تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۲
کد خبر : 71581

یادداشت میهمان/ رحیم رضاخانی

جشن ۴۰ سالگی انقلاب تعبیر ما میتوانیم خواهد بود

جشن ۴۰ سالگی انقلاب تعبیر ما میتوانیم خواهد بود

آنچه زمینه ناکامی اقدامات دشمن علیه انقلاب و آرمان های آن را فراهم نموده و در عین حال پیشرفت‌های عظیمی را در حوزه‌های مختلف سبب شده است، اتحاد و یکدلی همه اقشار ملت ایران و بویژه جوانان و پشتیبانی آن از رهبری و نظام و همچنین صرف فعل “ما می‌توانیم” بوده است.

به گزارش خبرنگار پیک هشترود، رحیم رضاخانی نوشت، ۴۰ سالگی انقلاب و عبور از هزاران موانع و ایستادگی در برابر استکبار جهانی که بر علیه بشریت  است می تواند تعریف خوبی برای کلمه «ما می توانیم» باشد. برای حل مشکلات و معضلات کشور در برابر هجمه های بی رحمانه دشمنان ایران راه‌های مختلف ارائه گردیده و نسخه‌های متنوعی پیچیده شده است. از یک منظر نظریات مطرح در این باب را می‌توان به دو دسته تقسیم نمود. دسته اول دیدگاهی است که وابستگی به بیگانه و بهره‌برداری از توان قدرت‌های بزرگ را راهکاری برای حل مشکلات کشور می‌دانند و اعتماد به الگوی توسعه غربی را پیشنهاد می‌دهند. دیدگاهی دیگر بر اتکا به خود و توان و استعدادهای داخلی تکیه دارد و با محور قرار دادن دکترین “ما می‌توانیم” نسخه‌های بومی را برای درمان دردها چاره ساز می‌بیند. آنچه در چهل سال اخیر اتفاق افتاده اذعان به این حقیقت است که راهبرد “ما می‌توانیم” تضمین کننده استقلال کشور و راهگشای عبور از بحرانهای مختلف بوده و می‌تواند آینده نظام اسلامی را تضمین کند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در بررسی این دو ایده چنین می‌گویند: «سازش با آمریکا مشکلات کشور را حل نمی‌کند، بلکه افزایش خواهد داد؛ مشکلات سیاسی‌ای اگر داشته باشیم، مشکل اقتصادی اگر داشته باشیم؛ مشکلات ما را خودمان باید حل کنیم؛ مشکلات ما را شما جوانها باید حل کنید.» (۱۲/۸/۹۵)

در این چهل سال علی رغم همه مشکلات و فشارهایی که بر جامعه ایران وارد شده است اما مردم ایران با استقامت در پیگیری آرمان‌های اسلامی و انقلابی، به موفقیت‌های بسیاری دست یافته‌اند به طوری که در حال حاضر جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک قدرت منطقه‌ای تاثیر گذار برای حل بحران‌های منطقه‌ای مورد مشورت مجامع بین المللی قرار می‌گیرد.این انقلاب بر خلاف آرزوهای دشمنانش چهار دهه استوار ایستاده و به سمت اهداف عالیه خود همچنان در حال حرکت است .

چهل سال عمر پربرکت جمهوری اسلامی با مقاومت و هوشیاری و دفاع در برابر ترفندهایی گذشته است که دشمن برای مقابله با جمهوری اسلامی و براندازی آن طرحریزی کرده است. برنامه‌های پیچ در پیچی که جملگی با شکست مواجه گردیده است. این تاریخ درس‌آموز به خوبی به ملت ایران آموخته است که دشمنان ملت ایران و در راس آن آمریکای جنایتکار به هیچ وجه قابل اعتماد نیست و اعتماد به ایشان جز زیان و خسران دستاوردی به همراه نخواهد داشت. این باور که به دشمن نمی‌توان اعتماد کرد آموزه ای قرآنی است که جزو اصول اصلی گفتمان حضرت امام(ره) و حضرت امام خامنه ای بوده و بارها توسط ایشان گوشزد شده است، و کارنامه چهل ساله مواجهه غرب با جمهوری اسلامی مویدی بر این دکترین می باشد .

رهبر معظم انقلاب اسلامی با صراحت اعلام داشته اند: «یکی از اصول امام اتّکال به کمک الهی، اعتماد به صدق وعده‌ی الهی، و نقطه‌ی مقابل، بی‌اعتمادی به قدرتهای مستکبر و زورگوی جهانی است؛ این یکی از اجزاء مکتب امام است… به دل‌خوش‌کُنَک‌های دشمنان، مستکبران، قدرت‌های جهانی، مطلقاً نباید اعتماد کرد؛ این هم در عمل امام، در رفتار امام، در بیانات امام به‌طور کامل مشهود است.» (۱۴/۳/۹۴)

آنچه زمینه ناکامی اقدامات دشمن علیه انقلاب و آرمان های آن را فراهم نموده و در عین حال پیشرفت‌های عظیمی را در حوزه‌های مختلف سبب شده است، اتحاد و یکدلی همه اقشار ملت ایران و بویژه جوانان و پشتیبانی آن از رهبری و نظام و همچنین صرف فعل “ما می‌توانیم” بوده است، که یادگار امام است. بی‌شک با تمسک به همین راهکارها می توان آینده‌ای شکوفاتر برای ملت بزرگ ایران ترسیم کرد و پیشرفت نسل‌های آینده را به ارمغان آورد .

 

یادداشت تحلیلی رحیم رضا خانی

 

انتهای پیام/م.ا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.