تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۱
کد خبر : 76100

نانی که سینماگران به یکدیگر قرض دادند/ از ارائه جایزه به فیلم های پرحاشیه تا حضور چهره های بی ربط به سینما در جشن خانه سینما

نانی که سینماگران به یکدیگر قرض دادند/ از ارائه جایزه به فیلم های پرحاشیه تا حضور چهره های بی ربط به سینما در جشن خانه سینما

حضور عادل فردوسی پور و اهدای جایزه بهترین بازیگر مرد توسط وی به نوید محمدزاده، آشفته بازاری دیگری را به وجود آورد؛ مرد مغضوب صدا و سیما که در حوزه تخصصی ورزشی فعالیت می کرده در این برنامه دعوت می شود تا چه حرفی را به مسئولین برساند؟

به گزارش پیک هشترود به نقل از دانا ،  بیست و یکمین جشن خانه سینما برگزار شد و فیلم های «سرخپوست» و «تنگه ابوقریب» با دریافت چهار جایزه، «شبی که ماه کامل شد» با دریافت سه جایزه و «متری شیش و نیم» با دریافت دو جایزه به کار خود پایان داد.

در جشن خانه سینما اهالی سینما یک جشن دورهمی می گیرند و به همدیگر جایزه می دهند و به قول معروف به یکدیگر نان قرض می دهند؛ در واقع نمی توان گفت که این جشن مانند جشنواره ای است که به شکل صحیح داوری و انتخاب آثار و افراد در آن صورت می گیرد؛ مانند این است که پدر خانواده فرزندانش را دور هم جمع کند و به آنها کادو بدهد.

نکته حائز اهمیت در این مبحث حواشی ای است که در این جشن وجود داشته است. جشن خانه سینما به دور از حواشی نبوده و اگر تعداد حاشیه های آن را کنار هم بگذاریم متوجه خواهیم شد که برنامه ریزی و تعمد در آن بارز است.

یکی از حواشی این جشن پیروز حناچی شهردار تهران بود که جایزه بهترین مستند را برای ساخت اثر «زمستان است» دریافت کرد؛ حضور شهردار و مهم تر از آن دریافت جایزه از یک جشن درون خانوادگی فرهنگی و هنری جالب  توجه است.

اهدای جایزه بهترین فیلم نامه به محسن امیریوسفی برای فیلم آشغال های دوست داشتنی که به مدت ۶ سال توقیف شده بود نیز یکی از حاشیه هایی است که این جشن به همراه داشت، در نظر گرفتن جایزه فیلمنامه نویسی برای اثری که توقیف بوده است دقیقا دهن کجی کردن به مسئولین مربوطه و سیاستی است که در قبال یک فیلم در نظر گرفته شده است، چرا که با اهدای این جایزه محتوای فیلم را کاملا تایید می کنند و می گویند که ۶ سال بی دلیل و به ناحق فیلم توقیف شده است.

حضور عادل فردوسی پور و اهدای جایزه بهترین بازیگر مرد توسط وی به نوید محمدزاده شلم شوربای دیگری را به وجود آورد، مرد برکنار شده از تلویزیون که در حوزه تخصصی ورزشی فعالیت می کرده است در این برنامه دعوت می شود تا چه حرفی را به مسئولین برساند؟

سعید روستایی کارگردان فیلم متری شیش و نیم وقتی که به روی سن رفت، اولین جمله ای که به زبان اورد این بود که ” تنها می‌گویم امیدوارم جای هیچ عکاسی خالی نباشد، او با گفتن این جمله به قضیه دستگیر شدن نوشین جعفری عکاس هنری سینما و تئاتر که به اتهام مدیریت اکانت برانداز و ضدانقلاب “یار دبستانی” در توییتر دستگیر شده است اشاره کرد.

ذکر نام محمدرضا شجریان و تقدیم شدن مراسم به وی و همچنین زمزمه کردن یکی از آهنگ های او در این جشن، یکی دیگر از چندین حاشیه بیست و یکمین جشن خانه سینما بود؛ وقتی که مجموع این اتفاقات را کنار هم می گذاریم به این نتیجه می رسیم که نمی تواند این همه حاشیه اتفاقی باشد و قطعا برای آن برنامه ریزی شده است، این که چرا نظارت بر چنین اعمالی وجود ندارد جای سوال دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.