تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۰
کد خبر : 76809

فرماندار هشترود خبر داد؛

انتخاب ۳ روستای هشترود برای اجرای طرح توسعه و اشتغال پایدار

انتخاب ۳ روستای هشترود برای اجرای طرح توسعه و اشتغال پایدار

امین امینیان از انتخاب روستاهای ذوالبین، آتش بیگ و بسیط شهرستان هشترود به عنوان روستاهای هدف در طرح توسعه و اشتغال پایدار خبرداد.

به گزارش خبرنگار پیک هشترود، امین امینیان فرماندار هشترود روز دوشنبه در جلسه هماهنگی اجرای طرح راهبردهای عملی برای توسعه روستائی و اشتغال پایدار در این روستاها اظهار داشت: در گذشته نیازها و مشکلات روستاها از طرف برنامه ریزان شناسایی و با بودجه دولتی سعی بر رفع این مشکلات می شد اما با گذشت زمان به این نتیجه رسیدند که این رویکرد کارآیی ندارد و مشکلات روستاها و بیکاری و نرخ مهاجرت روز به روز در حال افزایش است.

وی اضافه کرد: در رویکرد جدید که مبتنی بر دارایی ها و توانمندی های روستاهاست آنچه که اولویت بندی می شود نه مشکلات بلکه قابلیت های روستاهاست و برنامه ریزی باید مبتنی بر این ظرفیت ها انجام شود.

وی به انتخاب ۳ روستاها در هشترود در این طرح و مزیت ها و ظرفیت های آنها اشاره کرد و گفت: روستای ذوالبین (بخش مرکزی) و آتش بیگ و بسیط (بخش نظرکهریزی) ظرفیت های بسیاری دارند که باید شناسایی و تقویت شوند.

امینیان اظهار داشت: روستای ذوالبین مرکز دهستان قرانقو،  دارای موقعیت جغرافیایی بسیار مناسب بوده و امکان دسترسی آسان آن به آزادراه، شهر هشترود و سایر روستاهای بخش مرکزی، وجود ظرفیت های بسیار در بخش کشاورزی، وجود مزارع پرورش ماهی و برخورداری از منابع آبی کافی و همچنین داشتن ظرفیت های بالقوه ای همچون امکان احیای تالاب و بازارچه قدیمی، به انتخاب این روستا در این طرح منجر شده است.

وی به مزیت های روستای آتش بیگ(مرکز دهستان آلمالو) و روستای بسیط اشاره کرد و گفت: این ۲ روستا نیز دارای موقعیت خوب جغرافیایی بوده و از قدمت و پیشینه تاریخی و فرهنگی غنی برخوردارند و به جهت داشتن طبیعت بسیار زیبا و ظرفیت های گردشگری و برخورداری از ظرفیت های بالای کشاورزی و تولید سیب مرغوب به عنوان روستاهای هدف این طرح انتخاب شدند.

امینیان با تاکید براینکه هدف دولت گره زدن استعدادها و توانمندی های روستاها در بخش های مختلف کشاورزی، دامی، گردشگری و غیره به هم می باشد اظهار داشت: در این صورت می توانیم انتظار داشته باشیم که صنایع تبدیلی و وابسته در روستاها شکل گرفته و زمینه برای ایجاد اشتغال، رونق تولید و توسعه پایدار در روستا فراهم شود.
وی ابراز امیدواری کرد که این ۳ روستا با مناسب ترین عملکرد در زمینه توسعه روستایی به عنوان الگویی برای سایر روستاهای شهرستان تبدیل شوند.

 

انتهای پیام/م.ا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.