تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۹
کد خبر : 77055

مهر تایید چپ و راست بر اقدمات فرا جناحی دستگاه قضا/ قاطعیت قوه قضائیه کام همه را شیرین کرد

مهر تایید چپ و راست بر اقدمات فرا جناحی دستگاه قضا/ قاطعیت قوه قضائیه کام همه را شیرین کرد

اظهارات چپ و راست درباره اقدامات مثبت انجام شده در قوه قضاییه نشان دهنده عملکرد مناسب این دستگاه است که از طرفی نیز باعث شیرین شدن کام مردم شده است.

به گزارش خبرنگار پیک هشترود به نقل از راه دانا؛ تنها با گذشت ۹ماه از ریاست آیت الله سید ابراهیم رئیسی بر منصب دستگاه قضا نمی گذرد که اقدامات ارزشمند در مقابله با فساد و برقرای عدالت در جامعه  برای سیاسیون، جناح های مختلف و مردم به قدری ملموس و فراگیر شده است که به روشنی قابل لمس است و بر کسی پوشیده نیست.

در همان ابتدای انتخاب آیت الله رئیسی همه امیدوار به تحول و برخود با فساد بودند و حالا نیز با گذشت این زمان اندک و مشاهده اقدامات انجام شده در دستگاه قضا این امیدواری بیشتر شده است و اما باید گفت که توقعات نیز از دستگاه قضا و شخص آیت الله رئیسی بیشتر نیز شده است.

استقبال اصلاح طلبان از اقدامت دستگاه قضا

روزنامه شرق در مطلبی  به بررسی اصلاح ساختار قوه قضائیه در دوره جدید پرداخت و نوشت: عملکرد رئیس جدید قوه قضائیه، پیامی واضح دارد و آن اینکه روزهای تغییر و اصلاح ساختار قوه قضائیه فرارسیده است. عملکرد و تصمیماتی که رئیس جدید قوه قضائیه در این مدت کوتاه اتخاذ کرده است، نشان می‌دهد برخلاف روند ۱۰ سال گذشته که فلسفه و سیاست بخش مهمی از صحبت‌های رئیس قوه قضائیه پیشین را در بر می‌گرفت، رئیس جدید با دستی پر فرصت را غنیمت شمرده و سعی دارد این دستگاه را به روند حقیقی خود بازگرداند و در هر شعاری که داده شده، گامی برای عملیاتی‌شدن برداشته است. همان‌گونه که محمود صادقی، نماینده مجلس شورای اسلامی، گفته است: «رویکرد رئیسی به شکل غیرمنتظره‌ای با استانداردهای مدنظر از رئیس دستگاه قضا تناسب دارد». هرچند برخی معتقدند باید با گذشت زمان تغییرات بنیادی در دستگاه قضا را قضاوت کرد، اما همین مدت کوتاه بارقه‌ای از امید را برای منتقدان دستگاه قضا همراه داشته است.

تقدیر مطهری از آیت‌الله رییسی برای شفاف‌سازی حساب‌های قوه قضاییه

در جایی دیگر علی مطهری عضوکمیسیون فرهنگی مجلس عنوان کرد: توضیحات رئیس قوه قضائیه مبنی بر اینکه درآمد و هزینه کرد حساب‌های قوه قضائیه در پایان هرسال به اطلاع عموم می‌رسد، رویکرد مثبتی است که اخیراً از سوی آقای رئیسی عنوان شد.

عضوکمیسیون فرهنگی مجلس ضمن استقبال از رویکرد رئیسی در خصوص شفاف سازی حساب‌های قوه قضائیه، گفت: رئیس پیشین قوه قضائیه شفاف‌سازی حساب‌های قوه قضائیه را برنتابید و آن را توهین به خود تلقی و حتی علیه آقای محمود صادقی اعلام جرم کرد.

همچنین بهرام پارسایی سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایسنا بر ضرورت توجه دستگاه قضائی به اجرای عدالت تاکید کرد و گفت: با توجه به سیاست‌های اعلامی رئیس جدید قوه قضائیه و تجربیات و شناخت از دستگاه قضائی انتظار اولیه این است که اجرای عدالت در رأس کار قوه قضائیه قرار بگیرد. وی ادامه داد: انتظار همه این است که مر قانون اجرا شود.

این محبوبیت تا جایی ادامه دارد که وقتی آقای روحانی در سخنرانی  خود در جمع مردم یزد قصد تخریب و ضربه زدن به دستگاه قضایی را دارد با واکنش های زیادی از طرف جناح های مختلف رو به رو می شود که خود گواه این موضوع است.

اظهارات  روحانی در یزد قطعاً جزء اشتباهات اوست

 حجت الاسلام سید محمود دعایی مدیر مسئول موسسه اطلاعات در گفت وگویی در پاسخ به سوالی درباره اظهارات رئیس‌جمهور و تلاش وی برای ایجاد فضای دوقطبی‌ و هجمه وی به دستگاه قضا گفت: رئیس‌جمهور نباید مرتکب اشتباه شود و نباید سد راه کسانی شود که در حال حاضر با قدرت و قوت خدمات ارزشمندی را ارائه می‌دهند.

وی در همین زمینه گفت: این صحبت‌ها قطعاً از اشتباهات آقای روحانی است.

 مدیر مسئول موسسه اطلاعات خاطرنشان کرد: اگر خدای نکرده آقای روحانی مطالبی را بیان کرده که تعریضی به قوه قضاییه و آیت‌الله رئیسی است، قطعا این مورد از اشتباهات وی است.

بهتر است رئیس جمهور به جای به حاشیه کشناندن تحول در درستگاه قضا بگوید دولت چه دستاوردهای در مبارزه با فساد داشته است؟

همچنین امیر خجسته رییس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در توییتر به اظهارات اخیر رئیس جمهور واکنش نشان داد  و نوشت: بهتر است رئیس جمهور به جای به حاشیه کشناندن تحول در دستگاه قضا و آینده نگری های انتخاباتی بگوید دولت چه دستاوردهای در مبارزه با فساد داشته است؟ زیرا اگر دستاوردهای زیر مجموعه دولت عملکرد درستی داشته باشند، پرونده دانه ریز و دانه درشتی بوجود نمی آیدتا قوه قضائیه به آن رسیدگی کند.

آقای روحانی! به جای فرافکنی با غده های فساد در دستگاه های زیر مجموعه خودتان مقابله کنید

محمود صادقی نماینده اصلاح طلب مجلس نیز در توئیتی نوشت: آقای روحانی! فساد فساد، چه میلیونی چه میلیاردی، به جای فرافکنی با غده های فساد در دستگاه های زیر مجموعه خودتان مقابله کنید. بعضس از همکاران شما در هیات دولت دست کمی از همتایانشان در دولت سلف ندارند.

مگر دانه‌درشت تر از برادر رئیس‌جمهور هم داریم

حسینعلی شهریاری نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی  با اشاره به اظهارات رئیس‌جمهور در بحث مبارزه با فساد در جمع مردم یزد گفت:  اینکه آقای رئیس‌جمهور می‌گوید باید با دانه درشت‌ها برخورد شود مگر از برادر آقای رئیس‌جمهور هم دانه درشت‌تر داریم که قوه قضائیه با وی برخورد کرده است.

وی افزود: اینکه دولت فضای کشور را به سمت دو قطبی شدن ببرد و رئیس‌جمهور بگوید با چند تا دادگاه نمی‌توان سر مردم کلاه گذاشت به دور از اخلاق است؛ اقدامات رئیس‌جمهور در این راستا فرافکنی و فرار به جلو است.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی افزود: بسیاری از کسانی که مرتکب فسادهای جدی شده‌اند از اطرافیان آقای رئیس‌جمهور و دولتمردان هستند که به نوعی به آنها وابستگی داشته‌اند و کسانی که مدعی مبارزه با فساد است مبارزه با فساد را از  اطرافیان خود آغاز کند.

اظهارات چپ و راست درباره اقدامات مثبت انجام شده در قوه قضائیه نشان دهنده عملکرد مناسب این دستگاه است که از طرفی نیز باعث شیرین شدن کام مردم شده است.
انتهای پیام/م.ا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.