تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۹
کد خبر : 75697

خیلی هم بانمک نشویم!

خیلی هم بانمک نشویم!

ابتلا به فشارخون از علائم عمده بالا بودن مصرف نمک است، اما در کنار این علامت عمده، مصرف زیاد نمک علائم کوچک و بزرگ دیگری نیز ایجاد می‌کند

تنگ شدن حلقه:به گزارش پیک هشترود به نقل از روزنامه جام جم ، اگر احساس می‌کنید انگشتری که به دست دارید ناگهان دو شماره کوچک‌تر شده است، علتش می‌تواند احتباس آب باشد که بر اثر مصرف زیاد نمک ایجاد می‌شود. از آنجا که بدن باید تعادل میان مایعات و الکترولیت‌های خود را حفظ کند، هنگامی که میزان سدیم بدن افزایش پیدا می‌کند، هورمون‌هایی از مغز آزاد می‌شود که به بدن می‌گویند آب را تا جای ممکن در خود نگه دارد.

خشکی دهان: وقتی غذاهایی با محتوای سدیم بالا مصرف می‌کنیم، بدن احساس می‌کند تعادل آب و نمک از بین رفته است، در نتیجه مغز علائم تشنگی ارسال می‌کند تا با نوشیدن آب بیشتر، وضعیت بدن به حالت طبیعی برگردد.
سردرد: مطالعه‌ای که در نشریه British Medical Jouney منتشر شد، نشان داد رابطه قوی میان سردرد و مصرف زیاد نمک وجود دارد. مشخص شده است احتمال بروز سردرد در افرادی که نمک زیادی مصرف می‌کنند، حتی اگر فشار خون طبیعی داشته باشند، بالاست. در یک مطالعه، کسانی که روزانه ۱۵۰۰ میلی‌گرم نمک مصرف می‌کردند، یک سوم کسانی که مصرف نمک آنها ۳۵۰۰ میلی‌گرم بود به سردرد مبتلا شدند.
تکرر ادرار: نوشیدن زیاد آب از عوامل مراجعه مکرر به دستشویی است، اما تنها عامل نیست. مصرف زیاد نمک هم می‌تواند همین تاثیر را داشته باشد. وقتی نمک زیادی در رژیم غذایی شما وجود داشته باشد، کلیه‌ها باید برای تصفیه آن اضافه‌کاری کنند و این شرایط، تکرر ادرار ایجاد خواهد کرد.
مه مغزی: مصرف زیاد نمک در بدن کمبود آب ایجاد می‌کند و این کمبود آب بر توانایی تفکر واضح شما تاثیر می‌گذارد. در مطالعه‌ای که در نشریه
Jounal of Nutrition منتشر شد، زنانی که کمبود آب متوسطی داشتند در آزمون‌های سنجش تمرکز، حافظه، استدلال و زمان واکنش، عملکرد بدتری از خود نشان دادند. این مطالعه نشان داد کم‌آبی، روحیه افراد را نیز به هم می‌ریزد.

 

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.