تاریخ انتشار : چهارشنبه ۵ تیر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۵
کد خبر : 72794

آبه شینزو: برای اینکه نقشی در کاهش تنش داشته باشیم به ایران سفر کردم

آبه شینزو: برای اینکه نقشی در کاهش تنش داشته باشیم به ایران سفر کردم

نخست‌وزیر ژاپن «صلح و ثبات در خاورمیانه» را پیچیده توصیف و اعلام کرد سفر اخیرش به ایران برای همین مسئله بوده و مایل است کشورش در کاهش تنش‌ها سهیم باشد.

به گزارش پیک هشترود به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان آبه شینزو، نخست وزیر ژاپن در مصاحبه با روزنامه الشرق الاوسط درباره سفرش به ایران گفت مایل است ژاپن در کاهش تنش در منطقه نقشی مهم داشته باشد و برای همین منظور به ایران سفر کرد.

وی افزود: تنش‌ها در خاورمیانه شدت گرفته است و برخی از کارشناسان به امکان وقوع درگیری‌های اشاره کرده‌اند. اما پیش از هر چیز باید از درگیری پرهیز کنیم چرا که صلح و ثبات در خاورمیانه به شکوفایی در سراسر جهان و از جمله در ژاپن منجر خواهد شد.

او در پاسخ به اینکه نتایج سفر به ایران چه بود اعلام کرد: آنچه می‌توانم بگویم این است که برای صلح و امنیت در منطقه باید بپذیریم ایران نقشی سازنده در منطقه داشته باشد و از توافق هسته‌ای پیروی کنیم.

نخست وزیر ژاپن به سخنان رئیس جمهور ایران اشاره کرد و گفت: حسن روحانی اعلام کرد که جنگ با آمریکا را نمی‌خواهد و به دنبال سلاح هسته‌ای نیست و حتی رهبر ایران نیز گفتند که این کشور به دنبال تولید یا دستیابی و استفاده از سلاح‌های هسته‌ای نیست.

وی مسیر کاهش تنش‌ها در منطقه را همراه با سختی‌های بزرگی دانست و اعلام کرد که ژاپن برای کاهش تنش‌ها و تحقق ثبات در خاورمیانه به همکاری کشور‌های مرتبط ادامه خواهد داد.

آبه شینزو در خصوص هدف قرار گرفته شدن نفتکش‌های ژاپنی در دریای عمان گفت که این مسئله تهدیدی برای صلح و شکوفایی کشورش است و اینگونه حملات را به شدت محکوم کرد. او افزود: با همکاری کشور‌های مرتبط به جمع آوری اطلاعات لازم برای تضمین امنیت دریانوردی خواهیم پرداخت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.