تاریخ انتشار : شنبه ۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۱
کد خبر : 76946

کانون تندرستی و حرکات اصلاحی دانش آموزان در هشترود راه اندازی شد

کانون تندرستی و حرکات اصلاحی دانش آموزان در هشترود راه اندازی شد

نخستین کانون تندرستی و حرکات اصلاحی دانش آموزان با هدف توسعه سلامت جسمی و روانی در هشترود افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار پیک هشترود، رییس اداره تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی صبح امروز در مراسم بهره برداری از این کانون در هشترود اظهار داشت: این کانون ها  همچنین در تشخیص، اصلاح و بهبود ناهنجاری های ساختار قامتی دانش‌آموزان موثر و مفید است.
مرتضی احمدزاده گفت: بعد از شناسایی دانش آموزان دارای مشکل ناهنجاری های اسکلتی، این افراد به کانون حرکات اصلاحی معرفی شده و آموزش های لازم به آنها در راستای این مشکل داده می شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با پایین بودن سرانه ورزشی در مدارس استان اشاره کرد و افزود: این رقم در حال حاضر برای هر دانش آموز ۲۸ سانتیمتر مربع است.
احمدزاده، ۲ ساعت درس تربیت بدنی برای دانش آموزان را کافی ندانست و از مدیران خواست برنامه منسجم و کتاب راهنمای ورزشی و تربیت بدنی در مدارس داشته باشند.
وی گفت : تمام آموزگاران پایه ابتدایی باید دوره ۴۰ ساعته آموزش درس تربیت بدنی را امسال گذرانده باشند.
مدیر آموزش و پرورش هشترود هم گفت: این کانون نخستین کانون حرکات اصلاحی در هشترود است که با هزینه ۵ میلیون تومان در مدرسه مشکات تابان راه اندازی شد که امیدواریم برای دانش آموزان مفید واقع شود.

بهمن اقدمی افزود: در راستای توسعه ورزش در مدارس، سال گذشته بسته های ورزشی به ارزش  ۱۰۰ میلیون تومان توسط خیران بین دانش آموزان توزیع شد و امسال نیز ۲۸ بسته ورزشی در قالب کاروان «مهر با نشاط» در مدارس توزیع شده است.
وی با بیان اینکه از ۱۴۰ واحد آموزشی موجود در این شهرستان،  ۵۶ مدرسه فرسوده است افزود: ۸۰ درصد مدارس هشترود به سیستم گرمایشی مجهز است و بقیه نیز  به این سامانه مجهز خواهند شد.
وی همچنین از خیران خواست نسبت به احداث مدارس شبانه روزی در هشترود و دهستان های بزرگ اقدام کنند.

 

انتهای پیام/م.ا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.