تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۹:۵۷
کد خبر : 76859

دانستنی های علمی

معجزه جوانی را از این گیاه شگفت‌انگیز بخواهید

معجزه جوانی را از این گیاه شگفت‌انگیز بخواهید

گوجه فرنگی از جمله سبزیجات پرطرفداری است که ویتامین‌های‌ ای و ث را در خود جای داده است.

به گزارش پیک هشترود به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، گوجه فرنگی از معدود سبزیجاتی است که به صورت پخته، خام و حتی خشک شده می توان آن را  مصرف کرد، هر چند راحت ترین روش آن استفاده از رب گوجه فرنگی است که جزء اقلام مصرفی روزانه خانواده ها است.

گوجه فرنگی یک منبع غنی غذایی است که مقدار قابل توجهی ویتامین های پتاسیم، منگنز، منیزیم، مس و فسفر را  در خود جای داده است و از این رو  به عنوان ماسک مزایای بسیاری برای پوست دارد.

 

خواص معجره آسای گوجه فرنگی در تهیه انواع ماسک ها پوست و مو

شاید برایتان جالب باشد اما اکسیرجوانی که شاید مدتها به دنبال آن بودید را هم اکنون می توانید با کمترین هزینه تهیه کنید. گوجه فرنگی حاوی یک ماده آنتی اکسیدان است که برای روشن کردن پوست و همچنین حفاظت از آن در برابر عوامل مخرب مانند رادیکال های آزاد و نور خورشید بسیار موثر عمل می کند. اگر میخواهید پوستتان دیرتر پیر شود و چین و چروک را در صورت خود نبینید و با لکه های بوجود آمده بعد از بارداری خداحافظی کنید از گوجه فرنگی غافل نشوید.


ماسک گوجه فرنگی پاک کننده پوست

برای تهیه این ماسک به یک قاشق غذاخوری شیر و یک قاشق غذاخوری آب گوجه فرنگی نیاز دارید. پس از مخلوط کردن این دو باهم به کمک پنبه پوست خود را پاک کرده و سپس با آب سرد بشویید. این ماسک کار شیر پاک کن و دستمال مرطوب را انجام می دهد با این تفاوت که هیچ ماده شیمیایی در تهیه این ماسک بکار نرفته است.

ماسک محوکننده کک و مک پوست

شاید در اطرفیانتان افرادی باشند که از وجود کک و مک در صورتشان ناراحت هستند و به دنبال راه هایی کم هزینه برای ازبین بردن آن می گردند. برای تهیه  ماسکی که این عوارض را به طور موثری از بین ببرد لازم است یک عدد گوجه فرنگی درشت را به صورت حلقه حلقه برش دهید و مستقیما بر روی پوست خود بگذاریدو و اجازه دهید سی دقیقه بماند و بعد از آن صورت خود را با آب سرد بشویید. این کار را روزی دو بار انجام دهید تا تاثیر شگفت انگیز آن در محو شدن کک ومک صورت را ببینید.

معجزه جوانی را از این گیاه شگفت انگیز بخواهید

ماسک گوجه فرنگی برای از بین بردن جوش صورت

تقریبا برای همه افراد پیش آمده است که به جوش صورت مبتلا شوند و وقت  زیادی را صرف از بین بردن آن کنند. در بسیاری از مواقع ترکاندن جوش تنها راهی است  که به نظر می رسد می توانید از شر جوش خلاص شوید. اما این یکی از بدترین راه ها برای خلاص شدن از این عارضه است زیرا با ترکاندن جوش تمام میکروب های موجود بیرون می آید و سطح پوستتان به آن آغشته می شود.

شما می توانید با صرف کمترین هزینه و وقت ماسکی تهیه کنید که در رفع جوش موثر عمل کند. برای تهیه این ماسک ابتدا یک خیار تازه را آب بگیرید و صورت خود را با آن بشویید و سپس با یک برش گوجه فرنگی تازه قسمت هایی که جوش در آن بروز کرده را به صورت دورانی ماساژ دهید و چند دقیقه مکث کنید تا خشک شود. سپس دوباره این عمل را تکرار کنید. این عمل را میتوانید در هر نوبت پنج بار تکرار کنید و هر ماساژ هم دو الی سه دقیقه ادامه داشته باشد.

ماسک گوجه فرنگی برای پوست های چرب

افرادی که پوست چربی دارند باید مرتب آن را با مواد شوینده مخصوص شتستشو دهند زیرا اگر این کار را نکنند صورتشان جوش می زند و منافذ آن باز می شود. این افراد می توانند با تهیه ماسک خاصی با چربی صورتشان خداحافظی کنند. برای تهیه این ماسک دو عدد گوجه فرنگی را در آب جوش قرار دهند سپس پوست آنها را بگیرند و له کنند، بعد از این کار گوجه فرنگی را روی پوست خود قرار دهند و پس از خشک شدن، صورت را با آب ولرم بشویید.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.