تاریخ انتشار : یکشنبه ۷ دی ۱۳۹۳ - ۰:۰۷
کد خبر : 7250

پروژه تشکیل اسرائیل بودایی +عکس

پروژه تشکیل اسرائیل بودایی +عکس

پروژه اسرائیل بودایی، بخش‌هایی از کشورهای میانمار، بنگلادش، هند و چین را که دارای مرزهای مشترکی نیز هستند؛ خواهد بلعید.

به گزارش پیک هشترود به نقل از فارس، این تصویر که شبکه آمریکایی هافینگتون پست در سایت خود و در بخش تصاویر روزانه منتشر کرده، مربوط به بروز اغتشاشات در ایالت آسام هندوستان است.

پروژه تشکیل اسرائیل بودایی +عکس

هافینگتون پست در توضیح این عکس بیان می‌کند که تعدادی از مردم این ایالت در اعتراض به حمله چند شبه نظامی به روستائیان آسام دست به تظاهرات و بستن خیابان‌ها زده‌اند.

حملاتی که بر اساس گزارش هافینگتون پست منجر به درگذشت ۵۶ نفر شده است.

بر اساس این گزارش، پلیس هند گفته است که میزان اعتراضات و اغتشاشات جدایی‌طلبانه در این ناحیه به شدت در حال رشد است.

انتشار تصویر اغتشاش در ایالت آسام هند در یک رسانه آمریکایی؛ قاعدتاً بخشی از پروژه احتمالی ساخت یک «اسرائیل بودایی» در جوار کشور چین با مقدمه ناآرام‌سازی مناطقی از بنگلادش، میانمار، چین و هندوستان است.

پروژه تشکیل اسرائیل بودایی +عکسپروژه‌ای با یک کشور یا جنبش فرضی که از دالایی‌لاما رهبر دینی بودائیان بعنوان سرکرده آن یاد می‌شود.

فردی که البته روابط نزدیکی با کاخ سفید و رژیم صهیونیستی دارد و تاکنون چندین مرتبه بودائیان کشور چین را به قیام مسلحانه و جدایی‌طلبی فراخوانده است.

جالب آنکه همزمان با انتشار تصاویر مربوط به اغتشاش در ایالت آسام، تصاویر و مطالبی مربوط به شخص دالایی‌لاما در رسانه‌های مختلف جهان بازنشر و منتشر شده است.

بر اساس تحلیل‌های موجود، پروژه احتمالی اسرائیل بودایی، بخش‌هایی از کشورهای میانمار، بنگلادش، هند و چین را که دارای مرزهای مشترکی نیز هستند؛ خواهد بلعید و در این میان، ایالت آسام به دلیل حالت شبه‌جزیره‌ای که نسبت به هندوستان دارد، یکی از مناطق اصلی برای تبدیل شدن به کانون درگیری‌های جدایی‌طلبانه به‌شمار می‌رود.

خبرگزاری تسنیم نیز در خبری گزارش داده است که شورشیان ایالت آسام اعلام کرده‌اند که به دنبال تشکیل یک سرزمین مستقل هستند.

طی چند سال اخیر، تحلیل‌هایی استراتژیک منتشر شده است مبنی بر اینکه کاخ سفید قصد دارد با تشکیل یک حکومت مزاحم در کنار کشور چین، موانعی را در فرایندهای توسعه این کشور ایجاد کند.

پروژه‌ای که ناآرام‌سازی‌های مذکور و یا ایجاد اغتشاشات در هنگ‌کنگ نیز در راستای آن ارزیابی می‌شود.

کشورهای میانمار(برمه) و بنگلادش طی دو سال اخیر شاهد ناآرامی‌های فراوانی بوده‌اند. کشور چین نیز جدای از مباحث امنیتی مربوط به پیروان دالایی‌لاما در این کشور، هم‌اکنون درگیر اغتشاشات هنگ‌کنگ است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.