ساعت: ۱۱:۳۱ منتشر شده در مورخ: ۱۳۹۸/۰۶/۱۷ شناسه خبر: 76289

ورزش روزانه، تغذیه مناسب، خواب کافی و نوشیدنی سالم تاثیر به سزایی در سلامت بانوان در میان سالی دارد.

Print Friendly

به گزارش پیک هشترود به نقل از روزنامه خراسان ؛ مهم ترین و بزرگ‌ترین عادت سالم برای همه بانوان، تمرین‌های ورزشی مرتب، حتی به مدت کوتاه است؛ یافته‌های بسیاری نشان می‌دهد که ورزش‌های کوتاه اما مستمر، فواید زیادی برای سلامتی دارند.
* حذف شکر از رژیم غذایی، مصرف روزانه آب همراه با چند قطره آب لیمو قبل از صرف صبحانه و اگر بدن توانایی لازم را دارد مقداری فلفل قرمز به این ترکیب اضافه شود ، همه این ها توصیه به بانوانی است که میان سالی را تجربه می کنند.
* آب لیموی تازه و فلفل قرمز هر دو دارای خواص ضدقارچی و سم زدایی هستند و سیستم ایمنی را تقویت می‌کنند؛ آب لیمو همچنین بهترین نوشیدنی برای کمک به تنظیم دستگاه گوارش و از بین بردن باکتری‌ها و تصفیه آن است.
*کرم های ضد چروک حاوی «رتینول» به عنوان خالص‌ترین شکل ویتامین A برای از بین بردن چین و چروک صورت مفید است و شما می توانید از این محصولات با نظر پزشک خود استفاده کنید.
* همان طور که غذا نخوردن در وعده شام مضر است، غذا خوردن دیرموقع یا مصرف وعده‌های غذایی حجیم در ساعات پایانی روز می‌تواند باعث بروز مشکلاتی در سیستم سوخت و ساز  بدن شود که در نهایت به بر هم خوردن نظم خواب و مشکلات چاقی منجر می‌شود.
* مطالعات علمی محققان علوم پزشکی و سلامت نشان داده است که یک راه خوب برای تحریک ترشح طبیعی هورمون رشد، خواب کافی است؛ طی دوران میان سالی میزان ترشح هورمون رشد در بدن کاهش می‌یابد، به همین دلیل به افراد در سنین پس از ۴۰سالگی، توصیه می‌شود خواب آرام و کافی داشته باشند.
Print Friendly

لینک کوتاه:
نظرات
هنوز نظری برای این مطلب ارسال نشده