تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۶
کد خبر : 71730

پایان نامه سی ساله خدمت عضو شورای شهر هشترود؛

جناب رئیس جمهور؛ چرا به جای خودتان مردم را مخاطب قرار می دهید؟ / جلسات اقتصاد مقاومتی صرفا برای رفع تکلیف بود/ ارائه پیشنهادهائی برای رونق اقتصادی کشور/ هر کارمند در زمان بازنشستگی پایان نامه ای ارائه دهد

جناب رئیس جمهور؛ چرا به جای خودتان مردم را مخاطب قرار می دهید؟ / جلسات اقتصاد مقاومتی صرفا برای رفع تکلیف بود/ ارائه پیشنهادهائی برای رونق اقتصادی کشور/ هر کارمند در زمان بازنشستگی پایان نامه ای ارائه دهد

محمدرضا قهرمانپور عضو شورای شهر هشترود با انتشار یادداشتی با عنوان پایان نامه ای بر ۳۰ سال خدمت، بازنشستگی خود را از مشاغل دولتی اعلام کرد اما در این یادداشت پیشنهادهائی برای برون رفت از وضعیت بد اقتصادی کشور ارائه داد.

به گزارش خبرنگار پیک هشترود، متن این یادداشت بدین شرح است:
بنام خدا

(آهسته با گل بنفش * * * طرح تحول به زبان عامیانه)

جناب “رئیس جمهور” محترم
با سلام و احترام؛

زمانی که در یک دست با حربه آن کلید معروف و در دست دیگر با سپر تدبیر و امید در آوردگاه انتخابات با رجز گشودن قفل تمام مشکلات به جنگ رقیبان آمدید، معلوم بود که آن کلید خیلی قدیمی، به این همه قفلهای جدید پر رمز و راز کارگر نخواهد افتاد. ماحصل این امیدواری به آن کلید تدبیر، اگر سیاه نمایی تلقی نشود، این شد:

❗️کاهش غرور و عزت والدین شرمسار و سر به زیر و افزایش اعتیاد، طلاق، جوانان ناامید، پرخاشگر و سربه هوا.
❗️ادارات فربه بی رمق، بی رونق کارآفرین و نهاد های پررونق مددکار.
❗️چرخهای ازنفس افتاده صنعت و تولید و تاخت تاز چهار نعل “واردات” و قاچاق کالاها
❗️باجهای هنگفت و حمایتهای ناچیز متحدان دروغین .
❗️و چپاولگرانی که به همراه پولها و دلارها اعتماد مردم را نیز به غارت بردند..!

و خیلی از ناگفته های دیگر…!

در جلسات و سخنرانیهای متعدد به کرات نابسامانی ها را مثل عامه مردم بازگو می کنید. از بایدها و نبایدها از اماها و اگرها و از چراهای بسیار… !

⁉️ بزرگوار چرا از اطرافیان کسی به شما نمی گوید: آخر رئیس “مخاطبتان” کیست…؟

❓شما چرا به جای خودتان مردم را مخاطب قرار می دهید…؟
❓این مردم نجیب چه کاری باید می کردند که نکرده اند …؟

و آنچه که باعث آزردگی خاطر میشود، ربط تمام مشکلات و کمبودها به تحریم استکبار جهانی است درحالیکه ریشه و حل بیش از نود درصد مشکلات داخلی بوده و قابل حل می باشد، به شرطی که…

“چشمها را باید شست”

? کاری به برجام و فرجام آن ندارم؛

? و فقط به این فکر میکنم که زحمت و هزینه های گزافی برای بدست آوردن و نگه داشتن چیزی صرف شد که برای برائت از نبودنش باید متحمل خسارات دیگری شد. [بگذریم]

?جان گفتن جان شنیدن [جان کری] با وزیراعظم ما کمی خوش باورانه بود، چه کسی نمی داند که کینه قدیمی ((بحث از دیوار بالا رفتن و قضیه ناموسی (فحش و تهدید آن سوگلی خاورمیانه ای) در میان است. کینه عمیق تر از این حرفهاست که کدخدا فراموش کند )). دیدیم که با همه کرنشها حتی نوچه های  کدخدا هم به ما شاخ و شانه می کشند.

و ایکاش هیچ دشمنی نداشتیم و کاری است که شده… !

? و اما … !

چند پیشنهاد، به شرط باور شرایط غیرعادی و غیر منصفانه امروز تقدیم می گردد:

? شما بزرگواران هر روز دهها مورد جلسات کارشناسی برای برون رفت ازشرایط فعلی را در دستور
کار خود داشته، و همه گونه راههای پرهزینه آزمون و خطا را امتحان کرده اید. لذا ضرری ندارد صرفا در آن، که تغییر نگرش و جابجایی منابع مطرح است یک پبشنهاد ازجنس عامیانه بدون هزینه را امتحان کنید.

?جناب رئیس ساختار کلی کشور ما شبیه هیچ کشور دیگری در دنیا نیست پس لطفا از تقلید و تکرار الگوهای وارداتی اکثرا شکست خورده پرهیز فرمائید.

✅ پیشنهادات :

۱_  برای تحول اقتصادی و ایجاد رونق کسب و کار، و ایجاد نشاط امیدواری و مهاجرت معکوس و برون رفت از رکود اقتصادی و توقف واردات وقاچاق کالاها، و کاهش ناهنجاریها و در کل زندگی با عزت مردم، کافیست تنها باارائه طرح سه فوریتی (بسته حمایتی تشویقی واقعی) به کارآفرینان واقعی با الویت مناطق محروم این تحول بزرگ و سریع و به قول آن برادر بزرگوار (موازنه برد-برد) صورت گیرد.
?پرداخت وام های خرد و کلان اکثرا” بی ضابطه، هیچ گاه کمک حال تولید و اشتغال نبوده و در موارد متعدد این وامها به عوض ایجاد رونق، وبال گردن اقتصاد سالم نیز شده است. به عوض تمام یارانه ها و هزینه های سربار ناشی از رکود تولید و اشتغال و تبعات زیانبار آن کافی است.

۲_ هزینه انشعاب، برق، آب، گاز و کاربری زمین مورد نیاز سرمایه گذاران به شرط احداث و ادامه تولید توسط دولت پرداخت شود.

۳_ معافیت کارآفرینان از مالیات و مالیات برارزش افزوده برای نیل به هدف “مهار مهاجرت” و اجرای عدالت به مدت نامحدود.
?قوانین مالیاتی موجود بغیر از رکود و بازدارندگی هیچ عایدی برای اقتصاد کشور نداشته و مالیات اخذشده از تولیدکنندگان یک دهم هزینه های خروج ارز برای واردکردن کالاها (مجاز و غیرمجاز) و تبعات ناشی از رکود تولید و بیکاری نخواهد بود.

۴_ سهولت اخذ مجوز کاربری زمین مورد نیاز و مخیر شدن تولید کنندگان برای احداث واحد در شهرکهای صنعتی و خارج از آن برای تمرکز زدایی و توزیع عادلانه تولید واشتغال در همه مناطق به اختیار سرمایه گذار.

۵_ بخشودگی جرایم و دیرکرد بدهی بانکی تولید کننده واقعی و تقسیط اصل بدهی به شرط احیاء و استمرار تولید.

۶_ صدور مجوز وحذف هزینه گمرکی به وارد کنندگان (برند) تکنولوژی ودانش فنی و دانشمندان مرتبط و دستگاهای صنعتی مادر، برای جلوگیری از خروج ارز برای رونق کسب وکار داخلی
?افزایش هزینه گمرکی برای واردکنندگان کالاهای مشابه تولید داخلی.
(یک بام و دو هوا)

قهرمانپور, [۰۷.۰۳.۱۹ ۲۲:۳۴]
۷_ اگر برای پیشبرد اهداف ورزشی مجاز به استفاده ازدانش فنی تکنوکراتهای خارجی هستیم، چرا نباید این تصمیم درصنعت و اقتصاد و کشاورزی اتفاق بیافتد…؟

۸_ این همه موسسات اعتباری-مالی و بانکهای خصوصی به غیر از اخلال در نظام پولی-اقتصادی، ثمر دیگری نداشته، لذا پیشنهاد میشود درخصوص حذف یا ادغام این موسسات اقدام لازم صورت پذیرد.
?برای استفاده از تجربیات کارکنان دولت (در فضای بی نیازی؟) بدون واهمه از مقامات مافوق، پایان نامه ای مشابه پایان نامه های دانشجویی در پایان خدمت اخذ شود.

۹_ برای رونق گردشگری تمام اقامتگاه های زیان ده وزراتخانه ها و شرکتهای دولتی، در مقابل اعطای هزینه مسافرت به کارکنان مربوطه به بخش خصوصی واگذار شود.

? نقش خواص (مدیران و سرکردگان) در تحولات سیاسی ، اجتماعی و اقتصادی (مخرب یا سازنده) انکارناپذیراست، لذا اصلاح اساسی مدیریت، در همه سطوح بدون توجه به گرایشات حزبی و جناحی و رهایی کشور از مرض نهادینه تملق و چاپلوسی ضرورت دارد.

⚜️ اگر ز باغ رعیت ملک خورد سیبی
برآورند غلامان او درخت از بیخ ⚜️

? قبح فساد و ارتشاء برای درون پایه ها آنگاه عادی می شود که روسای امور به اموال عمومی تعدی و دست درازی کنند.

? اکثر نارسایی ها و افراط و تفریطها و تحمیل هزینه های مضاعف مصداق این دو ضرب المثل است:

▫️ آشپز که دوتا شد …
▫️ماما که دوتا شد…

? به یقین مولود معیوب شرایط نامطلوب فعلی و اکثر ناهنجاریها و نابسامانیها و پدیده های اجتماعی،
اقتصادی، سیاسی و بی مسئولیتی ها ناشی از این تعدد حوزه هاست.

? ضرورت دارد، حوزه های مسئولیتی درهمه زمینه ها برای جلوگیری از فرافکنی و سلب مسئولیت از همدیگر جدا شود.

? مقوله مهم اقتصاد مقاومتی در چندین جلسه تشریفاتی صرف رفع تکلیف محدود و فراموش شد، درحالیکه میتوانست الگوی مناسبی برای گذر از گردنه دشوار فعلی باشد.

? با ذکر چند نمونه از اتفاقات تلخ و شیرین تاریخی عرایضم را خاتمه میدهم؛
…… فاعتبروا یا اولی الابصار ?

? سلمان فارسی ملیت عربی نداشت اما در جرگه خودیهای رسول اکرم (ص) بود. پیروزی درجنگ خندق حاصل این پذیرش بود.

? پیامبر اکرم (ص)، تردید در پذیرش اسلام توسط ابوسفیان را هیچگاه به روی او نیاورد و حداقل سودش ایمن بودن مسلمانان از گزند خدعه و دشمنی آشکار او بود.

? فتح مکه حاصل صبر و درایت درصلح حدیببیه بود که حتی منجر به محرومیت مسلمانان از انجام عمل واجب حج شد. (یک گام به عقب دوگام به جلو)

? حرص و طمع غنایم جنگی دیدبانی، پیروزی در جنگ احد را با شکست عوض کرد. (لزوم دورکردن حریصان سهم خواه از صفوف خط مقدم مدیریت)

? خالد ابن ولید با سیاست رسول الله (ص) ازجرگه سپاه کفر جدا شد و بیش از چهل جنگ پیروز به نفع اسلام را فرماندهی کرد. (با اینکه ایرادات مهمی به اخالق فردی او وارد بود)

? با وجود سابقه داران و پیشکسوتان مهاجر و انصار، بیرق فرماندهی به دست اسامه ابن زید جوان سپرده شد.(شایسته سالاری و کنار گذاشتن فرسوده ها از امورات اجرایی)

?امام علی (ع) بعد ازبه قدرت رسیدن حکومت دور همی و فامیلی تشکیل نداد، دست برادر بزرگوارش را سوزاند و یاران و دست اقوامی همچون طلحه و زبیر را که در به قدرت رسیدنش نقش داشتند از مناصب حکومتی و رانتی کوتاه کرد.

? جنگ در آستانه پیروزی صفین با ساده لوحی اشعری ها و کوتاه فکری شیوخ نهروان نافرجام ماند.

? زخم سر مبارک حضرت رسول(ص) توسط پزشک غیر مسلمان مداوا شد. (پذیرش تخصص دگراندیشان)

?بزدلان ترسوی شجاع نما در نخیله زخم بر پای امام حسن (ع) زدند که چرا جنگ نمی کنی و بسیاری از آنها از یاری امام حسین(ع) در کربلا امتناع کردند. (ضرورت دور کردن ترسوهای شجاع نما و گندم نمایان جوفروش از مناصب مشورتی مدیریتی)

? باعث فروپاشی سریع ابرقدرت ایران و تلفات سنگین و قتل و غارت مردم در برابر اعراب..! جنگ داخلی برای تصاحب قدرت و ثروت توسط آقازاده های آن دوران بود.

?باعث و بانی سیطره مغولان خونخوار و قتل و غارت ایرانیان حرص و طمع و بی خردی فرماندار شهر مرزی اترار (منسوب یکی ازبانوان دربار) بود.

? از دست رفتن بخش مهمی از خاک ایران در جنگ با روسها و آن همه خسارات جانی مالی و حیثیتی در کنار سایر علت‌ها، هجوم و قتل و غارت سفارت روسها توسط عده ای از خودسرهای آن دوران برای
دفاع از ناموس بود، درنتیجه این تعدی نوامیس بیشماری از مردم به خطر افتاد …!

? مردم و کشور از این دست بی خردی و بی درایتی و طمع ورزی نوچه های سهم خواه چه خسارات سنگینی که نخورده است.

قهرمانپور, [۰۷.۰۳.۱۹ ۲۲:۳۴]
? و اما مورد آخر فقط در حد اشاره … !!

? نفس مذاکره جهت احقاق حق و تعدیل مواضع و اتمام حجت ازطرف بزرگان هیچگاه مذموم شمرده نشده است.

? و این که …

چنگیز خونخوار،
اشرف افغان،
و تزارهای متجاوز روس دیگر نیستند؛
پادشاهان متجاوز عثمانی و صدام به درک واصل شده اند؛
مسببان کودتای۲۸ مرداد مرده اند؛
متجاوزان پرتغالی و بریتانیایی حمله ور به جنوب ایران مرده اند …

? جناب “رئیس جمهور” علی رغم بسیاری از فرصت سوزیها درکشور، هنوز فرصتهای زیادی برای برخورداری مردم از یک زندگی شرافتمندانه بدون نیاز به مهربانی بیگانگان وجود دارد، امید است با یک رویکرد شجاعانه و اصلاح ساختاری مدیریت و قوانین شاهد رشد و شکوفایی و عظمت مردم کشور اسلامی خود باشیم.

* هنوز به تدبیر شما امیدواریم *

۱۳۹۷/۱۲/۱۵

” پایان نامه سی ساله خدمت ”
محمد رضا قهرمان پور
عضو شورای شهر وشهرستان هشترود

 

 

انتهای پیام/م.ا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.