تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۴
کد خبر : 76547

فضای مجازی پوشش زنان ایرانی را به یغما می‌برد/جولان مانتوهای جلوباز و حریر در خیابان‌ها

فضای مجازی پوشش زنان ایرانی را به یغما می‌برد/جولان مانتوهای جلوباز و حریر در خیابان‌ها

معضلی به نام مانتوهایی از جنس شیشه و حریر که بر جان پوشش بانوی ایرانی و فرهنگ اصیل ایرانی افتاده است؛ تولیداتی که از شکل پوشش ایرانی-اسلامی خارج شده و به سمت الگوهای غربی سوق پیدا کرده و توانسته بر تن بانوی ایرانی نمایان شود، انتقادات بسیاری را درپی داشته است.

به گزارش  پیک هشترود به نقل از جهانبین نیوز؛ معضلی به نام مانتوهایی از جنس شیشه و حریر که بر جان پوشش بانوی ایرانی و فرهنگ اصیل ایرانی افتاده است؛ تولیداتی که از شکل پوشش ایرانی-اسلامی خارج شده و به سمت الگوهای غربی سوق پیدا کرده و توانسته بر تن بانوی ایرانی نمایان شود.

موضوعی که انتقاد بسیاری از اهالی فرهنگ ایرانی و اسلامی را در پی داشته و علاوه بر حوزه فرهنگ، اهالی حوزه تولیدات ملی و پوشاک ایرانی را هم به این موضوع حساس کرده است.

اگر سری به مانتوفروشی‌های سطح شهر بزنیم شاهد فروش مانتوهای جلوباز و حریر آن هم بدون هیچ نظارتی هستیم که متاسفانه در این میان هیچ ارگانی هم مسئولیت جمع‌آوری آن‌ها را بر عهده نمی‌گیرد.

تبلیغات گسترده در فضای مجازی عامل مهم گرایش به سمت مانتوهای جلوباز

یکی از فروشندگان مانتو شهرستان فارسان در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: درخواست برای مانتوی  جلو باز نسبت به قبل بیشتر شده است و این موضوع  باعث شده تا تولیدکنندگان و کسبه بازار به فروش انواع مانتوهای جلو باز و آستین کوتاه سوق یابند.

وی رواج این نوع پوشش در بین بانوان را به فضای مجازی و تبلیغات گسترده داخلی و خارجی دانست و بیان داشت: مانتوهای جلو باز و آستین کوتاه و شلوارهای پاچه کوتاه هیچ ربطی به فرهنگ ما ندارند و همه نشأت گرفته از فرهنگ غربی هستند.

این فروشنده فارسانی بیان داشت: پیدا کردن مانتوی مناسب برای خانم‌های محجبه و بانوانی که حتی چادری نیستند اما به دنبال مانتویی با پوشش مناسب هستند مشکل شده و برخی بالاجبار تن به انتخاب مانتوهای جلوباز می‌دهند زیرا پیدا کردن لباس مناسب برای آن‌ها سخت یا غیرممکن است.

وی خاطرنشان کرد: اگر این بانوان بخواهند به دنبال دوخت و دوز مانتوی مناسب بروند، باید برای دوخت یک مانتو به اندازه سه یا چهار مانتوی جلوباز هزینه کنند.

این فروشنده مانتو در فارسان عنوان داشت: تا همین دو سال قبل خانم‌ها در مقابل خرید مانتوی جلوباز مقاومت می‌کردند و به ندرت کسی حاضر به خرید مانتوی جلوباز با وضعیت فعلی بود، اما این روزها از هر سه مشتری که خرید می‌کند دو نفر آنها مانتوی جلوباز را انتخاب می‌کنند، چون همه می‌پوشند.

مسئولان فرهنگی درمقابل ترفندهای دشمنان هوشیار باشند

حجت الاسلام محسن ملک پور امام جمعه شهر فارسان با اشاره به پوشش نامناسب برخی از زنان و دختران در خیابان‌ها گفت: دشمن همه امکانات فرهنگی و هنری خود را برای ضربه زدن به نظام اسلامی به کار گرفته است.

وی افزود: مسئولین باید در مقابل کارکردهای دشمن برنامه داشته باشند؛ اما متأسفانه گاهی مسئولین فرهنگی کشور ما خوابند.

امام جمعه فارسان عنوان کرد: امروز شاهد پوشش‌های نامناسب همچون مانتوهای جلوباز، شلوارهای پاچه کوتاه یا جوراب‌هایی که فقط کف و سرانگشتان را می‌پوشد در  بین خانم‌های جامعه و بعضا در خانواده‌های متدین هستیم که نشان از نفوذ دشمن در تغییر سبک زندگی اسلامی است.

تولیدکنندگان پوشاک در ترویج بدحجابی دخیل هستند

اسدی مسئول جامعه زنان ناحیه مقاومت بسیج فارسان اظهار کرد: در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب برنامه‌های زیادی در سبک زندگی اسلامی و عفاف و حجاب برگزار شده و در آینده نیز برگزار می‌شود.

اسدی در ادامه درخصوص بدحجابی و پوشش نامناسب تصریح کرد: برخی از بدحجابی‌ها به باور‌های افراد برمی‌گردد که اگر باور دینی قوی باشد چنین رفتاری را در بیرون از منزل نخواهند داشت.

وی یادآور شد: در شهرستان فارسان بانوان باحجاب نیز کم نداریم که زیاد در معرض دید نیستند، بنابراین بانوان باحجاب نیز باید در مناسبت‌های مختلف در جامعه حضور داشته و با حجاب خود زیبندگی را با پوشش مناسب را به القا کنند.

اسدی تاکید کرد: طراحان لباس باید در طراحی پوشاک به نحوی عمل کنند که اگر کسی چادر نیز سرنکرد، پوشش کامل داشته باشد نه اینکه مانتو‌های بدون دکمه که خود اصل بد حجابی است را تولید کنند.

وی تولیدکنندگان پوشاک را نیز در ترویج بدحجابی دخیل دانست و گفت: یکی از ارگان های که در بحث بدحجابی مسئول می باشد تولیدکنندگان پوشاک هستند که ما درخواسست می کنیم فقط به صورت سلبی برخورد نکند بلکه تذکرات لازم را بدهند از باب امر به معروف و نهی از  منکر

به گزارش جهانبین نیوز؛ مهم‌ترین عامل در بروز بدحجابی در جامعه تولیدکنندگان و طراحان لباسی هستند که بدون در نظر گرفتن فرهنگ ایرانی-اسلامی و تنها با الگوبرداری از مدل‌های غربی اقدام به طراحی و تولید پوشاک می‌کنند، اما در این بین نباید از نقش تاثیرگذار نظارت بر طراحی و تولید لباس نیز غافل شد، اگر نظارت کافی بر لباس‌های طراحی شده وجود داشته باشد دیگر نظاره‌گر بانوان با لباس‌های نامناسب نخواهیم بود.

انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.