تاریخ انتشار : شنبه ۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۲
کد خبر : 70897

سانسور بزرگ‌ترین اجتماع بشری در رسانه‌های بین‌المللی

سانسور بزرگ‌ترین اجتماع بشری در رسانه‌های بین‌المللی

راهپیمایی و تجمع عظیم اربعین حسینی (ع) که بیش از ۲۰ میلیون نفر از سراسر جهان (بخصوص از عراق و ایران) در آن حضور دارند، به شکل سیستماتیک سانسور می‌شود.

به گزارش پیک هشترود به نقل از خبرنگار اعزامی شبکه اطلاع رسانی راه دانا به عراق، کمتر از ۳ روز دیگر اربعین حسینی فرا می رسد و برآورد ها نشان می دهد جمعیت زائران اربعین امسال بیشتر از سال های قبل است به طوری که تنها از ایران سال گذشته ۲ میلیون و سیصد هزار زائر به عراق سفر کرده بودند اما آمارها نشان می دهد تعداد زائران امسال بسیار بیشتر از سال گذشته است.

به اذعان کارشناسان در راهپیمایی اربعین حسینی (ع) سالانه میلیون‌ها نفر از مردم ایران حضور یافته و از سوی برادران ایمانی خود در عراق مورد پذیرایی قرار می‌گیرند، این پذیرایی مردم عراق تا به آن حدی است که در تاریخ سابقه نداشته و نظیری برای آن نمی‌توان یافت.

مردم عراق برادران ایمانی و دینی خود را به خانه‌های خود دعوت کرده و از میلیون‌ها زائر حسینی پذیرایی و عمق ارادت خود را به مقدسات دینی و شهیدان مظلوم کربلا نشان می‌دهند.
با وجود عظمت مثال‌زدنی و کم‌نظیر و بهتر است بگوئیم بی‌نظیر این حماسه رسانه‌های بین‌المللی که از هر سوژه‌ای برای ایجاد اختلاف و یا اختلاف‌نمایی میان ملل مسلمان سوءاستفاده می‌کنند این راهپیمایی و تجمع بیست میلیونی را سانسور کرده و درباره آن هیچ خبر و گزارشی مخابره نکرده‌اند. این سانسور تنها به تجمع سال جاری منحصر نبوده در سال‌های گذشته نیز رسانه‌های بین‌المللی که کوچک‌ترین و کم ارزش‌ترین خبر‌ها مانند جشن هالوین، جشنواره پرتقال‌زنی، گوجه پرتاب کردن به هم، رژه اردک‌ها و غازها، مسابقه گِل‌بازی در روستا‌های انگلستان و ده‌ها همایش و جشنواره و تجمع مضحک دیگر را چندین بار از تلویزیون‌های خود پخش می‌کردند، در برابر تجمع عظیم بیست میلیونی اربعین سیاست سانسور و بایکوت خبری را پیش گرفته بودند که این سیاست همچنان ادامه دارد.
دلیل سانسور تجمع بیست میلیونی
نمایش پیاده‌روی اربعین و قرار گرفتن مسلمانان و شیعیان از کشور‌های مختلف جهان در کنار یکدیگر و اظهار لطف و محبت‌های وصف نشدنی در این مسیر، شرایطی را فراهم کرده که فلسفه اربعین علاوه‌بر جنبه‌های دینی و مذهبی، پیام‌رسان تلاش برای وحدت‌بخشی بین مسلمانان و گفت‌و‌گوی مسالمت‌آمیز در پرتو اسلام در جهان اسلام و حتما فراتر از آن است. بی‌جهت نیست که رسانه‌های بزرگ جهانی در پوشش بزرگ‌ترین مراسم و اجتماعی محبین اهل بیت (ع) در جهان، کمترین اقبالی به آن نشان نمی‌دهند و به سادگی از کنار آن می‌گذرند در حالی که کوچک‌ترین نزاع یا درگیری لفظی میان مقامات کشور‌های مسلمان را به صدر اخبار خود قرار می‌دهند و تحولات مربوط به گروه‌های تکفیری تروریستی تیتر روزانه آنهاست.
صلح و ثبات کشور‌های مسلمان و بخصوص در غرب آسیا، هرگز مورد توجه رسانه‌های غربی نبوده و این سرزمین باید شوم، آشوب‌زده و نفرین شده معرفی شود و آن هم به خاطر حضور مسلمانان و شیعیان!
به تصویر کشیدن مراسم باشکوه اربعین به عنوان عظیم‌ترین اجتماع بشری، غرب و افکار عمومی دنیا را با سوالاتی جدی و بنیادین مواجه می‌کند که قدرت‌های جهانی علاقه‌ای به طرح آن‌ها ندارند.
انتهای پیام/م.ا
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.