تاریخ انتشار : شنبه ۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۷
کد خبر : 70894

رئیس اداره آب و فاضلاب شهری هشترود:

هدایت آب باران به شبکه فاضلاب شهری ممنوع است

هدایت آب باران به شبکه فاضلاب شهری ممنوع است

امیرحسن طالبی گفت: در آیین‌نامه عملیاتی شرکت آب و فاضلاب نیز تأکید شده در شبکه‌های فاضلاب، آب باران ملک به هیچ عنوان نباید وارد شبکه فاضلاب شود.

امیرحسن طالبی رئیس اداره آب و فاضلاب شهری هشترود در گفتگو با خبرنگار پیک هشترود گفت: ورود ناخواسته روان‌آب‌های سطحی ناشی از بارندگی با حجم نامشخص به درون شبکه فاضلاب از مهم‌ترین چالش‌های بهره‌برداری است.

 

 
وی اظهار داشت:‌ بر اساس مقررات ملی ساختمان شبکه جمع‌آوری آب باران باید از شبکه فاضلاب جدا باشد و اتصال آن به شبکه فاضلاب ممنوع است و هر واحد مسکونی باید یک چاه جذبی یا مخزن جهت جمع‌آوری آب باران داشته باشد.

 

 

طالبی افزود: همچنین در آیین‌نامه عملیاتی شرکت آب و فاضلاب نیز تأکید شده در شبکه‌های فاضلاب، آب باران ملک به هیچ عنوان نباید وارد شبکه فاضلاب شود.

 

 

وی تاکید کرد: عدم جداسازی شبکه جمع‌آوری آب باران پشت‌بام و حیاط ساختمان‌ها، عدم رعایت نکات فنی اجرای شبکه داخلی فاضلاب، هدایت آب‌های سطحی معابر از طریق باز کردن دریچه‌های فاضلاب و بالا بودن سطح آب زیرزمینی در برخی مناطق عدم وجود زهکش را از جمله عوامل بروز مشکل پس‌زدگی فاضلاب در برخی از مناطق شهر در مواقع بارندگی می باشد.

 

طالبی در مورد اهم اقدامات لازم جهت حل این مشکل خاطرنشان کرد: اجرای طرح‌های علاج بخشی پس‌زدگی، اجرا یا احیای شبکه زهکش در مناطقی که سطح آب زیرزمینی یا سنگ بستر بالاست و اجازه ورود آب باران منازل به شبکه زهکش یا انهار با تمهیدات لازم می تواند اثرگذار باشد.

 

 

 

انتهای پیام/م.ا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.