تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۶
کد خبر : 70979

رهبر معظم انقلاب در دیدار دست‌اندرکاران کنگره شهدای قزوین:

اگر روحیه جهاد و شهادت گسترش یابد گرایش به شرق وغرب رخت برخواهد بست

اگر روحیه جهاد و شهادت گسترش یابد گرایش به شرق وغرب رخت برخواهد بست

حضرت آیت‌الله خامنه ای در دیدار دست‌اندرکاران کنگره شهدای قزوین تصریح کردند: اگر روحیه جهاد و شهادت گسترش یابد، گرایش به شرق و غرب، و کفر و الحاد رخت برخواهد بست.

به گزارش پیک هشترود به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری،  بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دست‌اندرکاران کنگره شهدای استان قزوین که در تاریخ ۱۴ آبان ۹۷ برگزار شده بود، صبح امروز در محل این همایش در قزوین منتشر شد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای در این دیدار با اشاره به موقعیت جغرافیایی، تاریخی و فرهنگی قزوین گفتند: بزرگان، علما و شهدای برجسته قزوین و سوابق این استان در آزمون بزرگ دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس مایه افتخار است.

رهبر انقلاب اسلامی، شهدا را مایه رونق حیات معنوی در کشور و حفظ حرکت به سمت اهداف آرمانها دانستند و افزودند: شهید در دوران زندگی با تن و جان خود در خدمت اسلام است و پس از شهادت با ایجاد فضای معنوی به جامعه اسلامی خدمت می‌کند.

رهبر انقلاب اسلامی صدای شهیدان را تأثیرگرفته از خداوند متعال خواندند و خاطرنشان کردند: بزرگداشت شهیدان این صدای بیدارگر و هوشیارکننده را به گوش همه می‌رساند و دل‌ها را منقلب می‌کند، و بر همین اساس اگر روحیه جهاد و شهادت گسترش یابد، گرایش به شرق و غرب، و کفر و الحاد رخت برخواهد بست.

حضرت آیت الله خامنه‌ای با انتقاد از کسانی که درصددند یاد شهدا را به فراموشی بسپارند و یا در عظمت کار بزرگ شهیدان خدشه وارد کنند، گفتند: اگر چه سی سال از پایان دوران دفاع مقدس می گذرد اما یاد شهیدان نه تنها فراموش نخواهد شد بلکه روز به روز در جامعه زنده‌تر می‌شود چرا که شهدا الگو و اسوه هستند.

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر لزوم استفاده حداکثری از یاد شهیدان و انجام کار هنرمندانه و دقیق در مورد آنان، افزودند: گاهی برخی افراد در بیان آثار شهدا مبالغه می‌کنند در حالی که شهیدان از جان و آرزوهای خود برای خدا گذشتند و عملشان آنقدر مهم، عظیم و باشکوه است که نیازی به اغراق ندارد.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.