مجازی، تبلیغات در این صفحات برای بسیاری از شرکت‌ها و محصولات به صرفه است و این تبلیغات نیز به کسانی سپرده می‌شود که دنبال‌کنندگان زیادی در شبکه‌های اجتماعی داشته باشند و از تاثیرگذاری خوبی هم برخودار باشند. در این میان از آنجایی که تقریبا ۹۰ درصد مخاطبان محصولات تبلیغی در شبکه‌های اجتماعی خانم هستند، تبلیغ از طریق اینفلوئنسرهای خانم نیز بازدهی بسیار بهتری دارد.

تا بدین جای کار اتفاق بدی رخ نداده و شرکت تبلیغ کننده از طریق اینفلوئنسرها شناخته می‌شود و این افراد نیز به عنوان بخشی از جامعه از همین طریق درآمد کسب می‌کنند اما موضوع از جایی خطرناک می‌شود که زندگی این افراد تبدیل به الگو می‌شود و سبک زندگی مردمی را که شاید یک دهم آنها نیز درآمد نداشته باشند را هدایت می‌کند. فاجعه بدتر هم زمانی اتفاق می‌افتد که این اینفلوئنسرها با توجه به دنبال کنندگان پرتعداد خود روی منبر رفته و درباره بسیاری از مسائل و سبک زندگی سخنرانی می‌کنند و عملا با انتشار عکس‌های آنچنانی توقع را از زندگی بالا می‌برند همان کاری که شبکه اجتماعی مانند اینستاگرام طی سالهای گذشته انجام داده است.

از جشن تعیین جنسیت تا مهمانی‌های آنچنانی

نزدیک به ۹۸ درصد این اینفلوئنسرهای خانم متاهل هستند و سبک زندگی جدید و البته پرزرق و برقی را برای دنبال کنندگان خود اعم از متاهل یا مجرد ترسیم می‌کنند. جشن‌های تعیین جنسیت، فیلم و کلیپ سینمایی از این جشن و زایمان در بیمارستان، مهمانی‌های آنچنانی در طول هفته و خرید لباس و لوازم آرایشی و بهداشتی به صورت روزانه نقطه مشترک تمام این اینفلوئنسرهاست. نکته جالب اینجاست که این افراد نه از فضا آمده‌اند و نه حتی آقازاده هستند که چنین زندگی مرفهی را دنبال می‌کنند بلکه با تبلیغ و دریافت محصولات رایگان چنین زندگی را رقم می‌زنند در حالیکه نیمی از دنبال کنندگان این افراد چنین تصور دارند که این افراد از همان اول پولدار بوده‌اند و به بخت خودشان لعنت می‌فرستند!

این اینفلوئنسرها هیچگاه اشاره نمی‌کنند که محصولاتی را که تبلیغ می‌کنند رایگان به آنها ارسال شده بلکه با منت بر سر دنبال‌کنندگان دلیل این تبلیغ را درخواست دنبال‌کنندگان عنوان می‌کنند! جالب اینجاست که رواج سبک زندگی اشرافی برای اینها خرجی ندارد و انواع و اقسام جشن‌ها و لباس‌های گران قیمتی که تن می‌کنند برای آنها رایگان تمام می‌شود و تمام هزینه آن فقط یک تبلیغ در صفحه مجازی‌شان است.

البته این اینفلئونسرها تنها محصولات رایگان دریافت نمی‌کنند، بلکه از قبال تبلیغات مبالغ هنگفتی را هم دریافت می‌کنند تا بتوانند بیشتر سبک زندگی اشرافی را ترویج دهند. تبلیغ در این صفحات گاها تا چند میلیون تومان نیز هزینه دارد و ارقام وقتی جالب می‌شود که برخی از این اینفلوئنسرها روزانه حتی تا پنج تبلیغ را انجام می‌دهند و این یعنی درآمد روزانه حداقل چهار تا پنج میلیون تومان!

حسرتی که بر دل دنبال‌کنندگان می‌نشیند

اگرچه این افراد دنبال کنندگان زیادی دارند اما تمام این دنبال کنندگان با خوشحالی از صفحاتشان دیدن نمی‌کنند برخی از آنها از نحوه و سبک زندگی اینفلوئنسرها انتقاد می‌کنند و برخی‌هایشان از حسرتی که به دلشان می‌ماند، حرف می‌زنند. بسیاری از این دنبال کنندگان که وضع مالی مانند اینفلوئنسرها را حتی در خوابشان نیز نمی‌بینند با دیدن زندگی و وضع مالی این افراد که از بطن همین جامعه هستند سرخورده می‌شوند و تصور می‌کنند که وضع مالی همگان اینگونه است و تنها آنها از میدان رقابت عقب مانده‌اند.

میز غذای آنچنانی، خانه لوکس و همیشه مرتب و زندگی شاد تنها تصاویری است که اینفلوئنسرها به صورت روزانه از زنگی‌شان منتشر می‌کنند در حالیکه واقعیت چیز دیگری است و زندگی شیشه‌ای اینستاگرامی آنها با قطع شدن تبلیغات و محصولات رایگان تبدیل به یک زندگی نرمال می‌شود اما این مساله‌ای است که بسیاری از مخاطبانشان تصور نمی‌کنند و همین مساله موجب یاس و ناامیدی آنها می‌شود.

گزارش از:فرناز پورعباس

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.