تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۸
کد خبر : 76626

تک‌سواری ابراهیم در «خروج»

تک‌سواری ابراهیم در «خروج»

فیلم جدید حاتمی‌کیا خالی از ستاره‌ها و صحنه‌های اکشن

به گزارش پیک هشترود به نقل از روزنامه خراسان ، دیروز بالاخره نام آخرین بازیگران فیلم «خروج» اثر جدید ابراهیم حاتمی‌کیا اعلام شد. مهم ترین چهره‌هایی که در روز آخر به فیلم اضافه شدند، فرزاد حسنی و محمدرضا شریفی‌نیا هستند که از نوع معرفی‌شان، برمی‌آید که نقش‌هایی کاملاً فرعی داشته باشند. بنابراین فرامرز قریبیان و پانته‌آ پناهی‌ها مهم‌ترین چهره‌های حاضر در بیستمین فیلم ابراهیم حاتمی‌کیا هستند که آن‌ها هم اگرچه بازیگران توانمندی اند، اما در تعریف ستاره سینما نمی‌گنجند؛ هرچند قریبیان دو دهه قبل، ستاره بوده. روالی که حاتمی‌کیا برای فیلم جدیدش در پی گرفته، از دو جهت مسیر جدید  او  را نشان می‌دهد.
در دو دهه اخیر، فیلم‌های ابراهیم حاتمی‌کیا هیچ وقت خالی از ستاره نبوده. پرویز پرستویی، بابک حمیدیان، مریلا زارعی، طناز طباطبایی، مهناز افشار، گلشیفته فراهانی، حمید فرخ‌نژاد و لیلا حاتمی هرکدام در یکی دو فیلم از ۵-۶ فیلم اخیر حاتمی‌کیا بازی کرده‌اند. بازیگرانی که البته هیچ کدام به تنهایی نمی‌توانستند گیشه فیلم را تضمین کنند، اما به هر حال با محبوبیت نسبی خود، از دلایلی هستند که توجه مخاطب عام را به فیلم‌های سینمایی جلب می‌کنند. در «خروج» چنین ستاره‌ای حضور ندارد و با توجه به آن چه از قصه فیلم می‌دانیم، ظاهراً داستان سفر چند پیرمرد را از خوزستان به تهران، با تراکتور روایت می‌کند؛ فرامرز قریبیان نفر اصلی است و احتمالاً جهانگیر الماسی، مهدی فقیه، محمد فیلی، آتش تقی‌پور و اکبر رحمتی، او را همراهی می‌کنند.
به علاوه، با وجودی که چیز زیادی از قصه فیلم منتشر نشده، اما از ظاهر امر برنمی‌آید که با یک اکشن بیگ‌پروداکشن نظیر «به وقت شام» یا «چ» مواجه باشیم. این بار نه از صحنه‌های تعقیب‌وگریز خبری هست، نه از انفجار و نه حتی گلوله.
می‌دانید در سال‌های اخیر و با بروز رسانه‌ای بیشتر شخص فیلم‌ساز، او لحظه‌به‌لحظه، بیشتر به ستاره اصلی فیلم‌هایش تبدیل شده. چه در جشنواره فجر و چه در اکران عمومی، هیجان زیادی برای تماشای اکشن یا ستاره‌های فیلم وجود نداشت و شخصیت صاحب اثر، موضوعیت بیشتری داشت. انگار همه می‌خواستند بدانند این بار حاتمی‌کیا روی چه سوژه‌ای دست گذاشته و با سوژه‌اش چه کار کرده؟ حالا در «خروج» این اتفاق، نمود بیشتری خواهد یافت. این بار فیلم او دیگر ستاره‌ای ندارد و صحنه‌های اکشن را هم به نمایش نمی‌گذارد. بنابراین تنها ستاره فیلم، بیشتر از فیلم‌های قبل، خود حاتمی‌کیاست.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.