تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۳
کد خبر : 77050

معاون مشارکت‌های مردمی نوسازی مدارس آذربایجان‌شرقی:

مدارس قدیمی مناطق زلزله‌زده آذربایجان‌شرقی آسیب دیده‌اند

مدارس قدیمی مناطق زلزله‌زده آذربایجان‌شرقی آسیب دیده‌اند

محمد نجفی گفت: بیشتر مدارس قدیمی شهرستان‌های میانه، سراب و هشترود در اثر زلزله آسیب دیده‌اند.

به گزارش خبرنگار پیک هشترود، محمد نجفی  صبح امروز در مراسم کلنگ زنی احداث مدرسه دو کلاسه خیرساز امام موسی کاظم(ع) در روستای دمیرچی بخش نظرکهریزی هشترود افزود: ۶ گروه ارزیابی اداره کل آموزش و پرورش در حال ارزیابی درصدهای تخریبی هستند.
وی با بیان اینکه از ۲۴ هزار کلاس در استان فقط  ۱۰ هزار کلاس مقاوم هستند و مابقی نیاز به تخریب یا مقاوم سازی دارند گفت: امسال مدارس خشتی و گلی در روستاهای استان برچیده شدند و سال  آینده نیز مدارس کانکسی برچیده خواهند شد.
معاون مشارکت های مردمی اداره کل نوسازی مدارس آذربایجان شرقی گفت: از ۱۷۴ فضای آموزشی در دست ساخت در استان، ۶۰ مورد در مهر امسال تحویل داده شد و مابقی هم تا سال تحصیلی آینده تحویل داده خواهند شد.
نجفی خیرین را بازوی توانمند اداره کل آموزش و پرورش در احداث مدارس عنوان کرد و گفت: برای ساخت مدارس خیرین مدرسه ساز و مدرسه یار بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان کمک مالی کرده اند.
مدیر آموزش و پرورش منطقه نظرکهریزی هم افزود: در سه ماهه تابستان ۹۸ با کمک ها و مشارکت های مردمی و خیرین،  ۱۶ مدرسه لوله کشی گاز، ۲۷ مدرسه رنگ آمیزی، تعمیرات جزئی، لکه گیری، سیمان کاری و سفید کاری و در ۴ مدرسه محوطه سازی انجام شد.
اسفندیار حسن زاده بیان داشت: همچنین با کمک خیران نیک اندیش هزار و ۱۴۰ جفت کفش به دانش آموزان منطقه نظرکهریزی اهدا شد که با سازماندهی دقیق و تلاش همکاران به دست دانش آموزان منطقه رسیده است.
وی افزود: با اعتماد سازی می توان در جذب مشارکت های مردمی و خیرین مدرسه ساز و مدرسه یار،  نقش بسزایی ایفا کرد.
وی با بیان اینکه از  ۱۰۳مدرسه بخش نظرکهریزی ۲۳ مدرسه در حال تخریب و نیاز اساسی به باز سازی و تعمیر داردافزود :  ۱۵ مدرسه کانکسی و ۷ مدرسه در منطقه پیش ساخته است.
مدیر آموزش و پرورش منطقه نظرکهریزی گفت: حدود ۲۶مدرسه از بخاری نفتی استفاده می کنند که لوله کشی ۱۹ مدرسه انجام شده اما جریان گاز وصل نشده و  برای برچیدن بخاری های نفتی به ۲۰ عدد هیتر برقی و ۱۰ عدد بخاری هرموتیک نیاز هست.

در این مراسم کلنگ مدرسه خیرساز دو کلاسه با همکاری و مشارکت اهالی و یکی از خیران در زمینی با مساحت ۱۲۰متر مربع به زمین زده شد.

 

انتهای پیام/م.ا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.