تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۱
کد خبر : 75034

معمار تحریم‌های آمریکا علیه ایران کیست؟ +فیلم

معمار تحریم‌های آمریکا علیه ایران کیست؟ +فیلم

به گزارش  پیک هشترود به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سال‌هاست که دولت آمریکا قصد دارد با تحریم‌های مختلف ایران و مردم ایران را تحت فشار قرار دهد. تحریم‌ها علیه ایران پس از ریاست جمهوری ترامپ به اوج خود رسید و اکنون در بالاترین حد خود قرار دارد. اما چه کسی پشت پرده این تحریم‌ها

به گزارش  پیک هشترود به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سال‌هاست که دولت آمریکا قصد دارد با تحریم‌های مختلف ایران و مردم ایران را تحت فشار قرار دهد. تحریم‌ها علیه ایران پس از ریاست جمهوری ترامپ به اوج خود رسید و اکنون در بالاترین حد خود قرار دارد. اما چه کسی پشت پرده این تحریم‌ها است و آجر به آجر آن را طراحی می‌کند؟

معاون خزانه داری آمریکا می‌گوید سلاح‌های اصلی آمریکا موشک‌های تام هاوک، پهپاد‌ها و چریک‌هایی با کت و شلوار خاکستری هستند. استوارت لوی یکی از کت‌وشلواری‌هایی است که از او به عنوان معمار اصلی تحریم‌ها علیه ایران نام برده می‌شود. او در سال ۲۰۰۴ به عنوان اولین معاون وزیر خزانه داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعاتی مالی شروع به کار کرد. این معاونت مسئول مستقیم سیاست‌های تحریمی و کنترل مالی آمریکا در سطح جهانی است.

لوی به مدت ۶ سال در زمان ریاست جمهوری بوش جمهوری خواه و اوبامای دموکرات، در این سمت فعال بود. وی ضمن ملاقات با بانک‌ها و شرکت‌های خارجی، آن‌ها را ترغیب می‌کرد تحریم‌های آمریکا علیه ایران را به اجرا بگذارند. مهم‌ترین نقش لوی جلوگیری از دور زدن تحریم‌های آمریکا توسط نهاد‌های تحریم شده بود. استورات لوی یکی از مهم‌ترین مهره‌ها در تحریم‌های صورت گرفته علیه ایران است. در ادامه ویدئویی درباره این فرد مشاهده می‌کنید:

۰۰:۰۰ ۰۰:۵۹
کد ویدیو

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.