تاریخ انتشار : سه شنبه ۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۷
کد خبر : 70880

جزئیات خدمت‌رسانی قرارگاه اربعین بسیج و سپاه به زائران

جزئیات خدمت‌رسانی قرارگاه اربعین بسیج و سپاه به زائران

سردار سلیمانی دبیر قرارگاه اربعین بسیج و سپاه جزئیات خدمت رسانی این قرارگاه به زائران ایرانی و غیر ایرانی را تشریح کرد.

به گزارش پیک هشترود به نقل از خبرنگار اعزامی دانا؛ سردار یعقوب سلیمانی دبیر قرارگاه اربعین بسیج و سپاه جزئیات خدمت‌رسانی این قرارگاه به زائران اربعین حسینی را تشریح کرد. وی در این باره گفت: قرارگاه اربعین بسیج و سپاه در راستای خدمت رسانی به زائران اربعین از چند ماه گذشته با نگاه به پشتیبانی از فعالیت‌های مردمی اقدامات و تمهیدات لازم در این خصوص را انجام داده است. در همین راستا قرارگاه عملیاتی اربعین حسینی در استان خوزستان و ایلام با مسئولیت فرماندهان سپاه استانها تشکیل شده که اقدامات لازم در خصوص خدمـت‌رسانی را انجام می‌دهند.

سردار سلیمانی ادامه داد: از یکم آبان‌ماه اعزام کاروانهای راهیان نور متوقف شده و کلیه زیرساختهای راهیان نور اعم از ترابری، اسکان، زیرساختهای اسکان و سایر امکانات در خدمت زائران اربعین قرار گرفته که در طول شبانه‌روز به زائران خدمت‌رسانی می‌کنند.
دبیر قرارگاه اربعین بسیج و سپاه  با اشاره به اقدامات انجام شده برای زائران غیرایرانی در مبادی مرزی ایران, گفت: قریب به چهار سال است که ستاد مردمی استقبال از زائران غیرایرانی در مبادی ورودی از کشورهای همسایه ایران شامل پاکستان, افغانستان و جمهوری آذربایجان تشکیل شده است که قرارگاه اربعین بسیج و سپاه از این ستاد پشتیبانی می‌کند.
وی افزود: این ستاد وظیفه استقبال، اسکان، اقدامات فرهنگی و تغذیه زائران غیرایرانی را انجام می‌دهد و عزیزان اهل سنت و تشیع و عشایر همه با هم با عشق و علاقه به زائران خدمت‌رسانی می‌کنند.
سردار سلیمانی اظهار کرد: خوشبختانه با فعالیت‌های بسیار خوب این ستاد مردمی آمار ورود زائران غیرایرانی نسبت به سال قبل با افزایش دوبرابری داشته و امسال به بیش از ۱۰۰ هزار نفر از زائران خدمت‌رسانی می‌شود. همچنین در مرز شلمچه ستاد استقبال از زائران غیرایرانی نیز فراهم شده و موکب مختص زائران غیرایرانی برپا شده و خدمات مختص زائران غیرایرانی با آداب و رسوم آنها ارائه می‌شود.
دبیر قرارگاه اربعین بسیج و سپاه  به اقدامات این قرارگاه در کشور عراق اشاره کرد و گفت: با اقداماتی که قرارگاه اربعین بسیج و سپاه در کشور عراق انجام داده در شهرهای نجف، کربلا و سامرا روزانه بیش از ۱۱۰ هزار نفرا رائه خدمت می‌شود.
وی افزود: همچنین ۱۲ اکیپ بهداری سپاه با مشارکت هلال احمر در طول مسیر برپا شده و اقدامات درمانی را به زائران ارائه می‌کنند. همچنین ۱۸۰ تریلر از مجموع ترابری سپاه اقلام و نیازمندی‌های موکب‌ها در عراق را بر عهده دارد و ۲۰۰ تریلر نیز در مرز مهران و شهر کوت عراق مستقر هستند تا در صورت نیاز زائران اربعین را حمل و نقل کنند. همچنین دو رام قطار مسیر تهران – اهواز که وظیفه حمل و نقل زائران راهیان نور را دارند در خدمت زائرین اربعین حسینی قرار گرفتند.
انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.