تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰
کد خبر : 71580

شهردار هشترود تاکید کرد؛

لزوم پرداخت عوارض شهرداری از سوی شهروندان برای اداره امور و توسعه شهر

لزوم پرداخت عوارض شهرداری از سوی شهروندان برای اداره امور و توسعه شهر

سلمان محمدی گفت: پرداخت عوارض شهرداری از سوی شهروندان و نهادها، یکی از راه ‌های تأمین درآمد شهرداری ها برای اداره امور و توسعه شهر و موتور محرک اقتصاد شهرها می باشد .

سلمان محمدی شهردار هشترود در گفتگو با خبرنگار پیک هشترود گفت: میزان برخورداری شهروندان از امکانات و فضاهای عمومی شهری مستلزم پرداخت به موقع عوارض به شهرداری‌ هاست . شهروندان، هر ساله میزان عوارض تعیین شده برای واحدهای مختلف مسکونی، تجاری و صنعتی را بایستی پرداخت نمایند . متاسفانه بی ‌توجهی به پرداخت به موقع عوارض، مشکلاتی را برای متولیان خدمت رسانی در شهرها یعنی شهرداری ها، ایجاد می‌ کند.

 

وی اظهار داشت: میزان رضایت و یا نارضایتی شهروندان از خدمات شهری، به میزان درآمد شهرداری ها و پرداخت به موقع عوارض بستگی دارد زیرا شهرداری به عنوان یک نهاد خصوصی می بایست با کسب درآمد و صرف آن به عنوان هزینه‌ های پاکسازی خیابان‌ ها و معابر، جمع ‌آوری، حمل و دفن زباله، خدمات آتش نشانی، آسفالت و سنگفرش و نیز ساخت، گسترش و نگهداری بوستان ‌ها و فضای سبز اقدام کند.

 

محمدی افزود: علاوه بر عوارضی که از سوی شهرداری ها به املاک مسکونی و تجاری تعلق می گیرد، مالکان خودروها نیز ملزم به پرداخت عوارض می باشند که متاسفانه این موضوع نیز در زمانی محقق می شود که بر اساس یک عادت اجتماعی و بی توجهی، مالکین خودرو ها تنها در زمان خرید و فروش خودروی خود، به این امر اقدام می کنند.

 

شهردار هشترود تاکید کرد: رابطه شهروندان و شهرداری یک رابطه دو سویه است چرا که برای توسعه شهری باید هزینه شود و این هزینه را شهروندان پرداخت می‌ کنند.

 

وی تصریح کرد:  منابع پروژه‌ های شهری عمدتاً از سوی مردم تامین می ‌شود. بنابراین چنانچه این عوارض به موقع پرداخت شود، توسعه شهری به سرعت و در حد مطلوب اتفاق خواهد افتاد.

 

محمدی یادآور شد: درآمدهای پایدار شهرداری به طور معمول از محل عوارض کسب می‌ شود و شهرداری با خلاقیت ‌های مدیریت شهری، منابع عوارض را به سمت سرمایه ‌گذاری و توسعه شهری سوق می ‌دهد. با این کار، در آینده وابستگی به عوارض کم تر شده و سرعت توسعه و بهره‌ وری بیشتر می‌ شود.

 

شهردار هشترود ابراز کرد: پرداخت نکردن به موقع عوارض شهری، سبب ایجاد اختلال در روند اجرای طرح‌ های عمرانی و شهرسازی می ‌شود.

 

 

وی خاطرنشان کرد: لذا از شهروندان و کسبه محترم خواهشمندیم  با پرداخت به موقع و منظم عوارض، شهرداری هشترود این نهاد غیردولتی را برای خدمات رسانی بیشتر، یاری نمایند .

 

انتهای پیام/م.ا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.