تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰
کد خبر : 76939

دادستان هشترود در گفتگوی اختصاصی با پیک هشترود:

بروخورد با تبلیغات زودهنگام انتخاباتی در فضای مجازی و حقیقی/ خط قرمز دادستانی حمایت روسای ادارت از کاندیداهای احتمالی است/ کاندیداها وعده های خارج از توان نماینده مجلس ندهند/ هرگونه توهین به مقدسات جرم است/ تشکیل پرونده قضائی برای توهین کننده به ائمه (ع)

بروخورد با تبلیغات زودهنگام انتخاباتی در فضای مجازی و حقیقی/ خط قرمز دادستانی حمایت روسای ادارت از کاندیداهای احتمالی است/ کاندیداها وعده های خارج از توان نماینده مجلس ندهند/ هرگونه توهین به مقدسات جرم است/ تشکیل پرونده قضائی برای توهین کننده به ائمه (ع)

شاهرخ اسداللهی تراکمه گفت: هرگونه توهین به مقدسات جرم است و در مورد اخیری هم که یکی از افراد در فضای مجازی به ائمه اطهار (ع) توهین کرده بود نیز اعلام جرم و پرونده قضائی نیز تشکیل شده و در حال بررسی است.

شاهرخ اسداللهی تراکمه دادستان هشترود در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار پیک هشترود در تشریح تخلفات انتخاباتی گفت: با نزدیک شدن به ایام انتخابات مجلس یازدهم، رصد تبلیغات کاندیداها بصورت جدی تر از سوی دادستانی پیگیری می شود و با هرگونه تبلیغات زودهنگام در فضای مجازی و حقیقی برخورد خواهد شد.

 

وی افزود: خط قرمز دادستانی حمایت روسای ادارات و سوء استفاده از اموال و قدرت اداری از کاندیداهای احتمالی است و چند مورد نیز در منطقه مشاهده شده که حتما پیگیری خواهیم کرد.

 

اسداللهی اظهار داشت: کاندیداها و طرفداران آنها در فضای حقیقی و مجازی بدنبال نشر اکاذیب، تهمت و افترا و توهین به رقبا نباشند چرا که جرم های مذکور طبق مواد ۶۰۸، ۶۹۷، ۶۹۸ و ۷۰۰ قانون مجازات اسلامی بخش تعزیرات،  جرم بوده و از طرف هر فرد یا گروهی باشد قابل پیگیری خواهد بود.

 

دادستان هشترود تاکید کرد: استفاده از اسپری های رنگی بر روی نماهای  ساختمانی مردم و تابلوهای عمومی که جزو اموال عمومی محسوب می شوند، تخریب تلقی شده  و طبق ماده ۶۷۷ قانون فوق الذکر مجازات آن از ۶ ماه تا ۳ سال حبس می باشد.

 

اسداللهی ادامه داد: تمامی تحرکات و سخنرانی های کاندیداها نیز در حال رصد می باشد و با متخلفین برخورد قضائی خواهد شد.

 

وی تصریح کرد: استفاده از القاب علمی مانند دکتر، مهندس و … بدون اخذ مدرک مربوطه نیز از دیگر مصادیق جرم به حساب می آید.

 

دادستان هشترود همچنین توصیه کرد: کاندیداها ابتدا وظایف نماینده مجلس را از قانون اساسی مطالعه کرده و وعده های دروغین و خارج از توان نماینده مجلس را به مردم ندهند.

 

اسداللهی خاطرنشان کرد: هرگونه توهین به مقدسات جرم است و در مورد اخیری هم که یکی از افراد در فضای مجازی به ائمه اطهار (ع) توهین کرده بود نیز اعلام جرم و پرونده قضائی نیز تشکیل شده و در حال بررسی و تکمیل پرونده است.

 

وی یادآور شد: هرگونه تجمع های خیابانی و به راه انداختن کارناوال های تبلیغاتی در صورتی که منجر به اخلال در نظم عمومی شود، برخورد شدید خواهد شد.

 

انتهای پیام/م.ا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.