تاریخ انتشار : شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۳
کد خبر : 71954

شبکه‌گذاری ۱۰۰۰ هکتار از اراضی پایاب سد سهند آغاز می‌شود

شبکه‌گذاری ۱۰۰۰ هکتار از اراضی پایاب سد سهند آغاز می‌شود

فرماندار هشترود گفت: پروژه شبکه‌گذاری ۱۰۰۰ هکتار از اراضی پایاب سد سهند از هفته آینده آغاز و تا پایان سال مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار پیک هشترود، امین امینیان شامگاه جمعه در جلسه کمیته راهبری پایاب سد سهند گفت: پس از اینکه در سال گذشته تفاهم اولیه بین سازمان آب، سازمان برنامه و بودجه، بانک کشاورزی و جهاد کشاورزی مبنی بر شبکه گذاری و تکمیل ۱۰۰۰ هکتار از اراضی باقی مانده از فاز یک پایاب سد سهند با مشارکت بهره برداران و دولت به امضا رسید فاز اجرایی پروژه با آغاز سال جدید کلید خورد.

وی ادامه داد: در همین راستا مقرر شد تا اعتبار لازم برای مشارکت اهالی در اجرای طرح که ۱۰ میلیارد تومان می‌شد، به ازای هر هکتار ۱۰ میلیون تومان از طریق بانک کشاورزی در قالب تسهیلات تأمین شود.

امینیان گفت: همچنین سازمان آب منطقه‌ای مکلف شد تا مشخصات افرادی که زمینشان پیش تر زیر کشت رفته بود را در اختیار بانک کشاورزی به منظور تقسیط تسهیلات قرار دهد که خوشبختانه این اقدام انجام شده و هم اکنون بانک کشاورزی آماده ارائه تسهیلات مرحله دوم به اهالی است.

وی در خصوص پرداخت تسهیلات بلاعوض از طرف سازمان جهاد کشاورزی هم گفت: این سازمان ۹ میلیارد تومان اعتبار در اختیار آب منطقه‌ای قرار داده است.

فرماندار هشترود خاطر نشان کرد: تا پایان امسال ۱۰۰۰ هکتار باقی‌مانده مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت که گامی بزرگ در راستای رشد و رونق‌تولید و ایجاد توسعه و اشتغال در منطقه است.

 انتهای پیام/م.ا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.