تاریخ انتشار : پنجشنبه ۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۸
کد خبر : 71252

فرماندار هشترود خبر داد؛

انجام توافقات اولیه برای راه‌اندازی اداره هواشناسی شهرستان هشترود و ایجاد ایستگاه هواشناسی خودکار در بخش نظرکهریزی

انجام توافقات اولیه برای راه‌اندازی اداره هواشناسی شهرستان هشترود و ایجاد ایستگاه هواشناسی خودکار در بخش نظرکهریزی

امین امینیان گفت: توافقات اولیه برای راه‌اندازی اداره هواشناسی شهرستان هشترود و ایجاد ایستگاه هواشناسی خودکار در بخش نظرکهریزی با ادره کل هواشناسی استان صورت گرفته و بزودی مقدمات کار فراهم خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پیک هشترود، امین امینیان فرماندار هشترود در دیدار با مدیرکل اداره هواشناسی استان که به دعوت فرماندار و به منظور بررسی مشکلات ایستگاه هواشناسی هشترود در این شهرستان برگزار شد، ضمن تشکر از زحمات عوامل هواشناسی استان که ایستگاه هواشناسی در تابستان امسال تعمیر اساسی و بروز آوری کرد و گفت: این ایستگاه مشکلی بلحاظ فنی ندارد و اطلاعات هوای شهرستان روزانه بصورت مرتب به استان ارسال می‌شود اما متاسفانه شاهد هستیم در اخبار استان دمای هوای هشترود اعلام نمی‌شود، که لازم است این مورد توسط اداره‌کل هواشناسی پیگیر شده و مرتفع گردد.

 
وی با بیان اینکه هشترود قدمتی ۶۰ ساله در شهرستان شدن دارد، تصریح کرد: متاسفانه علی‌رغم این سابقه تاریخی تنها شهرستان استان می‌باشد که اداره هواشناسی ندارد. این درحالی است که بدلیل فعالیتهای کشاورزی گسترده در منطقه و قرارگیری ۵۵ کیلوتر از آزادراه تبریز- زنجان در محدوده شهرستان ، وجود جاده حادثه‌خیز مراغه – هشترود و سایر عوامل احداث اداره هواشناسی در هشترود از ضرورت‌هاست.

 
امینیان تاکید کرد: ایجاد اداره هواشناسی هشترود و ایجاد ایستگاه هواشناسی خودکار در بخش نظرکهریزی در حال حاضر می‌بایست جزو اولویت‌های اداره‌کل هواشناسی استان باشد و ما نیز پیگیر اقدامات لازم در خصوص اخذ مجوز و تامین اعتبار و چارت برای احداث ساختمان اداره هواشناسی از سازمان برنامه و بودجه ، سازمان اداری و استخدامی خواهیم بود.

 
مطلبی فرد مدیرکل اداره هواشناسی استان هم ضمن اعلام آمادگی برای هر گونه همکاری در خصوص راه‌اندازی اداره هواشناسی در شهرستان هشترود گفت: مشکل ناشی از عدم اعلام دمای هوای شهرستان هشترود از خبر استانی را پیگیری و رفع می‌کنیم.

 

انتهای پیام/م.ا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.