تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۱
کد خبر : 71720

التهاب در بازار فروکش نمی‌کند؛

بازارِ داغ شایعات و تلاطم در زندگی مردم/ چرا دولت پاسخگو نیست؟

بازارِ داغ شایعات و تلاطم در زندگی مردم/ چرا دولت پاسخگو نیست؟

این روزها مردم و بازار بیش از هرچیزی نیازمند آرامش هستند در حالیکه بازار داغ شایعات و عدم پاسخگویی دولت این آرامش را سلب کرده است.

به گزارش پیک هشترود به نقل از آناج،  فشار اقتصادی از ابتدای سال آغاز شد به سرعت راه صدساله را یک شبه پیمود و تلاطمی عجیب در معیشت مردم به راه انداخت.

با خروج آمریکا از برجام راه برای دلالان و سودجویان باز شد تا یک شبه قیمت ارز را چندین برابر کنند و در فاصله کوتاهی نیز اقلام و کالاهای ضروری با تبعیت از قیمت ارز سر به فلک گذاشتند. جالب اینجا بود که در هیاهوی بازار هر روزی توجه‌ها به سمتی کشیده می‌شد.

تا نیمه‌های آبان همه توجه‌ها به سمت بازار ارز و طلا بود اما از آن به بعد با فروکش کردن تبِ افزایش قیمت اگرچه نرخ ارز چندین برابر شده بود اما توجه‌ها به سمت معیشت مردم کشیده شد.

یک روز پوشک و مرغ و روز دیگر گوشت، این روزها هم هرجا که اندکی توقف کنی خبر افزایش چند برابری قیمت قند و چای است. در این بین اما بازار شایعات هم داغ است. جملاتی مانند” از بعد عید همین گوشت گران را هم پیدا نمی‌کنیم” یا ” گفته‌اند مثل کره‌شمالی می‌خواهند جیره‌بندی کنند و برای همین پای کوپن را دوباره باز کرده‌اند” در کوچه و بازار شنیده می‌شود.

شاید این جملات و طرز تفکر مانند آن جمله که”چون گوشت ارزان است،قاچاق می‌شود” سطحی باشد اما نه تنها زندگی مردم را متلاطم می‌کند بلکه حتی بازار را نیز ملتهب می‌کند.

شایعاتی که لرزه بر بدن مردم می‌اندازد و آنها را برای خرید بیشتر ترغیب می‌کند. در این میان اما جالب است که دولت پاسخگوی هیچ یک از اتفاقات نیست، همانطور که طی یک سال گذشته و در التهاب بازار و مشکلات شدید معیشتی نقش ناصح را به عهده گرفته و از پاسخگویی شانه خالی کرده است.

شاید هم به همین دلیل است که دولت علاقه‌ای برای معرفی کردن سخنگوی دولت ندارد چون سخنی برای مردم ندارد! به هرحال هرچه که باشد این روزها مردم و بازار بیش از هرچیز به آرامش نیاز دارند؛ آرامشی که شایعات آن را برهم نزند و لازمه این آرامش پاسخگویی دولت و به کنترل در آورن افسار اسب سرکش تورم است.

 

فرناز پورعباس

 

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.