تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۹:۳۷
کد خبر : 7506

تسلیم شدن دختر نوجوان افغان قبل از حمله انتحاری +عکس

تسلیم شدن دختر نوجوان افغان قبل از حمله انتحاری +عکس

سخنگوی پلیس هلمند می‌گوید تحقیقات ابتدایی و اعترافات این دختر نوجوان نشان می‌دهد که فردی به نام عبدالباقی که از افراد گروه طالبان است پدرش را مجبور کرده بود که او را برای انجام حمله انتحاری آماده کند.

مقام‌های پلیس در ولایت هلمند در جنوب افغانستان می‌گویند دختر نوجوانی که وادار به انجام حمله انتحاری شده بود، خود را به پلیس تسلیم کرده است.

 

فرید احمد عبیدی، سخنگوی پلیس هلمند به بی‌بی‌سی گفت که نام این دختر زرمینه است و ظاهرا چهارده سال دارد که توسط پدر و ماما/دایی‌اش وادار به انجام یک حمله انتحاری شده بود.

 

آقای عبیدی گفت که یک روز پیش از این که حمله انتحاری انجام شود، این دختر نوجوان به محلی در ولسوالی نوزاد این ولایت آورده شده بود تا هدف را از نزدیک ببیند که با استفاده از فرصت خود را به پاسگاه پلیس نظم عامه تسلیم کرد.

 

این دختر نوجوان پس از تسلیمی به پلیس به مرکز شهر لشکرگاه منتقل شده و در برابر رسانه‌ها گفته که توسط پدرش وادار به انجام حمله انتحاری شده بود.

 

زرمینه که حالا در دارالتادیب به سر می‌برد همچنین گفته که سه هفته پیش برای آمادگی حمله انتحاری به خانه دایی‌اش فرستاده شده بود.

 

گزارش‌های ضد و نقیض دیگری هم در مورد این دختر نوجوان وجود دارد. خبرنگار بی‌بی‌سی در محل می‌گوید که پلیس بررسی خواهد کرد که آیا این دختر واقعا برای حمله انتحاری آماده شده بود یا این که به دلیل فرار از خشونت‌های خانوادگی خود را به پلیس تسلیم کرده است.

 

به گزارش بی بی سی، سخنگوی پلیس هلمند می‌گوید تحقیقات ابتدایی و اعترافات این دختر نوجوان نشان می‌دهد که فردی به نام عبدالباقی که از افراد گروه طالبان است پدرش را مجبور کرده بود که او را برای انجام حمله انتحاری آماده کند.

 

پلیس هلمند می‌افزاید که افراد طالبان دو کودک دیگر را هم آماده حملات انتحاری کرده‌اند.

 

اما پدر زرمینه این جزئیات را تائید نکرده و یک منبع محلی گفته که این دختر هنگام تسلیم، با خود تجهیزات حمله انتحاری نداشته است. هنوز در ارتباط با این حادثه کسی بازداشت نشده است.

 

گروه طالبان گفته که افراد این گروه با این مساله ارتباطی ندارند.

 

پیش از این هم در ولایت هلمند یک دختر دوازده ساله به نام سپوژمی در ولسوالی خانشین هلمند قبل از انجام حمله انتحاری خود را به پلیس تسلیم کرده بود.

 

ولایت هلمند در جنوب افغانستان از ولایت های نا امن به شمار می‌رود. گروه طالبان و دیگر جنگجویان مسلح در روستاها و ولسوالی های این ولایت حضور دارند.

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.