تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۶
کد خبر : 76497

عاشق بازیگری‌ام ولی خانواده‌ام می‌خواهند از من دکتر بسازند!

عاشق بازیگری‌ام ولی خانواده‌ام می‌خواهند از من دکتر بسازند!

علاقه‌مند به حرفه بازیگری هستم اما طی انتخاب رشته تحصیلی‌ام در مدرسه، سه سال است که وارد رشته تجربی شدم. خانواده خیلی اصرار دارند از من دکتر بسازند تا آن‌وقت بتوانند به پسرشان افتخار کنند. مادرم به هر بهانه‌ به من می‌گوید که آینده خوشی اصلا برایت نمی‌بینم. هیچ فردی پشتم نیست جز خدا. پیام من را به مشاوران برسانید لطفا.

به گزارش پیک هشترود به نقل از روزنامه خراسان؛ علاقه‌مند به حرفه بازیگری هستم اما طی انتخاب رشته تحصیلی‌ام در مدرسه، سه سال است که وارد رشته تجربی شدم. خانواده خیلی اصرار دارند از من دکتر بسازند تا آن‌وقت بتوانند به پسرشان افتخار کنند. مادرم به هر بهانه‌ به من می‌گوید که آینده خوشی اصلا برایت نمی‌بینم. هیچ فردی پشتم نیست جز خدا. پیام من را به مشاوران برسانید لطفا.

با سلام و آرزوی موفقیت برای شما، پاسخ به این سوال نیازمند اطلاعات دیگری نیز است. با این‌حال برای انتخاب رشته تحصیلی یا شغل مناسب، چند نکته را به شما یادآوری می‌کنیم تا منطقی بودن نظر و تصمیم‌تان را به درستی، بررسی کنید.
   غیر از علاقه، استعداد هم مهم است
در سوال خود مطرح کرده‌اید که به حرفه بازیگری علاقه‌مند هستید اما آیا غیر از علاقه، استعداد بازیگر شدن را نیز در خود تشخیص داده‌اید؟ برای بررسی این‌که شما این استعداد را دارید یا خیر بهتر است از استادان این حرفه کمک بگیرید زیرا غیر از علاقه، بهتر است استعداد این حرفه را داشته باشید. در این‌صورت مسیر تبدیل شدن به یک بازیگر توانمند را با سرعت بیشتری نسبت به دیگران طی خواهید کرد.
   حمایت خانواده خود را به دست آورید 
اگر شما استعداد بازیگری را به مثابه بذر در نظر بگیرید، برای رشد و تبدیل شدن این بذر به یک نهال تنومند، نیازمند امکانات دیگری مانند خاک، آب و نور کافی، رسیدگی مناسب و دیگر عوامل است. اگر حتی استعداد بازیگری را در خود تشخیص دادید، جلب حمایت خانواده در مسیر موفقیت شما بسیار ضروری است. به هر حال خانواده شما، نگرانی‌هایی درباره این‌که شما وارد این حرفه شوید دارند و این نگرانی‌ها را با شما مطرح ساخته‌اند. سعی کنید در فضایی آرام برای نگرانی‌های آنان پاسخ‌های مناسبی را پیدا و مطرح کنید. اگر توانستید آن‌ها را قانع کنید، مسیر شما برای رسیدن به موفقیت هموارتر خواهد شد.
   موفقیت در بازیگری از پزشکی سخت‌تر است
برای انتخاب شغل مناسب، مجموعه ای از عوامل را در نظر بگیرید.  ورود به هر رشته شغلی، مقداری از ریسک را به همراه خود دارد. به عنوان مثال ریسک ورود به حرفه فوتبال با ریسک ورود به رشته نقاشی ساختمان به یک اندازه نیست. هرچقدر شغلی خواهان بیشتری داشته باشد، ریسک ورود به آن نیز بیشتر است.حال شما اگر بخواهید در حرفه بازیگری موفق شوید، ریسک بالاتری نسبت به پزشکی موفق شدن را باید در نظر بگیرید زیرا با بررسی اجمالی حرفه بازیگری در کشور خودمان و حتی در جهان، متوجه می‌شویم موفقیت در حرفه بازیگری صرفا در گرو تلاش فرد نیست، بلکه مولفه‌های دیگری نیز وجود دارد، اما برای موفقیت در حرفه پزشکی ریسک پایین‌تری وجود دارد و تلاش شما در این حرفه می‌تواند مهم‌ترین عامل در پیش‌بینی موفقیت‌تان باشد. چه بسا که نگرانی خانواده شما، به این موضوع نیز ارتباط یابد.
   اهمیت موضوع انتخاب شغل را دست کم نگیرید
فرصت مراجعه به مشاور شغلی-تحصیلی مناسب را از دست ندهید. توصیه ما به شما دوست عزیز این است که برای بررسی بیشتر این موضوع، به مشاوره شغلی تحصیلی مراجعه داشته باشید زیرا موضوع انتخاب شغل می تواند تاثیر بسیار زیادی در آینده زندگی شما داشته باشد و درصد بسیار زیادی از رضایت شما از زندگی در سال‌های بعدی زندگی‌تان به رضایت از شغل و محیط شغلی برمی‌گردد.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.