تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰
کد خبر : 75608

فرمانده سپاه ناحیه هشترود عنوان کرد؛

لزوم تکریم و تعظیم مسجد به عنوان خانه خدا/ پیش بینی برنامه های متنوع از سوی بسیج مساجد و محلات برای گرامیداشت روز ملی مساجد

لزوم تکریم و تعظیم مسجد به عنوان خانه خدا/ پیش بینی برنامه های متنوع از سوی بسیج مساجد و محلات برای گرامیداشت روز ملی مساجد

سرهنگ جعفر غیابی گفت: تکریم و تعظیم مسجد به عنوان خانه خدا نباید به فراموشی سپرده شود و این از الزامات امروز جامعه است.

سرهنگ جعفر غیابی فرمانده سپاه هشترود در گفتگو با خبرنگار پیک هشترود با اشاره به روز ۳۱ مرداد  روز ملی مساجد، مسجد را منشا و نیروی محرکه پیروزی انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: مساجد در دوران مبارزات قبل از انقلاب، پناهگاه انقلابیون بود. تکریم و تعظیم مسجد به عنوان خانه خدا نباید به فراموشی سپرده شود و این از الزامات امروز جامعه است.

 

 

وی با اشاره به اینکه امروزه بروز عرفان های کاذب و جریانات انحرافی جامعه ما را تهدید می کند، افزود: اگر مساجد به درستی به رسالت خود عمل کنند از ظهور این جریانات جلوگیری می شود.

فرمانده سپاه ناحیه هشترود، رعایت نظافت و بهداشت فضای مساجد، نظم و انظباط وتنوع برنامه های فرهنگی متناسب با سلیقه و نیاز مخاطبان را از نکات مهم در گرایش جوانان به مساجد برشمرد و تصریح کرد: اگر مساجد بتواند پاسخگوی نیازهای مردم باشد راه برای رشد جریانات انحرافی در جامعه  بسته خواهد شد.

 

 

غیابی ادامه داد: غبارروبی و نظافت مساجد و اطراف آن، حضور مدیران و روسای ادارات و ارگان‌ها در مساجد، طرح پیوند نوجوانان و جوانان با مسجد در لردگان، پخش شیرینی و اهدای گل و جایزه به نمازگزاران از جمله برنامه های پیش بینی شده از سوی بسیج مساجد و محلات سپاه ناحیه هشترود برای گرامیداشت روز ملی مساجد است.

 

 

گفتنی است، ۲۱ آگوست (اوت) برابر با ۳۰ مرداد سالروز به آتش کشیده شدن مسجدالاقصی قبله اول مسلمین جهان توسط صهیونیست‌ها در سال ۱۹۶۹ میلادی (سال ۱۳۴۸ هجری شمسی) به عنوان «روز جهانی مسجد» نامگذاری شده است.

 

انتهای پیام/م.ا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.