تاریخ انتشار : یکشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۹:۱۰
کد خبر : 74811

فرماندار هشترود:

شهرداری هشترود نسبت به جمع آوری سگ های بلاصاحب اقدام کند

شهرداری هشترود نسبت به جمع آوری سگ های بلاصاحب اقدام کند

امین امینیان با اشاره به ضرورت کنترل جمعیت سگ‌های ولگرد گفت: شهرداری هشترود نسبت به جمع آوری سگ‌های بلاصاحب اقدام کند.

به گزارش خبرنگار پیک هشترود، امین امینیان فرماندار هشترود صبح امروز در جلسه کمیته کنترل جمعیت سگ‌های ولگرد این شهرستان گفت: شهرداری هشترود باید به مسئولیت خود در کنترل جمعیت سگ‌های ولگرد برابر دستورالعمل مربوطه عمل کند.

وی ضمن ابراز نگرانی از افزایش جمعیت سگ‌های ولگرد در شهرستان اظهار داشت: در گذشته معدوم سازی این سگ‌ها در دستور کار بود اما با ایرادات و اشکالاتی درستی که انجمن‌های حمایت از حیوانات و دوستداران محیط زیست گرفته‌اند و همچنان که در نگاه دینی هم نسبت به خوش رفتاری و مهربانی با حیوانات تاکید شده است معدوم سازی روش درستی نبوده و امروز زنده‌گیری و نگهداری، عقیم سازی این سگ‌ها در دستور کار کمیته کنترل جمعیت سگ‌های ولگرد است.

وی گفت: علی رغم وجود دستورالعمل جامع و دقیق در خصوص کنترل جمعیت سگ‌ها مشاهده می‌کنیم دستگاه‌های عضو کمیته در شهرستان بدون داشتن برنامه مشخص و مدون عمل می‌کنند و این مسئله موجب افزایش جمعیت سگ‌های ولگرد شده و نارضایتی عمومی شهروندان را نیز در پی داشته است و در مواردی متأسفانه شاهد سگ گزیدی شهروندان بوده‌ایم، به طوری که طبق گزارش شبکه بهداشت و درمان استان سگ گزیدگی در شهرستان هشترود امروز جزو تهدیدات جدی برای سلامت شهروندان تلقی می‌شود.

فرماندار هشترود با تاکید بر اینکه قانون مسئولیت مبارزه و مقابله با سگ‌های ولگرد را بر عهده شهرداری‌ها گذاشته و در همین راستا وظایف هر یک از دستگاه‌های عضو تعیین شده است، اظهار داشت: متأسفانه شهرداری عملکرد خوبی در این رابطه نداشته به طوری که نه خود و نه پیمانکاری برای کنترل انتخاب کرده و از طرفی متأسفانه جهت فرار از مسئولیت دستگاه‌های عضو دست به آمارسازی می‌زنند و این مسئله عذری بدتر از گناه است.

وی افزود: در فرآیند و مراحل مقابله با سگ‌های ولگرد اولویت با جمع‌آوری و زنده‌گیری سگ‌ها، معاینه و تفکیک حیوان بیمار از سالم، واکسیناسیون، عقیم‌سازی و انتقال سگ‌های سالم به مراکز نگهداری به منظور شناسنامه‌دار کردن آن‌ها و نهایتاً معدوم سازی سگ‌های بیمار است تا از هرگونه احتمال گاز گرفتگی انسان توسط سگ‌های بیمار جلوگیری به عمل آید.

وی در همین راستا از شهرداری خواست تا سریعاً نسبت به تعیین پیمانکار صلاحیت‌دار اقدام کند.

وی همچنین از شبکه دامپزشکی شهرستان خواست تا نسبت به بازشناسی سگ‌های سالم از بیمار و واکسیناسیون و شناسنامه دار کردن سگ‌های سالم اقدامات لازم را انجام دهد.

 

انتهای پیام/م.ا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

حامد چهارشنبه , 16 مرداد 1398 - 14:37

حتما میخواین نابودشون کنید به زبون بسته ها چیکار دارین