تاریخ انتشار : شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۷
کد خبر : 71994

فرماندار هشترود:

شبکه گذاری هزار هکتار از اراضی پایاب سد سهند هشترود آغاز شد

شبکه گذاری هزار هکتار از اراضی پایاب سد سهند هشترود آغاز شد

فرماندار هشترود از آغاز عملیات شبکه گذاری اراضی پایاب سد سهند در این شهرستان خبرداد و گفت: در این مرحله از طرح هزار هکتار از اراضی واحد عمرانی یک شبکه گذاری می شود.

به گزارش خبرنگار پیک هشترود، امین امینیان صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این طرح شامل شبکه فرعی داخل مزارع، ایستگاه های پمپاژ فرعی و نیرو رسانی است که با بهره برداری از آن و در طول اجرای طرح برای ۷۰۰ نفر به طور مستقیم و ۳۰۰ نفر غیرمستقیم اشتغالزایی می شود.
وی گفت: اعتبار اجرای این طرح ۳۰ میلیارد تومان است که با همکاری و مشارکت فرمانداری، آب منطقه ای آذربایجان شرقی، جهاد کشاورزی، بانک کشاورزی و مشارکت بهره برداران در مدت یک سال اجرا می شود.
وی خاطرنشان کرد: اراضی یاد شده در کشت بهاره سال ۹۹ به زیر کشت می رود.
امینیان گفت: خاک حاصل خیر اطراف سد سهند٬ امکان هر گونه سرمایه گذاری در بخش های کشاورزی٬ دامداری٬ زنبورداری، محصولات گلخانه ای و صنایع مرتبط با کشاورزی و دامداری را اقتصادی و مقرون به صرفه کرده است.
اراضی طرح توسعه شبکه پایاب سد سهند هشترود در قالب پنج واحد عمرانی به وسعت ۷۵۰۰ هکتار در دو طرف جاده هشترود – مراغه و در مجاورت رودخانه قرانقو واقع شده است.
سد سهند از نوع خاکی با هسته رسی است و طول تاج آن ۴۵۰ متر، عرض آن ۱۰ متر، ارتفاع از پی ۵۹ متر، ارتفاع از بستر رودخانه ۴۵ متر، حجم خاکبرداری ۱٫۵۷ میلیون مترمکعب، حجم خاکریزی ۳٫۳۷ میلیون مترمکعب و حجم بتن‌ ریزی ۴۷ هزار مترمکعب است.
این سد با حجم مفید ۱۳۵ میلیون مترمکعب بر روی رودخانه «قرانقو چای» از سرشاخه های رودخانه «قزل اوزن» و در ۱۳۰ کیلومتری تبریز و ۳۵ کیلومتری شهرستان هشترود با اهداف تأمین آب شرب و صنعت منطقه، کنترل سیلاب و توسعه کشاورزی احداث شده و از سال ۱۳۸۵ در حال بهره برداری است.

 

انتهای پیام/م.ا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.