تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۹:۳۳
کد خبر : 76910

۱۵ نکته درباره رسیدن فصل سرما در یک دقیقه

۱۵ نکته درباره رسیدن فصل سرما در یک دقیقه

با فرا رسیدن فصل سرما، به طبع استفاده از وسایل گرما زا افزایش پیدا میکند. در این حال رعایت چند نکته ایمنی قبل از در سرویس قرار دادن وسایل گاز سوز می تواند در حفظ جان شما و خانواده محترمتان بسیار کار آمد باشد.

به گزارش خبرنگار پیک هشترود، با فرا رسیدن فصل سرما، به طبع استفاده از وسایل گرما زا افزایش پیدا میکند. در این حال رعایت چند نکته ایمنی قبل از در سرویس قرار دادن وسایل گاز سوز می تواند در حفظ جان شما و خانواده محترمتان بسیار کار آمد باشد
۱_قبل از نصب بخاری از سالم بودن آن اطمینان حاصل شود استفاده از بخاری هایی که مجهز به سیستم تشخیص کمبود اکسیژن (ODS) هستند بسیار با اهمیت می باشد.
?
۲_بررسی نشتی گاز از اتصالات مهم است این کار را میتوانید با استفاده از کف آب و صابون انجام دهید
۳_تست مکش از دودکش ها قبل از نصب لوله دودکش بخاری ضروری می باشد. این کار ساده را میتوانید با روشن کردن یک تکه روزنامه و قرار دادن آن روبروی لوله دودکش انجام دهید. در صورتی که دودکش بخاری درست کار کند باید شعله آتش را به سمت خود بکشاند. لازم به یاد آوری است شاید دودکش شما سال پیش درست سرویس داده باشد ولی این ملاک نیست زیرا امکان دارد در طی این یک سال که از بخاری استفاده نکرده اید جسم خارجی درون دودکش قرارگرفته باشد
۴_تمام شلنگ ها باید با یک بست استاندارد به شیر ها و لوله های گاز نصب شده باشند
۵_تمام شیرهای مرتبط به وسایل گاز سوز باید مجهز به سر شیر باشند تا در صورت حادثه به سرعت بسته شوند.
۶_ بدون هماهنگی و اطلاع همسایه ها اقدام به قطع شیر اصلی گاز واحدهای دیگر ننمایید زیرا بعضی از خانواده ها از وسایل گاز سوزی استفاده میکنند که مجهز به ترموکوپل نیست مانند سماور گاز  و با یک بار باز و بسته کردن شیر شعله خاموش شده و گاز در واحد منتشر میشود.
۷_درصورتی که وسایل گرمایشی را روشن کردید و احساس سنگینی و سر درد نمودید آن را جدی بگیرید و به بررسی و چک وسایل گاز سوز و سیستم گاز منزل اقدام کنید.
?
۸_درفصل سرما از پوشاندن تمام درز درب و پنجره  ها به بهانه گرمترشدن خانه خوداری نمایید.
۹_ قبل از روشن نمودن وسایل گاز سوز به بالای پشت بام رفته و از وجود کلاهک Hمطمئن شوید.
۱۰_در صورت نیاز به مشورت میتوانید با آتش نشانی به شماره تلفن ۱۲۵ و همچنین شماره تلفن ۱۹۴ امداد حوادث شرکت گاز و یا دفاتر نظام مهندسی مناطق تماس بگیرید.
۱۱_ از سالم بودن شلنگ وسایل گرمایشی اطمینان حاصل شود؛ شاید در طول یک سال گذشته پوسیده شده باشند و دوام خود را از دست داده باشند.
۱۲_استفاده از وسایل گاز سوزی که دودکش آن از شیشه و دیوار بیرون داده شده مجاز نیست زیرا وزش یک باد شدید میتواند مانع از مکش دودکش شود.
۱۳_ما خانواده هایی ایرانی عادت داریم که شب کله پاچه را برای صبحانه بار بگذاریم و تا صبح اجاق گاز روشن بماند. این کار با توجه به تغییر ساختار خانه ها از جمله بکار بردن درب و پنجره های دو جداره و بدون درز و درنتیجه کمبود اکسیژن و نشر گاز COخطرناک است.
۱۴_دریچه های کوچکی که ۳۰سانتیمتر زیر سقف آپارتمانهای شما تعبیه شده اند دریچه های تامین هوای وسایل گاز سوز میباشد و هرگز نباید مسدود شوند.
۱۵_استفاده از لوله بخاری های غیر استاندارد مجاز نیست

لطفا این متن را انتشار دهید شاید باعث نجات جان خانواده ای شوید✅

?اداره گاز شهرستان هشترود

 

انتهای پیام/م.ا

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.