تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۹:۱۸
کد خبر : 70625

مدیر کانون هموفیلی:

بیماران هموفیلی هشترود، فاکتور انعقادی ندارند

بیماران هموفیلی هشترود، فاکتور انعقادی ندارند

در حالی که گفته می شود کمبود انعقادی هشت برای بیماران هموفیلی وجود ندارد. اما بیماران در تامین این دارو مشکل دارند.

با گزارش خبرنگار پیک هشترود، «اکرم طبقچی»، مدیر کانون هموفیلی آذربایجان‌شرقی به ایسنا گفت: نوسانات ارزی، مشکل خاصی برای فاکتورهای انعقادی مورد استفاده بیماران هموفیلی پیش نیاورده است، بلکه مشکل ما، مابه‎التفاوت قیمت و عملکرد بیمه است که بیماران هشترودی را با مشکل مواجه کرده است.

او ادامه داد: با کمبود فاکتور مواجه نیستیم، بلکه بیمه‌‏ها به تعهدات خود در قبال پرداخت مابه‎التفاوت داروها عمل نکرده و باعث می‎شوند تا توان خرید داروخانه‎ها پایین بیاید و یا از تحویل دارو به بیمار امتناع کنند.

مدیر کانون هموفیلی آذربایجان‌شرقی گفت: این مشکل در شهرستان هشترود به قدری تشدید شده که هموفیلی‎های هشترود برای دریافت فاکتور با پیمودن مسافتی طولانی به تبریز مراجعه می‎کنند.

هموفیلی نوعی اختلال انعقاد خون است که در آن مدت زمان خونریزی نسبت به افراد سالم بیشتر بوده و خون این افراد به اندازه‎ی کافی فاکتور انعقادی (هشت و ۹) ندارد.

بدن انسان ۱۳ نوع فاکتور انعقادی خون دارد که سبب لخته شدن خون و قطع خونریزی می‎شود و کمبود هر یک از آن‎ها موجب اختلالاتی در بدن فرد می‌شود که هموفیلی نوع A و B، فون ویلبراند و اختلال پلاکتی از آن دسته هستند.

 

انتهای پیام/م.ا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.