تاریخ انتشار : پنجشنبه ۷ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۰
کد خبر : 75795

سکته قلبی بیشتر گریبان این افراد را می‌گیرد

سکته قلبی بیشتر گریبان این افراد را می‌گیرد

یک فوق تخصص قلب و عروق گفت: آمار سکته های قلبی و گرفتگی عروقی در بین جوانان در حال افزایش است.

به گزارش پیک هشترود به نقل از برنا ؛ سیدعلی جمالیان رئیس بیمارستان شهید دکتر لواسانی، با اشاره به افزایش آمار سکته‌های قلبی و گرفتگی عروق در بین جوانان، گفت: با توجه به تغییر شیوه‌های زندگی، استرس و زندگی ماشینی که گریبان گیر تمام دنیا شده قطعا این تغییر و صنعتی شدن راحتی و آسایش را برای جامعه بشری فراهم می‌کند، اما برخی مضرات را هم به وجود می‌آورد.

او با تاکید بر اینکه زندگی ماشینی و پر از استرس، کم تحرکی، آلودگی‌های شیمیایی چه در محیط و چه در مواد غذایی سلامت مردم را تهدید می‌کند، افزود: تغییر اسلوب تغذیه از غذا‌هایی سنتی به فست فود به ویژه برای شاغلین بیشترین لطمه را به سلامت افراد می‌زند.

جمالیان با بیان اینکه تغییر سبک زندگی، بی توجهی به ورزش روزانه، چاقی و مصرف برخی مواد افیونی گرفتگی‌های عروق قلب، مغز و بدن را افزایش داده است، تصریح کرد: شایعاتی که در خصوص مرگ صددرصدی در اثر سکته قلبی در سنین پایین مطرح می‌شود صحت ندارد، اما باید بدانیم که سکته‌های قلبی در سنین پایین خطر بیشتری دارد.

او با تاکید بر اینکه در افراد جوان عروق فرعی و شاخه‌های که بتوانند به داد هم برسند در هنگام گرفتگی عروق کمتر بوده و گاهی تشکیل نشده است، تصریح کرد: شانس اینکه در اثر سکته قلبی وسیع یک جوان دچار آسیب‌های مختلف از جمله مرگ و میر شود بسیار بیشتر به نسبت افراد مسن است.

فوق تخصص قلب و عروق با بیان اینکه با طرح ۲۴۷ که ویژه ارایه خدمات درمانی به بیماران دچار سکته‌های حاد قلبی است توانسته ایم بسیاری از افراد که بیشتر جوانان هستند را درمان کنیم، گفت: با گنجاندن ورزش در برنامه روزانه، کاهش استرس، بهبود رژیم غذایی و دوری از فست فود و کاهش وزن می‌توان شانس زنده ماندن در سکته‌های قلبی را افزایش داد.

جمالیان با تاکید بر اینکه بیماران باید نسبت به فاکتور‌های مختلف از جمله چربی خون، قند و مواردی از این دست حساس باشند، افزود: این عوامل گرفتگی عروق را در سراسر بدن تشدید می‌کند.

رئیس بیمارستان شهید دکتر لواسانی همچنین بر ضرورت ترک سیگار و در پیش گرفتن زندگی سالم برای داشتن عمری بیشتر تاکید کرد و گفت: می‌توان با رعایت این موارد سلامت قلب را تضمین کرد.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.