تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۹:۱۰
کد خبر : 76928

به بهانه توهین همراه با تمسخر یکی از کاندیداهای انتخابات مجلس به ائمه (ع)؛

سنت نامناسب انتخاباتی در هشترود با سوء استفاده از عواطف مذهبی مردم

سنت نامناسب انتخاباتی در هشترود با سوء استفاده از عواطف مذهبی مردم

متاسفانه روند استفاده از نام مبارک ائمه در فعالیتهای تبلیغاتی از انتخابات مجلس هفتم در حوزه انتخابیه هشترود و چاراویماق آغاز شد و از آن زمان به بعد هریک از کاندیداها نام یکی از ائمه را برای شعار تبلیغانی خود استفاده می کنند.

به گزارش خبرنگار پیک هشترود، همگان می دانند که نام ها و اسماء الهی و ائمه(ع) از حرمت خاصی برخوردار است و لذا مردم ایران از عشق و ارادت خالصانه ای که به قرآن کریم و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) از دیرباز داشته اند، همواره از اسماء الهی و مقدس و نام های مبارک اهل بیت(ع) برای مساجد، حوزه های علمیه، حسینیه ها و مکان هایی که شرافت ذاتی و یا سببی دارند، استفاده می کنند.

 

در همین راستا کاربرد این اسماء مقدس برای مراکز علمی، فرهنگی و یا موسسات خیریه هم قابل قبول است، ولیکن آنچه هم اکنون مشاهده می شود سوء استفاده ای است که کاندیداهای احتمالی انتخابات مجلس از این نام های مبارک و مقدس می کنند.

 

 

شاید همین امر بهانه ای شده که یکی از کاندیداهای احتمالی مجلس از حوزه انتخابیه هشترود و چاراویماق در استوری خود در ایسنتاگرام مطلبی ولو به طنز اما پر از اهانت به ائمه اطهار (ع) دیده می شود.

 

 

 

تبلیغ انتخاباتی یا سوء استفاده از اسامی مقدّس

 

با آغاز تبلیغات رسمی کاندیداها و زمانی که بازار انتخابات بسیار گرم شده در هر نقطه از شهر که قدم می گذاریم تراکت های تبلیغاتی نامزدهای گوناگون که منقش به پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران و نام یکی از ائمه (ع) می باشد در سایزهای کوچک و بزرگ و به تعداد زیاد بر روی زمین افتاده و مردم از روی آنها عبور می کنند.

 

برای تائید این مطلب به استفتائی از مقام معظم رهبری در این زمینه اشاره می شود که وی به پرسشی در این باب اینگونه پاسخ داده اند: طبع و نشر آیات قرآنى و اسماء جلاله وامثال آن اشکال ندارد، ولى بر کسى که به دستش مى‏رسد، واجب است که احکام شرعى آنها را رعایت نماید و از بى احترامى و نجس کردن و مسّ بدون وضوى آنها خوددارى کند.

متاسفانه این روند استفاده از نام مبارک ائمه در فعالیتهای تبلیغاتی از انتخابات مجلس هفتم در حوزه انتخابیه هشترود و چاراویماق آغاز شد و از آن زمان به بعد هریک از کاندیداها نام یکی از ائمه را برای شعار تبلیغانی خود استفاده می کنند.

 

کاندیداها برنامه ارائه دهند

 

اما بهترین روش همان ارائه برنامه جامع و قابل اجرا برای زمان بعد از پیروزی در انتخابات است تا مردم هم آگاهانه از روی برنامه به شما رای دهند.

گزارش از مهدی اسمعیل نژاد

پایان پیام/م.ا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.