تاریخ انتشار : سه شنبه ۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۸
کد خبر : 71494

رئیس دادگستری شهرستان هشترود:

مسئولان، به صورت منظم به اموال عمومی سرکشی کنند

مسئولان، به صورت منظم به اموال عمومی سرکشی کنند

رئیس دادگستری شهرستان هشترود گفت: سرکشی منظم به اموال عمومی و خصوصی مانند سیم های برق و کابل های مخابراتی و گماردن نگهبان در تاسیسات حساس، میتواند از وقوع دزدی جلوگیری کند.

به گزارش خبرنگار پیک هشترود، رحیم استادی در جلسه پیشگیری از سرقت که در سالن اجتماعات دادگستری برگزار شد، خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه سه نهاد سپاه پاسداران، نیروی انتظامی و شهرداری بیشترین نیروها را در سطح جامعه دارند،می توانند از وقوع سرقت پیشگیری کنند و در صورت برخورد با سارقان، گزارش خود را به مجموعه قضائی ارسال کنند.
وی افزود: کلمه دزد و سرقت قباحت دارد و افراد جامعه با شنیدن کلمه سرقت احساس نا امنی می کنند، بنابراین تلاش تمامی نیروهای قضائی، نظامی و انتظامی باید در راستای برچیدن دزدی ها باشد تا امید به زندگی در جامعه افزایش یابد.
وی اضافه کرد: حصار کشی و مجهز کردن دکل ها و بناهای مخابراتی به اصول حفاظتی، سرکشی منظم به محل های استقرار لوله های تجهیزات، شناسایی افراد با سابقه و رصد فعالیت های آنان، بازرسی از خرید و فروش اموال مسروقه و نا امن کردن آن محیط برای مجرمین، تاکید بر عبور دادن سیم و کابل مخابراتی از زیر خاک، برخورد با پرسنل اداره ای که در نگهداری اموال کوتاهی می کنند و دخیل شدن سپاه و نیروی انتظامی در دستگیری دزدها و همکاری با قوه قضائیه می تواند دزدی ها را به حداقل برساند.
دادستان عمومی و انقلاب هشترود نیز در این جلسه گفت: متاسفانه آمار سرقت رو به افزایش است و سرقت از تاسیسات اداری،سیم های برق و کابل های مخابراتی در صدر بیشترین دست‌بردها قرار دارند، بنابراین لازم است ادارات با نصب دوربین‌های مدار بسته در نقاط حساس و افزایش ضریب ایمنی از وقوع سرقت جلوگیری کنند.
شاهرخ اسدالهی اظهار کرد: دستگیر کردن افرادی که دزدی را پیشه خود کرده اند نیازمند کمک و همکاری مردم با مسئولان قضائی است، چرا که وقتی دزدی از اموال عمومی و خصوصی صورت می گیرد هم ملت و هم دولت متضرر می شوند.
وی اضافه کرد: گشت تلفیقی ادارات با نیروی انتظامی و سپاه پاسداران به صورت شبانه روزی می‌تواند از وقوع دزدی و بزه کاری‌ها جلوگیری کند.
وی ادامه داد: راه‌هایی که برای جلوگیری از دزدی مناسب است باید به ادارات و مردم آموزش داده شود تا از وقوع آن در جامعه جلوگیری شود.
شهردار هشترود نیز در این جلسه گفت: کل مجموعه شهرداری اعم از کارگاه قطعات بتنی، آتش نشانی، محوطه سالن بحران، جایگاه سی ان جی، و سه نقطه شهر مجهز به دوربین مدار بسته هستند و در آینده نزدیک دو نقطه دیگر شهر به همراه غسالخانه به این سیستم تجهیز خواهند شد.
سلمان محمدی ادامه داد: سارقانی که از هشترود دزدی می کنند اکثرا وارداتی هستند و از سایر مناطق به این منطقه می آیند و به علت گسترده بودن منطقه و کمبود نیروی انسانی، مقابله با این افراد کمی سخت شده است اما مجموعه قضائی هشترود به بهترین شکل سارقان اموال عمومی و خصوصی را به سزای اعملشان می رساند.
وی اضافه کرد: از زمانی که دوربین های مدار بسته در مجموعه شهرداری نصب شده اند دزدی ها به صفر رسیده است.
نماینده سپاه پاسداران هم در این جلسه بر پیشگیری از سرقت تاکید کرد و گفت: سپاه ناحیه هشترود به صورت شبانه روزی آماده ارائه خدمات امنیتی در شهرستان است و با گشت های ۲۴ ساعته محله محور میتواند جلوی دزدی ها و بزهکاری ها را بگیرد.
سرگرد احد محمودی خاطر نشان کرد: سپاه ناحیه هشترود آماده اجرای گشت های تلفیقی با تمامی ادارات جهت برچیدن عمل زشت دزدی می باشد و در این کار کمک حال نیروی انتظامی و مجموعه قضائی خواهد بود.
نماینده نیروی انتظامی هم در این جلسه اظهار کرد: نیروی انتظامی به شوراها و دهیارهای روستاها ابلاغ کرده که ورودی های روستای خود را به دوربین مدار بسته مجهز کنند.
سرگرد حسن زاده اشاره کرد: شهرستان هشترود به علت وسیع و گسترده بودن منطقه به جولان گاه سارقان وارداتی تبدیل شده و دستگیری آنها نیازمند همکاری مردم با نیروی انتظامی است.
رئیس اداره مخابرات هشترود نیز در این جلسه گفت: متاسفانه دزدها خیلی با تجربه شده اند و همیشه یک قدم از همه جلوتر هستند و اکثر دزدی های خود را در فصل زمستان انجام می دهند تا با نیروهای امنیتی و مردم برخورد نداشته باشند.
اردشیر آزادی بیان کرد: با توجه به اینکه تا به حال چهار  فقره سرقت از اموال مخابرات صورت گرفته اداره مخابرات هشترود با نصب دوربین های مدار بسته به تاسیسات حساس، گماردن نگهبان و انجام گشت های مکرر دزدی ها را به حداقل رسانده است.
رئیس اداره برق هشترود نیز در این جلسه یادآور شد: سرقت در حوزه برق دو نوع است، یکی در بخش انرژی و دیگری در بخش تجهیزات است.
یونس فرهمند اظهار کرد: در سال جاری در قسمت تجهیزات ۶۲ مورد از اموال اداره برق مورد دستبرد قرار گرفته که ارزش ریالی آن ۹۵۰ میلیون ریال است.
وی اضافه کرد: ۷۰ ترانس برق از طرف سیم ارت مورد دستبرد قرار گرفته و هفت  هزار مگاوات برق در بخش انرژی به سرقت رفته است.
وی گفت: اداره برق هشترود در راستای کم کردن سرقت،تیرهای برق را به کابل های خود نگهدار تجهیز کرده، کنتور ها را از حالت آنالوگ خارج و آنها را به دیجیتال تبدیل و ترانس های ضد سرقت را جایگزین ترانس های قدیمی کرده است و با گشت تلفیقی در پیشگیری از دزدی برق قدم های موثری بر می دارد.

 

انتهای پیام/م.ا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.