تاریخ انتشار : شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۲
کد خبر : 71957

یادداشت میهمان/ محمدرضا قهرمانپور

انتخابات در هشترود و چگونگی اتخاذ سیاست برد-برد از سوی مردم و کاندیداها

انتخابات در هشترود و چگونگی اتخاذ سیاست برد-برد از سوی مردم و کاندیداها

فرجام این زورآزمایی های مخرب و رقابتهای پرهزینه از فردای انتخابات با بروز کینه و عداوت برادر با برادر، همسایه با همسایه و فامیل با فامیل نمایان شده و ادامه خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار پیک هشترود، محمدرضا قهرمانپور در یادداشتی نوشت:

 

توسعه و یا عقب ماندگی منطقه  همواره جزو دغدعه های فکری آگاهان و دلسوزان واقعی بوده و زوایای این موضوع به کرات در مجالس و محافل مورد بحث و بررسی  قرار می گیرد. اما متاسفانه در کنار دیگر علتهای عقب ماندگی و مهاجرت، دلیل اصلی ناکامی شهرستان در رسیدن به حداقل هایی از برخورداری بنا به دلایل محافظه  کاری و یا هر دلیل دیگر مغفول می ماند. لذا اینجانب برحسب وظیفه و به مدد چندین دهه تجربه کاری و تحقیق میدانی همچنین تحصیلات مرتبط با موضوع، نکاتی را به امید تجدید نظر در خط و مشی مرسوم گذشته یاداور می شوم.
اندک اندک به موعد انتخابات مجلس نزدیک می شویم و تعدادی از احساس تکلیف کنندگان از مدتی قبل فعالیت انتخاباتی خود را شروع کرده و عده ای نیز در آینده  نزدیک برای ورود به عرصه خدمت گذاری در سنگر مجلس احساس تکیلف خواهند کرد !! و به تبع آن کاسبان انتخابات چه دولتی و یا اشخاص  تنور کشمکشهای مخرب را شعله ور خواهند کرد. فرجام این زورآزمایی های مخرب و رقابتهای پرهزینه از فردای انتخابات با بروز کینه و عداوت برادر با برادر، همسایه با همسایه و فامیل با فامیل نمایان شده و ادامه خواهد یافت. این در حالی است که بزرگواران احساس تکلیف کرده چه فرد پیروز یا شکست خورده به کسب کار و زندگی خود در شهرهای دیگر با تلفنهای خاموش ادامه خواهند داد.

 

 

عده ای به ازای سهم فعالیت خود میزهای ریاست را تصاحب کرده و عده ی دیگر آن را ازدست خواهند داد . عده ای  از رانتهای مالی و تسهیلاتی و استخدامی  برخوردار شده و عده ی دیگر مهاجرت  را بر سکونت در اینجا  ترجیح خواهند  داد. و این چنین می شود که شهرستان تعداد قابل توجهی  از سرمایه انسانی واقتصادی خود را طبق ادوار قبلی از دست خواهد داد و یک سوالی  که  هیج گاه توجه ویژه ای به آن نمی شود .

 

 

در کجای دنیا دیده شده که فردی برای  انجام خدمت حتی به دوست ویا برادرش پول هزینه کرده و یا التماس کرده و قسم بخورد ؟ حتی  آن  مخلصهای  خاص .!
و ما مردم چرا عرصه سیاسی و اجتماعی  خود را بی اهمیت تلقی نموده و به اندازه بدیهی ترین امورات زندگی  خود به آن   ارزش قائل نمی شویم ؟

 

 

ماها که برای تعمیر یک دیوار خانه خود به  سراغ استاد کار خبره می رویم .
ماها که برای مسافرت  کوتاه  خود ماهرترین راننده ها را انتخاب می کنیم .
ماها که برای به فرجام رسیدن یک پرونده قضایی سراغ وکیل زبده می رویم .
ما ها که حتی  برای پختن غدای مجلسی  آشپز  ماهری را انتخاب میکنیم .
ماها که برای تعمیر ماشین خود شایدچند روزی هم  منتظرنوبت مکانیک چیره دست و کاردرست می مانیم ، و….

 

 

جای بسی تعجب وتاسف است که در موعد انتخابات در هر رده ای (شورای محل ، مجلس شورای اسلامی وحتی ریاست جمهوری  ) به اندازه آن امورات روزمره وکم اهمیت شخصی به عرصه سیاسی که به سرنوشت منطقه مربوط می شود ارزش  قائل نمی شویم ، ونتیجه آن  بی  اعتنایی ها وسهل انگاری ها منجر به خسارات جبران ناپذیری شده و خواهد شد.

 

 
با این مقدمه پیشنهادی  دارم  عملی و عملیاتی  که اگر همت  و حمایت جدی از  طرف شما  بزرگواران  صورت گیرد شاهد پیشرفت  قابل توجهی  در شهرستان خود خواهیم بود .

 

 

تقاضای  اول از بزرگان ونخبگان و دلسوزان این است که به سراغ شایسته ها رفته و اگر شده با خواهش وتمنا  وکمک وحمایت عرصه سیاسی  شهرستان را به دست با کفایت آنها  بسپارند.

 

 

تقاضای  دوم این است که، باتوجه به اینکه  شاه بیت  اشعار و سخنان کاندیداهای محترم ایجاد کارخانه اشتغال خواهد بود و با توجه به اینکه این بزرگواران حداقل متوسط دو میلیارد برای  تصاحب آن  صندلی سبز کنار گذاشته  اند لذا به صورت مطالبه  عمومی و فراگیر  از این بزرگواران  بخواهیم علی الحساب برای اثبات حسن نیت خود هر یک  با تیم  حمایتی واسپانسرها  و با کمک طرفداران ویژه خود  با سهامداری هوادارن  هر یک  واحد تولیدی صنایع تبدیلی  با حداقل ظرفیت ۲۰۰ نفراشتغال دراین مدت باقی مانده راه اندازی کنند. بدیهی  است که در  این صورت صدق گفتار دلسوزان  واقعی مردم به وضوح قابل تشخیص  خواهد بود .

 

واین مصداقی از فلسفه (برد  برد) خواهد بود. و دراین صورت است که سر هیچ کس بعد از آن  طوفان سیاسی بی کلاه نمی ماند و کمی هم از تخریب انتخابات کاهش می یابد.
محمدرضا قهرمان پور عضو شورای شهر و شهرستان هشترود (کارشناس علوم اجتماعی)

 

 

انتهای پیام/م.ا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

فرامرز عطاءزاده اصل یکشنبه , 22 اردیبهشت 1398 - 16:09

در راستای تایید فرمایشات جناب اقای قهرمانپور با موضوع هزینه های تبلیغات انتخابات در پیش رو . نکاتی به نظر اینجانب رسید که ذکر انها را خالی از لطف ندیده و من باب تشریک مساعی و همدلی به سمع و نظر مخاطبین فرهیخته سایت وزین پیک هشترود می رسانم . دغدغه ها و نقطه نظرات کارشناسانه ایشان را باید با دقت و به دفعات مورد مطالعه قرار داده و تجزیه و تحلیل نمود تا با الهام از این سخنان ژرف اندیش وخرد مندانه یک نهیب به عموم مردم منطقه هشترود زده و با بینش گسترده تر و دقیق تر و به دور از هیاهو .تبلیغات . گرایش های حزبی . قومی . قبیله ای .صنفی . اعتقادی . جناحی و…….و مهمتر از همه با در نظرگرفتن وعده و وعید های بی انتهاء و دست نایافتنی بعضی از داوطلب ها به استقبال انتخابات اسفند ماه رفت . در همین ارتباط :
یک- به نظر اینجانب صحبت های ایشان از روی خیر خواهی و دلسوزی برای منطقه است نه از روی حب و بغض و کینه ورزی به یک شخص ویا جناح خاص واین عین وطن دوستی و بسیار قابل ستایش و ستودنی است .
دو – اگر مطالبه عمومی مردم بر این پایه و اساس استوار گردد کمتر کسی به خود اجازه خواهد داد تا از نااگاهی مردم . اعتقادات. باورها . وضعیت معیشت . نا بسامانی اقتصاد کشوروخلاصه از خلاء های جامعه سوء استفاده نموده و برای چند صباحی تکیه بر صندلی سبز بهارستان هزینه های هنگفت را به طور مستقیم یا غیر مستقیم تحمیل جامعه و مردم منطقه نماید . در این اوضاع و احوال اقتصادی کشور شایسته است مدیریت صحیح منابع و مصارف صورت گرفته و براساس نیازها و اولویت های منطقه هزینه نمود .( اگر قصد خدمت باشد ).
سه – کسی که با صرف هزینه های سنگین انتخاباتی ( اعم از مشروع یا نا مشروع ) به دنبال راه یابی به مجلس است پس از انتخاب چگونه می تواند در طول چهار سال یا حتی بیشتر و با حقوق نه چندان بالای نمایندگی مجلس هزینه های انجام شده را برگرداند ؟
چهار . شفافیت در تامین هزینه های تبلیغاتی خواسته عموم مردم است . با اطمینان می توان گفت که صرف هزینه های سنگین برای تبلیغات و راه یابی به مجلس به نوعی وام دار کردن مردم منطقه برای سالیان متوالی است و چنین فردی هرگز نخواهد توانست قدمی برای رفع مشکلات مردم و منطقه برداشته و دائما باید به فکر باز گرداندن هزینه های انجام شده به طرق مختلف بوده و یا به دنبال جبران مساعدت های اسپانسرها و از خجالت در امدن ایشان باشد.
پنج – جامعه با کار و تلاش وعمل پیشرفت می کند نه با وعده و وعید . ( دو صد گفته چون نیم کردار نیست ) .تاریخ تکرار نمی شود ولی اشتباهات انسانی در تاریخ تکرار شدنی است
شش – پیشنهاد اینجانب تشکیل کمیته ای مردمی و مستقل از فرهیختگان معتمد . نخبگان دلسوز . تحصیل کرده دانشگاهی . غیر وابسته به گروه های سیاسی و احزاب .کانون های قدرت و ثروت . نسبت به ارزیابی جامع داوطلبان اقدام نموده و بر اساس شایستگی های فردی . توانایی ها . پتانسیل ها . تخصص ها . سوابق مدیریتی و اجرایی . مدارک و مدارج تحصیلی . تخصص های مورد نیاز روز منطقه راشناسایی . جمع بندی و نتیجه را برای سهولت درتصمیم سازی و تصمیم گیری مردم . شایسته گزینی . انتخاب اصلح . اگاهی بخشی و روشنگری به سمع و نظر مردم شریف منطقه برسانند . ومن ا… توفیق
فرامرز عطاءزاده اصل -۲۲/۲/۱۳۹۸