تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۰
کد خبر : 71587

فرماندار هشترود:

۱۲میلیارد تومان برای خرید تجهیزات کشاورزی درهشترود پرداخت شد

۱۲میلیارد تومان برای خرید تجهیزات کشاورزی درهشترود پرداخت شد

فرماندار هشترود از کسب رتبه اول در آذربایجان شرقی در پرداخت تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی خبرداد و گفت: در سالجاری ۱۲ میلیارد تومان تسهیلات برای خرید ۱۵۰ دستگاه تراکتور، ۱۶۰ دستگاه ادوات کشاورزی و چهار دستگاه کمباین پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار پیک هشترود، امین امینیان فرماندار هشترود در کارگروه آب، کشاورزی و منابع طبیعی این شهرستان افزود: با توجه به اینکه مکانیزاسیون کشاورزی به افزایش تولید و بهره وری در این بخش کمک می کند از این رو دولت برنامه های ویژه ای برای پرداخت تسهیلات در این بخش از کشاورزی دارد.
وی همچنین از پرداخت تسهیلات به سیل زدگان در این شهرستان خبر داد و گفت: تاکنون ۱۴٫۵ میلیارد تومان به سیل زدگان پرداخت شده است.
وی با بیان اینکه هزار و ۱۰۰ حلقه چاه در هشترود وجود دارد که از این تعداد ۲۰۰ حلقه غیرمجاز است، فزود: به جای تعطیلی چاه های غیرمجاز باید آنها را ساماندهی کنیم در غیر اینصورت مشکل چاه های غیرمجاز همچنان باقی خواهد ماند.
وی همچنین خواستار اجرایی شدن طرح های آبیاری در پایاب سد سهند شد.
مجری طرح پایاب سهند هشترود نیز با اشاره به اینکه در این سد پنج واحد عمرانی مشغول فعالیت است گفت: واحد عمرانی شماره یک سد سهند ۲۸۷۲ هکتار اراضی را شامل می ‌شود که ۱۵۶۲ هکتار آن به اتمام رسیده است.
محمد علی انوشه افزود: برای ۳۱۰ هکتار نیز برنامه ‌ریزی لازم صورت گرفته و آماده بهره‌ برداری برای کشت بهاری است.
وی گفت: در صورت مشارکت کشاورزان منطقه، عملیات اجرایی واحد عمرانی شماره چهار با ۱۱۶۰ هکتار از اول بهار سال آتی شروع خواهد شد.
وی گفت: برآورد قیمت امروزی برای اتمام ۱۰۰۰ هکتار از اراضی باقی ‌مانده شامل ۹ میلیارد تومان برای تکمیل ایستگاه‌ های پمپاژ و ساخت یک ایستگاه جدید پمپاژ، ۱۶٫۵ میلیارد تومان برای تکمیل و دو میلیارد تومان برای تأمین ایستگاه برق است.
اراضی طرح و توسعه شبکه پایاب سد سهند هشترود در قالب پنج واحد عمرانی به وسعت ۷۵۰۰ هکتار در دو طرف جاده هشترود – مراغه و در مجاورت رودخانه قرانقو واقع شده است.
سد خاکی سهند با حجم مفید ۱۳۵ میلیون مترمکعب بر روی رودخانه قرانقو از سرشاخه های رودخانه قزل اوزن و در ۱۳۰ کیلومتری تبریز و ۳۵ کیلومتری شهرستان هشترود با اهداف تأمین آب شرب و صنعت منطقه، کنترل سیلاب و توسعه کشاورزی منطقه احداث شده و از سال ۱۳۸۵ در حال بهره برداری است.

 

انتهای پیام/م.ا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.