تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۹:۳۴
کد خبر : 76936

مدیر جهادکشاورزی هشترود خبر داد؛

برداشت ۵۰ هزار تن سیب از باغات هشترود

برداشت ۵۰ هزار تن سیب از باغات هشترود

مدیر جهاد کشاورزی هشترود از برداشت ۵۰ هزار تن سیب از باغات هشترود خبر داد.

به گزارش خبرنگار پیک هشترود، مجید احمدی در مراسم جشن برداشت سیب که در روستای نخود آباد بخش نظرکهریز شهرستان هشترود برگزار شد، خاطر نشان کرد: سیب هشترود یک محصول کاملا استراتژیک با خواص درمانی است که سالانه مابین ۸۰ تا ۱۰۰ میلیارد تومان برای ۳۵۰۰ بهره بردار سود به دنبال دارد.

وی افزود: شهرستان هشترود از لحاظ صنایع تبدیلی میوه وضعیت مطلوبی ندارد؛ لذا از مسئولان شهرستانی و استانی تقاضا می کنم که با اختصاص اعتبار به متقاضیان، بخش خصوصی را در ساخت کارخانجات صنایع تبدیلی همراهی کنند.

رئیس اداره ترویج جهاد کشاورزی هشترود نیز در حاشیه این مراسم از وجود ۲۵ مروج کشاورزی به عنوان وزیر کشاورزی در ۲۳۱ روستای منطقه خبر داد.

اردشیر عسگری خاطر نشان کرد: نظام نوین ترویج به خاطر سهولت در امورات کشاورزی و دامپروری و برای هویت دادن به جامعه زراعت، با توجه به رشته های مختلف اقدام به تعیین کارشناس در روستاها کرده تا این افراد به عنوان پهنه بند همه امورات کشاورزی روستاییان را زیر نظر داشته باشند.

وی افزود: در طرح پهنه بندی تمامی اطلاعات کشاورزی اعم از سطح کل اراضی، سطح زیر کشت، تعداد ماشین آلات کشاورزی، تعداد واحدهای دامی، طیور، زنبور عسل و… طبقه بندی شده و به عنوان شناسنامه کشاورز شناخته می‌شود.

وی اظهار کرد: کشاورزی شهرستان هشترود با وجود ۱۱ هزار بهره بردار در دو بخش مرکزی و نظر کهریز و با دارا بودن ۱۲۰ هزار هکتار  سطح زیر کشت گندم و ۳۸۵۰ هکتار باغ از وجود ۲۵ نفر کارشناس ترویج به عنوان پهنه بند سود می برد.

 

انتهای پیام/م.ا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.