تاریخ انتشار : سه شنبه ۹ دی ۱۳۹۳ - ۰:۴۸
کد خبر : 7404

مدیر آموزش و پرورش هشترود:

ریشه کنی بی سوادی نیازمند تعامل سایر نهادهاست

ریشه کنی بی سوادی نیازمند تعامل سایر نهادهاست

مدیر آموزش و پرورش هشترود گفت: برای ریشه کنی بی سوادی و ترغیب افراد واجد شرایط برای مشارکت در دوره های آموزشی به تعامل سایر نهادها نیز نیاز است.

به گزارش پیک هشترود، سلیمان بهشتی نیا مدیر آموزش و پرورش هشترود در جلسه بزرگداشت هفته نهضت سوادآموزی گفت: مکتب اسلام، علم آموزی را در ردیف واجبات قرار داده و در روایات متعددی نیز به این مسئله تاکید شده است.

وی اظهار کرد: بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی میزان بی سوادی در کشور زیاد بود لذا حضرت امام(ره) دستور دادند تا نهضت ریشه کنی بی سوادی آغاز شود و بحمدالله هم اکنون بیش از ۸۳ درصد مردم کشور باسواد هستند.

بهشتی نیا افزود: افراد بی سواد در منطقه احصاء شده اند اما برای مشارکت دادن این افراد، به همکاری سایر ادارات نیز نیاز داریم تا بتوانیم رغبت آنها به تحصیل را افزایش دهیم.

مدیر آموزش و پرورش هشترود تاکید کرد: همه تلاش ما بر این است تا میزان بی سوادی را در منطقه به صفر برسانیم. البته باید مبادی بی سوادی را نیز انسداد کنیم تا دیگر به تعداد بی سوادارن قبلی اضافه نشود لذا در این راه پوشش صد درصدی مقاطع ابتدائی را در دستور کار خود قرار داده ایم.

ذوالفقار سعیدی رئیس اداره سوادآموزی هشترود نیز گفت: بی سوادان جامعه نابینایان بدون عصایی هستند که هر لحظه احتمال سقوط دارند و برای جلوگیری از این سقوط باید همه کمر همت ببندیم و تلاش مضاعفی داشته باشیم.

وی تاکید کرد: همه تلاش ما برای جذب تمامی اولیاء بی سواد است و با همت مدیران مدارس توانسته این از ۷۰۷ نفر اولیای بی سواد شناسائی شده ۳۰۳ نفر را ساماندهی کنیم.

حسن مستفید فرماندار هشترود نیز گفت: برای ریشه کنی بی سوادی به عزم ملی نیازمندیم و به زور هم نمی شود در این زمینه فعالیت کرد باید فرد با میل و رغبت خود وارد میدان شود.

وی تاکید کرد: ابتدا باید مزایای باسوادی در بین افراد بی سواد تبیین شود تا خودشان مجاب به فراگیری علم شوند.

مستفید افزود: دولت آماده است با مردم در زمینه ریشه کنی باسوادی همکاری کند و هزینه آنرا نیز بپردازد. در اینصورت است که می توانیم ادعا کنیم بی سوادی ریشه کن شده است.

پایان پیام/م.ا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

امیر ارسلان سه شنبه , 9 دی 1393 - 20:07

باتشکراززحمات پرسنل خدوم آموزش و پرورش پرورش وکادردلسوزنهضت سوادآموزی هشترود