تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۲
کد خبر : 71818

مدیر جهادکشاورزی هشترود خبر داد؛

آغاز کشت بهاره نخود دیم در هشترود/ رتبه برتر هشترود در استان به لحاظ سطح زیرکشت و تولید نخود

آغاز کشت بهاره نخود دیم در هشترود/ رتبه برتر هشترود در استان به لحاظ سطح زیرکشت و تولید نخود

مجید احمدی گفت: شهرستان هشترود از لحاظ سطح زیرکشت و تولید نخود در رتبه‌های اول استان قرار دارد و یکی از محصولات مهم در تناوب با گندم دیم منطقه مورد توجه می‌باشد.

مجید احمدی مدیر جهاد کشاورزی هشترود در گفتگو با خبرنگار پیک هشترود از شروع کشت بهاره نخود دیم در این شهرستان خبر داد و گفت : کشت بهاره نخود از اواسط فروردین ماه در شهرستان هشترود شروع شده و در صورت تداوم بارندگی و مساعد شدن شرایط اقلیمی، کشت تا اواسط اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.

 

 

وی افزود: نخود دومین محصولی است که بیشترین سطح زیرکشت و تولید را بعد از گندم در شهرستان هشترود به خود اختصاص داده است  و از لحاظ اقتصادی و درآمد کشاورزان منطقه نقش موثری دارد که پیش بینی می‌شود۷۸۰۰ هکتار نخود دیم بهاره در سال زراعی جاری در این شهرستان کشت شود.

 
مدیر جهادکشاورزی شهرستان هشترود در ادامه تصریح کرد: برای کاهش هزینه‌های تولید و بهبود عملیات زراعی، کشت مکانیزه نخود و استفاده از ارقام جدید با ارتفاع بوته بلند و با عملکرد بیشتر از اهداف این مدیریت بوده که در سال زراعی جاری ۲۲۰ هکتار نخود دیم با ارقام جدید آزکان – آزاد – منصور و عادل در قالب پروژه امنیت غذایی مشترک ایران – ایکاردا کشت می شود.

 
احمدی در پایان خاطرنشان کرد: شهرستان هشترود از لحاظ سطح زیرکشت و تولید نخود در رتبه‌های اول استان قرار دارد و یکی از محصولات مهم در تناوب با گندم دیم منطقه مورد توجه می‌باشد که انتظار می‌رود با ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی فرآورده‌های این محصول در توسعه کشت این محصول در تناوب با گندم گام‌های موثری برداشته شود.

 

 

انتهای پیام/م.ا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.