تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۲
کد خبر : 76325

شهردار هشترود:

آمادگی کامل شهرداری هشترود برای استقبال از ماه مهر و گرامیداشت هفته دفاع مقدس/ برای اجرای طرح میدان جانبازان منتظر طرح ترافیکی قطعه ۵ آزادراه هشترود مراغه هستیم/ هزینه تمام شده آسفالت ریزی بدون دریافت قیر رایگان بسیار بالاست/ بخش اعظمی از شهروندان بیش از ۵ سال است عوارض پرداخت نکرده اند/ ۳۰ درصد واحدهای مسکونی پروانه ساختمانی ندارند/ شهروندان در کنار شهرداری باشند

آمادگی کامل شهرداری هشترود برای استقبال از ماه مهر و گرامیداشت هفته دفاع مقدس/ برای اجرای طرح میدان جانبازان منتظر طرح ترافیکی قطعه ۵ آزادراه هشترود مراغه هستیم/ هزینه تمام شده آسفالت ریزی بدون دریافت قیر رایگان بسیار بالاست/ بخش اعظمی از شهروندان بیش از ۵ سال است عوارض پرداخت نکرده اند/ ۳۰ درصد واحدهای مسکونی پروانه ساختمانی ندارند/ شهروندان در کنار شهرداری باشند

مهدی پورصادق گفت: مردم نسبت به پول پرداختی شان از شهرداری خدمات بخواهند و چون شهرداری تنها نهادی است که فعالیت هایش نمود بیرونی دارد لذا مردم باید بیایند و در کنار شهرداری باشند تا شهرداری بتواند خدمات در خور شانی را ارائه بدهد.

مهدی پورصادق شهردار هشترود در گفتگو با خبرنگار پیک هشترود و در تشریح برنامه های شهرداری این شهر برای بازگشائی مدارس و گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: روزهای بازگشائی مدارس با شور و حال خاصی برای دانش آموزان و خانواده ها همراه است و تقارن آن با هفته دفاع مقدس و همچنین ماه محرم می طلبد که برنامه ریزی دقیق تری در این زمینه داشته باشیم تا هر ۳ رویداد را بتوانیم پوشش بدهیم.

 

وی اظهار داشت: در حوزه زیباسازی شهری برای این ایام قرار است زیباسازی محیطی مدارس بویژه مدارس ابتدائی از جمله رنگ آمیزی تیرهای برق، تابلوهای اخباری راهنمائی و رانندگی و بقیه موانع صورت گرفته و تابلوهای هشداری نیز بصورت نقش در زمین و نوسازی خط کشی های عابر پیاده نیز انجام بگیرد.

 

پورصادق افزود: در جهت گسترش فرهنگ توسعه و نگهداری فضای سبز، قرار است فضای سبز بیرونی و داخلی مدارس ساماندهی شده که در این زمینه ورودی مدارس در اولویت قرار دارند.

 

شهردار هشترود ادامه داد: مدارسی هم که در مناطق کم برخوردار قرار دارند در صورت نیاز حیاط آن و همچنین ورودی مدرسه نیز با آسفالت لکه گیری خواهد شد.

 

وی تصریح کرد: در حوزه فرهنگی نیز قرار است بسته های فرهنگی و بروشورهای آموزش شهروندی در بین دانش آموزان توزیع گردد.

 

تشریح برنامه های درحال اجرای شهرداری هشترود

 

پورصادق همچنین در تشریح برنامه های درحال اجرای شهرداری هشترود  نیز خاطرنشان کرد: نیمکت ها و سطل های زباله جدید خریداری شده و قرار است طی روزهای آتی در سطح پیاده روهای شهر نصب شوند.

 

شهردار هشترود تاکید کرد: چراغ های تزئینی و اِلِمان های نوری هم خریداری شده است و قرار است در ورودی ها و بلوارهای سطح شهر نصب شوند.

 

وی ابراز کرد: احداث پیاده رو و فضای سبز نیز در خیابان های شهید بهشتی جنوبی، شهید رجائی و خیابان مابین پل آغبلاغ و پل مراغه و خیابان امام نیز در دست اجراست.

 

پورصادق بیان کرد: مناسب سازی ورودی شهر از سمت مراغه با جدول گذاری، احداث فضای سبز، کف پوش و آسفالت ریزی حاشیه ها نیز در دستور کار شهرداری قرار گرفته است.

 

وی تاکید کرد: برای میدان جانبازان نیز طرح کاملی پیش بینی شده اما منتظر هستیم تا طرح ترافیکی قطعه ۵ آزادراه هشترود مراغه تکمیل شود تا بتوانیم طرح جامع تری را در آن مکان اجرا کنیم.

 

شهردار هشترود افزود: کف پوش پیاده رو خیابان شهید بهشتی شمالی نیز در محدوده بالاتر از مسجد جامع از هفته آینده آغاز خواهد شد.

 

وی ادامه داد: بهسازی سرویس بهداشتی واقع در بوستان نماز از هفته آینده آغاز خواهد شد و برای نگهداری از آن هم یک نفر تعیین خواهد شد.

 

شهردار هشترود تاکید کرد: در سال ۹۷ نزدیک به ۳۵۰ تن قیررایگان به شهرداری هشترود تخصیص داده شد اما امسال قیر رایگانی تعلق نگرفته و منتظر دریافت آن هستیم. هزینه تمام شده هر مترمربع آسفالت در حدود ۷۰ هزار تومان است لذا شهروندان باید بدانند که با این هزینه سرام آور نمی توان بصورت چشمگیر آسفالت ریزی مرد مگر اینکه قیر رایگان اختصاص بدهند.

 

وی اذعان کرد: بدون مشارکت مردم نمی توان شهر را خوب اداره کرد. بعضی از اوقات مردم به تعهدات خود عمل نمی کنند و شهرداری هم چون بودجه محدودی دارد و بر اساس وضعیت درآمدی اش فعالیت می کند لذا می طلبد شهروندان در پرداخت بدهی های خود به شهرداری از جمله عوارض شهری اقدام کنند.

 

پورصادق خاطرنشان کرد: بخش اعظمی از شهروندان بیش از ۵ سال است عوارض پرداخت نکرده و حتی ۳۰ درصد خانه ها هم که شامل تقریبا ۱۵۰۰ واحد مسکونی می شود نیز پروانه ساختمانی ندارند و از خدمات رایگان شهرداری استفاده می کند اما شهرداری از آنها درآمدی ندارد.

 

وی تصریح کرد: مردم نسبت به پول پرداختی شان از شهرداری خدمات بخواهند و چون شهرداری تنها نهادی است که فعالیت هایش نمود بیرونی دارد لذا مردم باید بیایند و در کنار شهرداری باشند تا شهرداری بتواند خدمات در خور شانی را ارائه بدهد.

 

 

انتهای پیام/م.ا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.