تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۹
کد خبر : 77231

این بار اعتراضات عراق زمینه‌ساز طرح ادعاهای ضد ایرانی مقامات آمریکا شد

سناریوی جدید آمریکا: ایران موشک‌های کوتاه‌بُردش را در عراق مخفی کرده است

سناریوی جدید آمریکا: ایران موشک‌های کوتاه‌بُردش را در عراق مخفی کرده است

مقامات آمریکایی مدعی شدند ایران بخشی از زرادخانه مخفی موشک‌های بالستیک کوتاه‌بُرد خود را در عراق انبار کرده است.

به گزارش به گزارش پیک هشترود به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسپوتنیک، مقامات اطلاعاتی و نظامی آمریکا مدعی شدند ایران با سوءاستفاده از ناآرامی‌هایی که در عراق روی داده از این کشور برای انبار کردن زرادخانه مخفی موشک‌های بالستیک کوتاه‌بُرد خود استفاده کرده است.

روز گذشته روزنامه نیویورک تایمز به نقل از مقامات نظامی و اطلاعاتی آمریکا نوشت: یک زرادخانه دریایی احتمالی می‌تواند برتری تهران و نظامیان این کشور را در رویارویی احتمالی با آمریکا و دیگر متحدان منطقه‌ای آن به دنبال داشته باشد. بنا به نوشته این روزنامه، منابع اطلاعاتی از گفتن نوع دقیق موشک‌هایی که ادعا می‌کنند ایران به صورت قاچاق به عراق حمل کرده است سرباز زدند، اما اشاره کردند موشک‌های کوتاه‌بُرد که تقریبا بُردی حدود ۶۰۰ مایل دارند اگر از حومه بغداد شلیک شوند می‌توانند اسرائیل را هدف قرار دهند.

این ادعا‌ها در حالی از سوی مقامات آمریکایی مطرح می‌شود که شواهد روشن و قانع‌کننده‌ای در دست است که سفارت آمریکا در بغداد و همدست منطقه‌ای او یعنی عربستان سعودی نقش مهمی در به راه انداختن و هدایت ناآرامی‌های اخیر عراق که از ماه اکتبر آغاز شده است، دارند.

اسپوتنیک در این خصوص نوشت: خبر انبارکردن سلاح‌های ایرانی در عراق درحالی از سوی مقامات آمریکایی مطرح می‌شود که پیش از آن وال استریت ژورنال در گزارشی خبر داده بود پنتاگون قصد دارد برای مقابله با ایران ۱۴ هزار نیروی نظامی بیشتر به منطقه خاورمیانه اعزام کند، در حالیکه اندکی بعد سخنگوی پنتاگون این موضوع را تکذیب کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.